• Fobby

    Vad är det bästa med julen?

    Det gäller att vara ute i tid! :)

    Jag älskar vintern och mörkret vi får här i Sverige. Det är himla mysigt, lugnt och tyst när det ligger snö ute på marken tycker jag. 

    Nu är jag som sagt ute i väldigt god tid, men det har ju börjat snöa i vissa delar av Sverige så jag tycker att vi sätter igång redan nu!

    Jag tycker att det absolut bästa med jul och vinter är glöggen! :D

    Vad tycker ni är det bästa med julen?


    Nu är det jul! :)
  • Svar på tråden Vad är det bästa med julen?
  • LaLola

    Här i jämtland vräker det (tyvärr) ner snö idag.....

    Det bästa med julen är att min lilla skara av nära&kära samlas.
    Fast inte i år när en av de snart reser till Afrika av alla ställen o blir där i 5 månader.....

  • Stårschan

    Juldagen! Årets bästa slappardag, helt utan måsten, men förhoppningsvis med någon bra julklappsbok, choklad, glögg och pepparkakor i massor och ett par mysiga raggsockar i mysfåtöljen!

  • Ann Nelly

    Det bästa med julen för mig är hela december inför jul.
    När det tänds stjärnor och adventsljusstakar i fönstren och ljusslingor lyser upp mörka trädgårdar.
    Doften av kanel, apelsin och hyacinter.
    Att sitta i skenet av brasan och levande ljus och dricka glögg och äta lussebullar.
    Med gammal härlig julmusik på låg volym i bakgrunden.
    Att se sonens uppspelta förväntan dagarna innan julafton.

    Och så att stiga upp trött och frusen en mörk kall morgon, gå ut i köket för att sätta på dagens första kaffekanna och där stanna till på tröskeln och plötsligt värmas upp inifrån och ut av att få se julgranen tindra och glittra. Sååå härligt!

    (Har timer på julgransbelysningen just för att få denna kick på morgonen.)

  • dejan9209
    Fobby skrev 2014-10-23 11:40:54 följande:

    Det gäller att vara ute i tid! :)

    Jag älskar vintern och mörkret vi får här i Sverige. Det är himla mysigt, lugnt och tyst när det ligger snö ute på marken tycker jag. 

    Nu är jag som sagt ute i väldigt god tid, men det har ju börjat snöa i vissa delar av Sverige så jag tycker att vi sätter igång redan nu!

    Jag tycker att det absolut bästa med jul och vinter är glöggen! :D

    Vad tycker ni är det bästa med julen?


    Det bästa är att man på juldagen, bara umgås med sina nära och kära utan att något ska vara stressat, att bara njuta av varandras sälGroundwater ABsklap över god mat, fika glögg, godis, julmust, och allt det andra goda!
    julenstid.blogg.se
  • Anonym (Kille)

    Ledig tid för att resa bort. Är alltid ensam och då är det roligare att åka någonstans istället.

  • Zadre

    Mörkret och myset som kommer med det. Alla ljus i fönsterna när man är ute och går på kvällen medan snöflingor sakta dalar ner runt om...

  • fluu

    Det finns inte bara en grej som är det bästa. Det är hela paketet. Jag DYRKAR jul och vinter och börjar också tidigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vickslick

    Juldagen är min favoritdag under julen med. Det är så lugnt och skönt, inga måsten och så finns det massa goda rester från julbordet! Magiskt!

    Glögg är det godaste som finns en kall vinterdag! Någon som har testat blossas nya? Verkar inte så god tyvärr. Någon som har andra tips på glöggsorter?

  • Aniiee

    Oj..... eh..... Nej, jag säger som Fluu. Det är paketet, inte enstaka grejer.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Vad är det bästa med julen?