• Anonym (???)
    Äldre 23 Oct 12:12
    71180 visningar
    575 svar
    575
    71180

    Bonusföräldrar! Vilket är värst med att ha bonusbarn?

    Vad har varit/är jobbigast för dig med att ha bonusbarn? Svara ärligt nu.

  • Svar på tråden Bonusföräldrar! Vilket är värst med att ha bonusbarn?
  • Äldre 23 Oct 14:23
    #1
    Relationen med min sambo och hans ex! De fullkomligt hatar varandra. Nu är det bestämt att barnen skall bo hos oss vv istället för vh vilket jag visserligen tycker är bra för jag och min sambo har ett gemensamt barn och då kommer hen få bättre kontakt med sina syskon. 

    Problemet är att hans barn är så otroligt bortcurlade av biomamman och min sambo vågar inte säga emot. Vi bor långt ute på landet närmsta busshållsplats ligger 4 km bort och det är över 1 mil till samhället. Så nu när de skall bo hos oss så är det skolbuss som gäller och biomamman tycker detta är förskräckligt att hennes barn skall behöva gå till en buss! Jag lr sambon borde flexa tycker hon för att köra ungarna till skolan! Min sambo börjar jobba 05.00 och jag börjar jobba 07.00! Vårt gemensamma barn får minsann ta bussen till skolan och så även bonusarna vilket då gör att biomamman tycker att jag är en hemsk styvmamma! Problemet är med bonusarna som egentligen är snälla och artiga barn att de är så fruktansvärt bortskämda de får allt de pekar på och behöver inte göra någonting hemma hos mamma och då tar de hus i helvette när de kommer hit och vi läs jag kräver att de skall plocka iordning efter sig,ställa in i diskmaskinen hänga upp jackan mm. Och min sambo är så sabla mesig att han vågar inte säga emot hans ex och hon styr och ställer ändrar semestrar mm så tja egentligen är svaret på frågan att barnens föräldrar fullkomligt förstör för dem genom att de inte ens kan vistas i samma rum! summan av kardemumman är att jag blir den elaka styvmodern som ställer helt orimliga krav på hennes guldgossar
  • Anonym (Alina­)
    Äldre 23 Oct 14:35
    #2
    +2

    Jag rent ut sagt hatar såna här trådar där det ska kastas skit på bonusföräldrar/bonusbarn. Det verkar vara många familjer som har stora problem med det här. Att man inte vill ta något ansvar för sina bonusar, man hatar barnens föräldrar, man hatar att vara styvmamma/pappa etc.

    Jag är själv uppväxt med en styvpappa och den dagen han skulle berätta vad som är värst med att ha mig så skulle jag bli extremt ledsen och sviken. Han har alltid behandlat mig som sina egna barn, tagit lika stort ansvar, älskat mig och alltid ställt upp. Jag hade aldrig accepterat att han skulle behandlat mig annorlunda.

    Väljer man att leva med en man/kvinna som har barn så får man dom på köpet också.

  • Äldre 23 Oct 14:54
    #3
    -1

    Otroligt mycket. Bonusbarnen var en av anledningen till att jag tog mitt pick och pack o drog. Främsta anledningen var att mannen låg med bonusbarnens mamma;) var kanske därför jag avskydde bonusbarnen..

  • Anonym (sdfgi­tjpl)
    Äldre 23 Oct 14:59
    #4

    Att det känns som att dela min man med en annan kvinna. Hon ringer och stör i tid och otid. Hon har åsikter om det mesta och när hon har ringt märks det direkt på min man som mår oerhört dåligt.
    Även att jag tvingas ändra på mitt liv när bonus kommer hit då bonus är ganska liten fortfarande och mina barn är stora. Jag har ingen lust att börja om men eftersom min man inte orkar med sitt barn mer än korta stunder så måste ju jag ta hand om det för barnets skull.

    Funderar på att bli särbo.

  • Anonym (sdfgi­tjpl)
    Äldre 23 Oct 15:02
    #5
    Anonym (Alina) skrev 2014-10-23 14:35:54 följande:

    Jag rent ut sagt hatar såna här trådar där det ska kastas skit på bonusföräldrar/bonusbarn. Det verkar vara många familjer som har stora problem med det här. Att man inte vill ta något ansvar för sina bonusar, man hatar barnens föräldrar, man hatar att vara styvmamma/pappa etc.

    Jag är själv uppväxt med en styvpappa och den dagen han skulle berätta vad som är värst med att ha mig så skulle jag bli extremt ledsen och sviken. Han har alltid behandlat mig som sina egna barn, tagit lika stort ansvar, älskat mig och alltid ställt upp. Jag hade aldrig accepterat att han skulle behandlat mig annorlunda.

    Väljer man att leva med en man/kvinna som har barn så får man dom på köpet också.


    Hade vi haft bonus mer så hade det varit skillnad, jag tycker ju inte illa om barnet, bara om situationen. Nu kommer bonus och är gnällig hela första dagen för att h*n är trött (långt avstånd mellan oss), kan inte somna på kvällen men vaknar tidigt ändå = gnällig dag två också, blir lite bättre mot kvällen och så dag tre är h*n gullig och gosig, men då ska h*n hem igen.

  • Anonym (JJ)
    Äldre 23 Oct 15:13
    #6

    Bara att de finns stör mig enormt mycket...det att de gör mitt liv med min sambo sämre än om de inte skulle ha funnits. Då skulle jag inte behöva känna att det kommer två inkräktare och bor hos mig varannan vecka. Finns inget positivt med att de finns alls. De begränsar mitt liv och skulle inte de finnas skulle jag och sambon kunna leva ett annat typ av liv. Nu får vi dras med dem och leva livet därefter. Det är ett tungt bagage men något man måste stå ut med om man väljer en man med barn...

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 15:20
    #7
    Anonym (Alina) skrev 2014-10-23 14:35:54 följande:

    Jag rent ut sagt hatar såna här trådar där det ska kastas skit på bonusföräldrar/bonusbarn. Det verkar vara många familjer som har stora problem med det här. Att man inte vill ta något ansvar för sina bonusar, man hatar barnens föräldrar, man hatar att vara styvmamma/pappa etc.

    Jag är själv uppväxt med en styvpappa och den dagen han skulle berätta vad som är värst med att ha mig så skulle jag bli extremt ledsen och sviken. Han har alltid behandlat mig som sina egna barn, tagit lika stort ansvar, älskat mig och alltid ställt upp. Jag hade aldrig accepterat att han skulle behandlat mig annorlunda.

    Väljer man att leva med en man/kvinna som har barn så får man dom på köpet också.


    Fast då har du ju inget i ett forum för styvföräldrar att göra. Här får man nämligen älta sina problem. Och att man behöver älta sina problem betyder inte att man kommer gnälla för bonusens öron..
  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 15:21
    #8
    Fantasilös skrev 2014-10-23 14:54:19 följande:

    Otroligt mycket. Bonusbarnen var en av anledningen till att jag tog mitt pick och pack o drog. Främsta anledningen var att mannen låg med bonusbarnens mamma;) var kanske därför jag avskydde bonusbarnen..


    Hur fick du reda på det?
  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 15:23
    #9
    Anonym (sdfgitjpl) skrev 2014-10-23 14:59:30 följande:

    Att det känns som att dela min man med en annan kvinna. Hon ringer och stör i tid och otid. Hon har åsikter om det mesta och när hon har ringt märks det direkt på min man som mår oerhört dåligt.

    Även att jag tvingas ändra på mitt liv när bonus kommer hit då bonus är ganska liten fortfarande och mina barn är stora. Jag har ingen lust att börja om men eftersom min man inte orkar med sitt barn mer än korta stunder så måste ju jag ta hand om det för barnets skull.

    Funderar på att bli särbo.


    Fast varför tar du hand om barnet? Orkar han inte får väl biomamman ta hand om det.
  • Anonym (sdfgi­tjpl)
    Äldre 23 Oct 15:29
    #10
    Anonym (???) skrev 2014-10-23 15:23:41 följande:
    Fast varför tar du hand om barnet? Orkar han inte får väl biomamman ta hand om det.
    För barnets skull. Hur kul är det för bonus att komma hit och bara bli satt framför tv:n eller få sitta själv med sina leksaker?

    Pappan är i dagsläget så psykiskt slut pga situationen att han inte ens orkar ta striden med mamman om att vägra ha barnet. Barnet har dock själv börjat säga att det är tråkigt här så jag vet inte hur jag ska agera. Kräva engagemang av pappan resulterar i att hans energinivå totalt dräneras så  han enkom hjälpligt kan masa sig iväg till jobbet.

    Mamman vill att vi ska ha bonus mer så hon lär inte ge sig om pappan säger ifrån utan gapa och skrika som fan. Fast det gör hon nu med så jag ser inte skillnaden.. Pappan har umgänge enkom pga att det förväntas att man ska älska och vilja ha sina barn, oavsett om man velat ha barn eller inte. (Försvarar inte att han var klantig som slarvade med kondom)
Svar på tråden Bonusföräldrar! Vilket är värst med att ha bonusbarn?