• Anonym (Wtf)
    Äldre 23 Oct 13:07
    16698 visningar
    67 svar
    67
    16698

    Han vill ej byta förhållandestatus på FB.

    Kanske är det här rent av barnsligt av mig. Kanske tänker jag helt galet uppåt väggarna och gör en höna av en fjäder. Kanske. Jag vet inte.

    Men min kille sedan 6 månader vill inte ändra på FB att han är i ett förhållande. Jag bytte nämligen och trodde att han skulle acceptera mitt byte så att det syns hos oss båda. Men han vill inte. Han tycker att han inte ska behöva skylta med allt på hans FB.

    Jag fattar grejen. Detta med FB har blivit för stort och för konstlat osv. Men jag kan inte fatta att man har FB, uppdaterar status om religionsåsikter, samhällssynpunkter, han gillar golf, olika event osv så det syns vad han tycker om. Det står vart han jobbar och vart han bor.

    Varför i hela friden är det så märkligt att även då ändra status på relation. Står SJÄLVKLART inte att han är singel, står bara inget alls.

    Och det stör mig något in i helvete mkt, inte för att jag egentligen bryr mig om FB, utan resonemanget, om man inte vill "skylta" eller är emot FB, tar man inte bort den då? Varför ha det alls? Och varför är man aktiv på vissa delar av den? Varför är viss info OK och annan inte OK?

    Jag tänker aldrig övertala snubben att ändra, för det vore förlöjligande av det hela. Det betyder inte hela världen för mig att det står något på hans sida. Men det stör mig att jag inte får det att gå ihop resonemangsmässigt.

    SÅÅÅ.. Ni som tycker som min kille, berätta för mig så jag kan sluta irritera mig..

  • Svar på tråden Han vill ej byta förhållandestatus på FB.
  • Äldre 23 Oct 13:14
    #1

    Många tänker som så att det är jobbigt med alla grattis och ännu jobbigare om det tar slut.

    Eller så har han andra tjejer som back upp ifall det skiter sig med dig.
    en den första anledningen hade ett ex till mig som anledning, men sen ställde han sig som i ett förhållande när vi gjort slut för att han träffat en annan Så det var mig han inte var säker på.
    Som jag förstod det handlade det om att han inte såg några skäl till att INTE vara kär i mig, men han var nog inte det iaf. Så kan det ju bli.

  • Äldre 23 Oct 13:16
    #2

    väldigt enkelt antingen skäms han för dig och vill inte folk sa se att han är ihop med dig. Eller har han andra tjejer på G som inte skulle digga att han var i ett förhållande . Det ena eller andra lär det ju vara. + tror om du är ihop kan man läsa det mesta på den andres sida var så innan i alla fall säkert ändrats nu efter så många par som delat på sig för tanten hittat alla andra tjejer killarna snackat med.

  • Äldre 23 Oct 13:16
    #3

    Jag skulle inte bry mig, på mig står det att jag är i ett förhållande men inte med vem. Min sambo sen 14år har inte FB. Jag är väldigt privat på FB och är mest med för att jag är med i olika grupper där.

  • Äldre 23 Oct 13:21
    #4

    Alltså jag förstår inte riktigt varför det är så nödvändigt för vissa att "skylta" med sina förhållanden på facebook. Dom han/du/ni faktiskt bryr er om vet väl ändå om att ni har ett förhållande? Och resten kan man skita i. Jag och min sambo har inte heller någon förhållandestatus på facebook. Jag har inte haft det med tidigare relationer, och inte han heller.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 23 Oct 13:21
    #5

    Jag förstår honom. Okej att det känns kul att skylta med att man är i ett förhållande, men tänk om det tar slut? Det är otroligt privat att dela med sig att man går igenom ett break-up, och det kommer han vara tvungen att skylta med i så fall.

  • Miss Skywal­ker
    Äldre 23 Oct 13:29
    #6

    Köper inte att man inte vill "skylta" med det på FB. Vad är det som är så hemligt med det..?

  • Anonym (hålle­r med honom)
    Äldre 23 Oct 13:31
    #7

    Jag håller med din kille. Finns skillnad i hur privat man vill vara på fb. Jag tycker det är stor skillnad på fritidsintressen och politiska åsikter och relation. Det sista är mycket mer privat. Dessutom kan de två första generera information på fb. Tex genom att gilla sidor om yoga som är mitt intresse får jag tips om det. Att skylta med sin relation handlar just bara om att skylta. Jag känner precis likadant, ingen på fb har med mina relationer att göra. Men när vi gifte oss och jag bytte namn föll det sig naturligt att gifta oss även på fb. Innan dess har jag haft tomt.

  • Äldre 23 Oct 13:35
    #8
    Miss Skywalker skrev 2014-10-23 13:29:13 följande:

    Köper inte att man inte vill "skylta" med det på FB. Vad är det som är så hemligt med det..?


    Inte nödvändigtvis att det är hemligt, men man kanske tycker att det inte är någon annans sak att bry sig om? Många personer har en massa ytligt bekanta personer på Facebook som, i vanliga livet, kanske aldrig skulle veta när man skaffar en partner - varför ska dessa människor få veta det online då? Jag har ingenting emot folk som väljer att visa sina förhållanden på sociala medier, men tycker det är löjligt att tycka att det är något slags krav.

    Vissa personer tycker helt enkelt inte att alla har att göra med sådant.
  • Miss Skywal­ker
    Äldre 23 Oct 13:37
    #9
    fjanten skrev 2014-10-23 13:35:16 följande:

    Inte nödvändigtvis att det är hemligt, men man kanske tycker att det inte är någon annans sak att bry sig om? Många personer har en massa ytligt bekanta personer på Facebook som, i vanliga livet, kanske aldrig skulle veta när man skaffar en partner - varför ska dessa människor få veta det online då? Jag har ingenting emot folk som väljer att visa sina förhållanden på sociala medier, men tycker det är löjligt att tycka att det är något slags krav.

    Vissa personer tycker helt enkelt inte att alla har att göra med sådant.


    Är det viktigt för partnern kan man göra den uppoffringen tycker jag. Annars luktar det hund..
  • Anonym (Kompl­icerat­)
    Äldre 23 Oct 13:44
    #10

    Jag tror att status på FB nog är rätt så viktigt för "den yngre generationen". jag tillhör själv den lite äldre...

    Om han inte vill ändra från "single" till "i ett förhållande" hade jag nog tyckt att det var skumt.
    Om det inte står något i förväg, så är det ju verkligen ett statement i stil med att förlova sig att ändra statusen.

    Tycker jag, alltså.

Svar på tråden Han vill ej byta förhållandestatus på FB.