• Äldre 23 Oct 13:12
    1050 visningar
    5 svar
    5
    1050

    Bli gravid efter användning av p-piller

    Hej!

    Tänkte bara höra om någon har erfarenheter av att ha ätit p-pillret Cerazette och sedan blivit gravid. Hur länge har det tagit för er efter att ni slutade med Cerazette tills ni blev gravida? :)

  • Svar på tråden Bli gravid efter användning av p-piller
  • Äldre 25 Oct 21:37
    #1
    Skorpan13 skrev 2014-10-23 13:12:08 följande:

    Hej!

    Tänkte bara höra om någon har erfarenheter av att ha ätit p-pillret Cerazette och sedan blivit gravid. Hur länge har det tagit för er efter att ni slutade med Cerazette tills ni blev gravida? :)


    Jag åt cerazette och blev gravid utan att få mens mellan slutade med piller 8 maj förra året och testade positivt två dagar efter midsommar :) fick en underbar pojke i mars iår!:) hur går det för dig?
  • Äldre 28 Oct 16:47
    #2

    Jag slutade med mina gestrina minipiller förra månaden. Den 27 september fick jag en blödning som pågick till den 3 oktober.

    Förväntade mig en mens den 26 oktober nu då men den kom aldrig.

    Testade grav test i måndags men stod icke gravid.

    De 1:a vecka har jag haft illamående, ont i huvudet, kissat mer än vanligt och ont i magen (mensvärk) men har inte fått något.

  • Äldre 28 Oct 17:39
    #3
    Mysk skrev 2014-10-25 21:37:54 följande:
    Jag åt cerazette och blev gravid utan att få mens mellan slutade med piller 8 maj förra året och testade positivt två dagar efter midsommar :) fick en underbar pojke i mars iår!:) hur går det för dig?
    Vi har väl inte planerat att få barn riktigt än, men var mest nyfiken på hur länge det kan ta innan kroppen har ställt om sig efter man har ätit p-pillrena. Sen så är det väl individuellt också hur snabbt man blir gravid efter att ha slutat med preventivmedel :) 
  • isaswe
    Äldre 28 Oct 17:42
    #4

    Blev gravid direkt! Var dock ingen planerad graviditet så det blev abort, men gravid blev jag.

  • Äldre 16 Sep 16:44
    #5
    isaswe skrev 2014-10-28 17:42:42 följande:

    Blev gravid direkt! Var dock ingen planerad graviditet så det blev abort, men gravid blev jag.


    Hur kan bli gravid direkt efter piller stopp när man inte vet när man har ägglossning?

    Idag den 16/9 så slutade jag med mina p-piller och ska börja bebisverksamheten

    Vet inte om jag ska vänta till första mensen eller om vi ska köra på var tredje dag från å med idag för att eventuellt få en + på Stickan
Svar på tråden Bli gravid efter användning av p-piller