• Anonym (Promi­skuös kvinna­)
    Äldre 23 Oct 14:51
    26350 visningar
    415 svar
    415
    26350

    MÄN - Påverkas du av en kvinnas sexuella historik när det gäller att starta ett seriöst kärleksförhållande?

    Jag är en kvinna med ett rikt liv bakom mig. Har levt livet, rest världen runt och förverkligat de flesta av mina drömmar. Jag älskar sex och har haft mängder med underbara män under mina ca 20 år som sexuellt aktiv, både som ONS och i kortare förhållanden. Har dock inte haft ett "seriöst" långvarigt förhållanden på över 10 år.

    Nu börjar jag bli till åren (36 år) och känner mig redo för att hitta mannen i mitt liv och bilda familj. Har viss erfarenhet av att mitt tidigare promiskuösa liv är problematiskt för vissa män och jag undrar nu hur det är i allmänhet? Vill därför fråga er män på FL vad ni tycker om detta?

    Kan tillägga att jag inte har eller har haft några könssjukdomar.

    Kvinnor - Jag vill inte att ni röstar men ni är välkomna att skriva i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden MÄN - Påverkas du av en kvinnas sexuella historik när det gäller att starta ett seriöst kärleksförhållande?
  • Äldre 23 Oct 15:20
    #1

    För mig så tycker jag det är viktigt, varför?
    Jo för att enligt mig så har man sex med någon först efter giftermål.
     Men det är bara min åsikt, alla tycker olika.
    Du kan säkert hitta män som inte har något problem med det du varit med om.
    julenstid.blogg.se


  • Äldre 23 Oct 15:22
    #2

    Hel, ren och lukta gott borde ju rimligtvis vara den enda kriteriumet inom det området tycker jag väl.

  • Anonym (huh?)
    Äldre 23 Oct 15:31
    #3
    dejan9209 skrev 2014-10-23 15:20:03 följande:
    För mig så tycker jag det är viktigt, varför?
    Jo för att enligt mig så har man sex med någon först efter giftermål.
     Men det är bara min åsikt, alla tycker olika.
    Du kan säkert hitta män som inte har något problem med det du varit med om.
    julenstid.blogg.se
    Hur kommer det sig då att du har barn, men inte är gift?
  • Anonym (Partn­ers)
    Äldre 23 Oct 15:41
    #4

    Jag tror att det handlar mycket om att känna sig unik. Har man redan gjort allt och upplevt det mesta kan det kännas trist.

    Hitta en man med sammabakgrund så blir det nog kanon. Då drar ni nog nytta av det istället.

  • Äldre 23 Oct 15:47
    #5

    Min fästmö träffade jag innan jag började tycka så som jag gör idag. därav har vi ett barn idag.
    Ts frågar vad vi tycker.
    Jag skrev vad jag tycker, inte vad jag har och inte har  gjort i "mitt liv".


  • Anonym (huh?)
    Äldre 23 Oct 15:48
    #6
    dejan9209 skrev 2014-10-23 15:47:02 följande:
    Min fästmö träffade jag innan jag började tycka så som jag gör idag. därav har vi ett barn idag.
    Ts frågar vad vi tycker.
    Jag skrev vad jag tycker, inte vad jag har och inte har  gjort i "mitt liv".
    Vilken tur då...
  • Anonym (Frågv­is)
    Äldre 23 Oct 15:50
    #7
    Anonym (Promiskuös kvinna) skrev 2014-10-23 14:51:23 följande:

    Jag är en kvinna med ett rikt liv bakom mig. Har levt livet, rest världen runt och förverkligat de flesta av mina drömmar. Jag älskar sex och har haft mängder med underbara män under mina ca 20 år som sexuellt aktiv, både som ONS och i kortare förhållanden. Har dock inte haft ett "seriöst" långvarigt förhållanden på över 10 år.

    Nu börjar jag bli till åren (36 år) och känner mig redo för att hitta mannen i mitt liv och bilda familj. Har viss erfarenhet av att mitt tidigare promiskuösa liv är problematiskt för vissa män och jag undrar nu hur det är i allmänhet? Vill därför fråga er män på FL vad ni tycker om detta?

    Kan tillägga att jag inte har eller har haft några könssjukdomar.

    Kvinnor - Jag vill inte att ni röstar men ni är välkomna att skriva i tråden.


    Hur många har du legat med då? Om man får fråga det.
  • Äldre 23 Oct 16:00
    #8

    För mig som man så har det väldigt liten betydelse att du har haft många sexuella kontakter. Eftersom du är 36 år gammal så är det väl naturligt om du har varit singel. Jag liksom de flesta killar vill gärna att ens tjej/fru är sexuellt intresserad, det skulle ju vara konstigt om det intresset inte skulle ha funnits innan 36 års ålder...

    Jag bejakar livsglädje och livserfarenhet och även om det finns många killar som enligt mig har en konstig syn på detta så är jag säker på att det finns gott om snygga, trevliga och bra män att välja på för dig också!

    De som har negativa åsikter om ditt tidigare promiskuösa liv kanske har taskig självkänsla och helt enkelt är rädda för att inte räcka till.

    Så NEJ, det är inga problem, om jag skulle träffa en ny kvinna skulle jag snarare se det som positivt! Särskilt eftersom jag själv har en stark sexdrift och gärna experimenterar och testar nya saker inom sex. Bara bra om partnern delar den tanken och viljan.

    Jag kan dessutom tycka att män som ser det som ett problem kan ha en nedvärderande kvinnosyn...

    Lycka Till! Lev DITT liv som DU vill!


     

  • Anonym (huh?)
    Äldre 23 Oct 16:21
    #9
    dejan9209 skrev 2014-10-23 15:47:02 följande:
    Min fästmö träffade jag innan jag började tycka så som jag gör idag. därav har vi ett barn idag.
    Ts frågar vad vi tycker.
    Jag skrev vad jag tycker, inte vad jag har och inte har  gjort i "mitt liv".
    Av ren nyfikenhet, borde inte du då skynda dig att gifta dig med fästmön så du slipper leva i synd?
  • Anonym (K)
    Äldre 23 Oct 16:43
    #10

    Jag skulle aldrig få för mig att fråga från första början.

Svar på tråden MÄN - Påverkas du av en kvinnas sexuella historik när det gäller att starta ett seriöst kärleksförhållande?