• Luradman

    Hämdsex

    Är det någon som har blivit bedragen och som hämnd har varit "otrogen" tillbaka?

    Kändes det i så fall rätt, som att du faktiskt hade rätt till att ha sex med en annan?
    Eller, blev det bara värre och du fick dåligt samvete? Sänkte dig till samma låga nivå som den som bedrog först.

    Jag har för en tid sedan fått veta att min fru var otrogen. Min första reaktion var att nu ska jag också minsann få ha sex med någon annan. (barnsligt, jag vet!)
    Nu några veckor senare vet jag inte vad jag känner.
    Jag jobbar för att kunna försonas med hennes idiotiska misstag och förlåta henne.

    Till saken hör att jag i princip aldrig har haft sex med en annan kvinna än min fru, så det finns en nyfikenhet för detta som blev aktuell när hon berättade. Samtidigt tänker jag ibland på det som en hämnd.

  • Svar på tråden Hämdsex
  • Miss P

    Hejsan TS!!
    Jag tror inte att du kommer att få ut något av att vara otrogen. Inte ens för att hämnas... Men alla är vi olika... Flört

  • Anonym (otrogen tillbaka)

    Min (fd) fru var otrogen mot mig på ett väldigt utstuderat och fult sätt. Hon gjorde i princip inget för att dölja det. Vi försökte hitta tillbaka till varandra. Eller rättare sagt jag gjorde det. Vad hon ville egentligen vetefan. Huromhelst blev jag "uppvaktad" av en kvinna på jobbet. Jag kände mig bekräftad och min egen otrohet var ett faktum. Vi hade nån sorts kk-förhållande ett par månader. Jag mådde inte dåligt av det jag gjorde även om det kändes fel, mest utifrån nån sorts normativ utgångspunkt. Mina känslor för min fru var borta iom hennes otrohet. Min fru fick aldrig veta nåt om min affär. Jag skötte det diskret. Det var inte tal om hämnd från min sida. Efter ytterligare en otrohetsaffär från min fru blev det uppbrott och skilsmässa.

    I dag, många år senare, är jag inte stolt över vad jag gjorde. Det kommer INTE hända igen.

    Om TS älskar sin fru och kan förlåta henne är hämnd verkligen ingen bra idé. Man hämnas inte på den man älskar, eller vill älska. Att känna som TS gör är naturligt. Att göra verklighet av känslan är en helt annan sak.

  • Anonym (Chamila)

    Min dåvarande kille hade sex med min allra bästa vvän som var tillsammans med hans bror. Så jag hhade sex med hans bror helt enkelt =D kunde dom ha!

  • Anonym (misstag)

    Min dåvarande tjej var otrogen, en gång och ett "misstag". Det blev aldrig samma mellan oss igen och tillslut så dog förhållandet på grund av känslor som aldrig kom tillbaka. 

    Jag var otrogen som hämnd, fast enbart för min egen skull på något vis. Inget som min dåvarande tjej fick reda på, så hämnd blev det ju inte riktigt. 

    Jag mådde sjukt dåligt över mitt agerande. Så efter detta mådde jag dåligt både över vad hon gjort och över vad jag gjort. Nä, mitt tipps är att vara så stark du bara kan. Hennes otrohet kommer gnaga i dig oavsett ifall du gör snedsteg eller inte. 

  • Anonym (Varför?)

    En person som varit otrogen har ju tydligt visat att den inte respekterar och bryr sig om sin partner så att vara otrogen för att hämnas är lönlöst då partnern förmodligen inte bryr sig. Hade den brytt sig hade den inte varit otrogen alls.

    Jag hade aldrig förlåtit ett sånt svek utan gått omgående!

  • no more
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-24 09:45:13 följande:

    En person som varit otrogen har ju tydligt visat att den inte respekterar och bryr sig om sin partner så att vara otrogen för att hämnas är lönlöst då partnern förmodligen inte bryr sig. Hade den brytt sig hade den inte varit otrogen alls.

    Jag hade aldrig förlåtit ett sånt svek utan gått omgående!


    Klokt, fick mig en tankeställare. Min man har varit otrogen, så länge som jag älskde honom kunde jag förlåt och funderade inte heller på att vara otrogen. Men nu efter många år är vårt förhållnde egentligen slut, men funkar utåt. Jag har varit otrogen inte av hämnd men av längtan till närhet. Mitt samvete är enbart mot barnen inte mot honom.
  • Anonym (otrogen tillbaka)
    no more skrev 2014-10-26 07:43:46 följande:
    Klokt, fick mig en tankeställare. Min man har varit otrogen, så länge som jag älskde honom kunde jag förlåt och funderade inte heller på att vara otrogen. Men nu efter många år är vårt förhållnde egentligen slut, men funkar utåt. Jag har varit otrogen inte av hämnd men av längtan till närhet. Mitt samvete är enbart mot barnen inte mot honom.
    Precis så där var det för mig också. Fast jag är man.
    Man vet att man gör fel, men det är liksom normen man bryter mot, inte samvetet.
    Men det är likväl fel. Otrohet är aldrig rätt.  

Svar på tråden Hämdsex