• Thyla

    Fler än jag som vill ha nyval?

    Har ni sett den nya budgeten? Kollar man innehållsförteckningen- ser man man nästan enbart lagändrignar, lagändringar i skatt,skatt, skatt, skatt etc, etc, etc.
    Det kommer inte gå snart att jobba, bo eller leva i det här landet.

    Och hur kan jobbutvecklingen bli bättre för unga om arbetsgivaravgiften höjs för unga? Konsekvensen blir: fler (trainejobb)- som inte behöver leda till arbete och varför det? Det betyder ju att företaget då måste betala lön- det behövs ju inte om praktkanter (trainejobb) finns. Bara att ta in nästa olycklsfågel.

    Och varför höjer man skatten för dem över 65? år och skatt på gåvor? På givmildhet? Det är som moderat sade i budgetdebatten- för att klara kriser. Vore det dock inte mer utvecklande att faktiskt förbättra arbetsmarknadens för dem unga så att de inte flyttar till Norge eller uttnyttjas på jobbmarknaden som praktikanter? Skulle inte ett land i utveckling, fler företag, ge mer pengar ist för att pyssla med någon medeltida Göran-persson- Kung John skatter?

    Alltså fy- den nya regeringen tar pengarna från unga och de äldre som jobbar som de skulle ha behövt för att kunna försörja sig. Bort med regeringen och speciellt bort med nya finnaspolitiken. Borde inte hon stannat till åtminstone när en barnvagn vältes omkull på budgetpromernaden?

  • Svar på tråden Fler än jag som vill ha nyval?
  • Anonym (Jodå)

    Jo,jag. Finns nog inget jag håller med den här nya regeringen om. Idel clowner,islamister och okunniga. Fy!

  • Anonym (-)

    Jag vill ha en blå regering, men jag vet inte om det hade hjälpt med nyval.

  • Anonym (M)

    [quote=74222544][quote-nick]Anonym (...) skrev 2014-10-23 15:53:51 följande:[/quote-nick][/quote]

  • Thyla
    Anonym (-) skrev 2014-10-23 15:57:54 följande:

    Jag vill ha en blå regering, men jag vet inte om det hade hjälpt med nyval.


    Samma här, vill också ha en borglig regering igen.
    Trolgtivs vinner sd på nyvalet- men man får ta det.
    De rödgröna är någon underlig samling av 1984 och hycklare som målar sin båt med gifitg bottenfärg när man är miljöminister. Minoritesregering som ska styra landet? Hur demokratiskt är det?

    Hursomhelst- kan man inte ha den nuvarande regeringen där-
    Kriser kommer ju alltid att finnas, man bör ju då bygga upp landet främst i jobbkategorin- inte ta pengar från utveckling- det är som att gömma huvudet i sanden. Jag stör mig också på allt tjöt den nya finansminstern säger om att de kommit till tomma lador när Sverige anses i utlandet vara ett av det land som klarade sig igenom ett ekonomisk kris i landet. Gillar inte detta- gnälla på den gamla regeringen. Betyder det per automatiskt att rödgrönt är bättre? Det relevanta är att man lär sig något av historien och förbättras- inte gör en repetition av den :facepalm:

  • Anonym (Kommersen)
    Thyla skrev 2014-10-23 15:37:02 följande:

    Har ni sett den nya budgeten? Kollar man innehållsförteckningen- ser man man nästan enbart lagändrignar, lagändringar i skatt,skatt, skatt, skatt etc, etc, etc.

    Det kommer inte gå snart att jobba, bo eller leva i det här landet.

    Och hur kan jobbutvecklingen bli bättre för unga om arbetsgivaravgiften höjs för unga? Konsekvensen blir: fler (trainejobb)- som inte behöver leda till arbete och varför det? Det betyder ju att företaget då måste betala lön- det behövs ju inte om praktkanter (trainejobb) finns. Bara att ta in nästa olycklsfågel.

    Och varför höjer man skatten för dem över 65? år och skatt på gåvor? På givmildhet? Det är som moderat sade i budgetdebatten- för att klara kriser. Vore det dock inte mer utvecklande att faktiskt förbättra arbetsmarknadens för dem unga så att de inte flyttar till Norge eller uttnyttjas på jobbmarknaden som praktikanter? Skulle inte ett land i utveckling, fler företag, ge mer pengar ist för att pyssla med någon medeltida Göran-persson- Kung John skatter?

    Alltså fy- den nya regeringen tar pengarna från unga och de äldre som jobbar som de skulle ha behövt för att kunna försörja sig. Bort med regeringen och speciellt bort med nya finnaspolitiken. Borde inte hon stannat till åtminstone när en barnvagn vältes omkull på budgetpromernaden?


    Så länge du sitter på familjeliv kommer du aldrig få till ett nytt val!

    Viljan kan du stoppa i fickan!
Svar på tråden Fler än jag som vill ha nyval?