• Anonym (nilla)

    Ta steget till öppet förhållande eller swingers?

    Ni som har ett öppet förhållande eller är swingers; hur kom ni dit?
    Hur förde ni fram denna fråga på tal?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år nu, och jag börjar känna mig lite... Rastlös. Vi har ett bra sexliv, riktigt bra faktiskt, men det är som att det är något som fattas kan man säga.

    Vi har snackat om trekanter och fara på swingerskryssningar och ha sex med andra, men jag är mer inne på att göra det till en vardagsgrej. Jag är bara rädd att han missuppfattar mig, så vill ställa fram detta på bästa sätt så han förstår. Hur gör jag? Jag älskar min sambo, och vill inte ha någon annan än han. Han är min bästa vän!- men jag vill samtidigt experimentera lite på "utsidan" typ.

    Tanken på att va otrogen är helt utesluten! Jag har smygkollat lite på otrohetssajter- men jag vill inte göra något som han inte tycker är okej. Min profil togs bort samma dag jag skapade den. Jag vill inte svika han, så om jag skulle lyckas ta upp detta ämne och han inte skulle samtycka så blir det inget.

    Men jag vill veta hur man för detta ämne på tal! Iaf, hur ska jag ta upp detta så vi kan diskutera det- utan att han kommer börja tro att han är otrillräcklig och jag inte vill ha han....  Hjälp.

  • Svar på tråden Ta steget till öppet förhållande eller swingers?
  • Pellemannen

    Knepigt.
    Vi har ibland sex med andra men vi har inte ett öppet förhållande. Det har heller aldrig varit på tal egentligen även om jag själv skulle kunna tänka mig det, men vet att min fru inte kan acceptera ett öppet förhållande.

    Mitt råd är att inte ha så bråttom, börja med parklubb, swingerskryssning eller träffa någon/några tillsammans på BC eller liknande.
    Med fler erfarenheter och att ni blir lite "varmare i kläderna" med att ha sex med andra så kanske ni kan ta det vidare mot ett öppet förhållande. Men om din partner inte vill det så är det bara att acceptera.

    Lycka Till!

  • Anonym (11)

    Detta är helt normalt att känna när man haft sex med enbart en partner en längre tid. Jag tror faktiskt inte att din man skulle ta så illa upp egentligen utan fråga bara ifall ni kan få ligga med andra utan några vidare begränsningar.
    Chansen är ju stor att han också tröttnat på dig lite och är sugen på nya bröst och fitta.

  • auster

    Swingerklubb är bra såtillvida att man kan gå dit utan förpliktelser. Gillar man det (och det gör man!) har man en ny hobby. Det går utmärkt att bara hålla sig för sig själv om man vill. Om inte så är det bara traska ut orörd. 

    Leta upp någon artikel på nätet och prata lite runt det. Jag har svårt att se att någon kille skulle ta illa upp - tvärtom.

  • hasjoh

    Själv har jag motsatt problem. Jag vill att min sambo ska ha sex med andra. Tyvärr så är hon inte så mycket för det. Hon träffade en kille några gånger. Tycker du ska säga vad du känner till din sambo.

  • mr Nemo

    Har inget svar till dig. Befinner mig i något liknande. Gift 3 barn, och älskar hustru, barnen, vårt gemensamma liv! Men vi har olika "behov" av sex.. Efter att vi talat mycket on detta de senaste åren har hon nu sagt att det är ok om jag träffar andra...om jag sköter det snyggt. Vet ej riktigt om, hur jag tar detta vidare....men bara att veta att det kan ske gör att vår vardag har blivit lättare, roligare och mindre ångest att ta upp temat.

  • Anonym (erfaren kvinna)

    Sedan ett par år swingar vi lite, men ändå inte...

    Vi besöker semesterorter och andra ställen där folk är nakna och swingar och där det finns mycket sex och erotik.
    För oss har detta varit ett stort lyft i vårt förhållande och i vårt sexliv.
    Vi gör det mest för stämningen, vi håller oss nästan uteslutande till oss själva, men vi blir väldigt uppmuntrade och väldigt sugna på varandra. Dessutom får vi massor av uppmuntran och förfrågningar från andra människor vilket vi också tycker är smickrande och inspirerande.
    Vi blir mycket kåtare på varandra och mycket kärare i varandra med all denna inspiration.
    Visst har vi varit väldigt nära andra, det har varit smekande händer och sådant, men jag och min man har då alltid haft en nära och fysisk kontakt med varandra under tiden.
    Vår egen kärlek och kåthet till varandra ligger alltid i första rummet.

    Vi får väl se vad som händer i framtiden för visst har det hänt saker på våra resor som har gjort att vi flyttat fram våra gränser, om än i små steg.
    Med spänning ser vi fram mot nästa steg, men ingen av oss känner något behov av att ligga med andra eller att bli äkta hardcore swingers.
    Min man fantiserar om att jag har sex med en annan man, eller ett par. I fantasin tycker även jag att det är spännande, men hittills har vi inte ens varit nära i verkligheten.
    Jag kan absolut inte tänka mig min man med en annan kvinna.
    Detta har vi samtalat om helt öppet och vi förstår varandra. Han har full respekt för mitt ställningstagande men han menar trots detta att hans egen fantasi om mig med en annan man inte påverkas av mitt ställningstagande.
    (Och lycklig för det är jagTungan ute)

    Kanske kan min lilla berättelse vara inspirerande för dig TS, och för andra?

  • Anonym (erfaren kvinna)

    Hur kommer ni dit?
    Ta det lugnt, ta god tid på dig.
    Börja med att kolla runt på nätet så att ni båda börjar bli öppna och vana vid tanken.
    Res till någon semesterort med mycket nakenhet och där ni på nätet har kunnat se att där finns erotik.
    Sedan väljer ni själva om  ni ska vara nakna alldeles ensam, nakna tillsammans med andra, på valfritt avstånd från andra.
    Börja besöka nattklubbar/parklubbar. Titta hur det ser ut, blir ni inspirerade? Vill ni ha sex med varandra på stället? Vill ni titta på andra? Vill ni visa upp er sexualitet för andra? Vill ni ha sex intill ett annat par?
    Samtala med varandra, upplever ni det lika? Tänder ni på samma saker? Var är era respektive gränser? Har ni samma gränser? Når någon av er sin gräns före den andra?
    Osv, osv...
    Ni kommer att få en spännande resa och ni bestämmer själva tempot på resan och hur långt och hur fort ni vill att det ska utvecklas.

    Med lite kvinnlig list är jag helt övertygad att du kan få med din man på denna resa, för vilken man skulle inte vilja vara med om det?

  • Armageddon

    Många bra tips i tråden. För oss ( som swingat nästan från starten) som kom det på tal när hon berättade om en tidigare trekantserfarenhet, och vi kom fram till att båda var sugna på testa sex med andra par.

    Vi gillar det skarpt, så mycket skön sex som man inte kan göra när man bara är 2. För oss handlar det mindre om att vilja ha sex med nån annan, och mer om att kunna ha sex många samtidigt. Att bara byta rätt av ger inte oss så mycket.

  • Anonym (Milfhunter)
    Armageddon skrev 2014-11-01 01:52:15 följande:

    Många bra tips i tråden. För oss ( som swingat nästan från starten) som kom det på tal när hon berättade om en tidigare trekantserfarenhet, och vi kom fram till att båda var sugna på testa sex med andra par.

    Vi gillar det skarpt, så mycket skön sex som man inte kan göra när man bara är 2. För oss handlar det mindre om att vilja ha sex med nån annan, och mer om att kunna ha sex många samtidigt. Att bara byta rätt av ger inte oss så mycket.


    Vart brukar ni swinga?
  • Anonym (Milfhunter)

    Ni som swingar på parklubb finns det några yngre som går dit runt 20-25?

  • Armageddon
    Anonym (Milfhunter) skrev 2014-11-01 14:19:00 följande:

    Vart brukar ni swinga?


    Vi träffar par hemma hos oss eller dem. Klubb har vi inte provat på, kanske kommer det med nån gång.

    Vi är inte intresserade av att ha en massa folk som står och glor, men att kunna träffa ett par lite spontant och sen ha sex med dem i ett avskilt rum vore kul. Nu krävs det ju mycket planering innan, så det kan gå långt imellan första kontakt och sexträff.
  • Noname00
    Armageddon skrev 2014-11-01 14:30:35 följande:
    Vi träffar par hemma hos oss eller dem. Klubb har vi inte provat på, kanske kommer det med nån gång.

    Vi är inte intresserade av att ha en massa folk som står och glor, men att kunna träffa ett par lite spontant och sen ha sex med dem i ett avskilt rum vore kul. Nu krävs det ju mycket planering innan, så det kan gå långt imellan första kontakt och sexträff.
    Detta låter som det bästa alternativet att börja med man träffas hemma hos någon, har en trevlig middag, tar några glas pratar lite.
    Sen kommer man igång och kan göra allt i sovrummet eller vardagsrummet eller alternera lite, går ju även att lägga ut lite madrasser.

    Och en härlig dusch efteråt.

    Problemet är att träffa likasinnade och hålla det inom gruppen.
  • Armageddon
    Noname00 skrev 2014-11-01 16:42:39 följande:

    Detta låter som det bästa alternativet att börja med man träffas hemma hos någon, har en trevlig middag, tar några glas pratar lite.

    Sen kommer man igång och kan göra allt i sovrummet eller vardagsrummet eller alternera lite, går ju även att lägga ut lite madrasser.

    Och en härlig dusch efteråt.

    Problemet är att träffa likasinnade och hålla det inom gruppen.


    Tycker det är relativt enkelt att träffa likasinnade, har mer problemet att vi får tacka nej till en massa trevliga par, hinner liksom inte med att engagera oss i hur många par som helst.

    Har ett par vi träffat i flera år, och så träffar vi nya par ibland när vi har möjlighet.

    Har aldrig haft problem med att folk inte är diskreta, det ligger i bådas intresse att hålla sådana här aktiviteter för sig själv, många är väldigt fördömmande och negativa, tyvärr.
Svar på tråden Ta steget till öppet förhållande eller swingers?