• Anonym (konstig)

    Blir irriterad när bebisen sparkar

    Varför blir jag irriterad när bebisen sparkar?

    Är gravid i v 26 och bebisen är helvild i magen men jag blir irriterad när hon rör sig, vad är det för fel på mig?

  • Svar på tråden Blir irriterad när bebisen sparkar
  • Anonym (konstig)
    Tines skrev 2014-10-23 16:26:27 följande:

    Nåt allvarligt.... prata med din BM.

    Har faktiskt aldrig hört nån bli irriterad av att känna sin baby.....


    Inte jag heller..
  • LillaJag06

    Säger som Tines. Prata med din BM om detta så kommer hon hjälpa dig.

    Hur känner du inför föräldraskapet och din baby i övrigt?

  • Anonym (konstig)
    LillaJag06 skrev 2014-10-23 16:28:34 följande:

    Säger som Tines. Prata med din BM om detta så kommer hon hjälpa dig.

    Hur känner du inför föräldraskapet och din baby i övrigt?


    Jag känner att jag längtar otroligt mycket efter våran lilla flicka. Nervös, första barnet.
  • Koppkaka

    Har aldrig hört talas om någon som blivit irriterad av att känna sitt barn ifrån magen, tvärtom brukar mammor älska det. Det enda jag hört är att det kan göra ont mot slutet (vilket det kan göra med en fot rakt upp i revbenen t ex). Prata med din bm om detta.

  • Anonym (S)

    Irriterad är lite konstigt faktiskt.... Men jag kan hålla med om att jag tycker lite längre fram i graviditeten att det är obehagligt med rörelserna.... Men irriterad är hårt!

  • Anonym (...)

    Jag har hört att en del känner en obehaglig alienkänsla när det rör sig..

  • Anonym (Mia)

    Enda gångerna jag blev irriterad när min dotter sparkade i magen var när hon sparkade på blåsan så att den tömdes. Annars älskade jag att känna hur hon rörde sig där inne. Svårt att förstå varför man blir irriterad när jag själv blev så lycklig av det.

  • Anonym (konstig)

    Kan nog vara så att jag tycker att det är obehagligt och förvirrar det med en irriterad känsla!

  • Anonym (konstig)
    Haskel skrev 2014-10-23 18:00:21 följande:

    Du får väl sparka tillbaka, så ungen fattar hur det känns


  • Anonym (ml)

    Jag tycker inte att du är konstig, speciellt inte eftersom du beskriver att du längtar efter er flicka och ser fram emot att bli mamma :) jag är själv en person som kan bli irriterad på de mest märkliga saker men är i övrigt en riktigt glad, positiv tjej, men jag tror att det mkt väl kan hända att jag sen som gravid kan irriteras om barnet sparkar "när det inte passar mig å som att bebisen stör" ;) det behöver väl inte betyda att man har dålig relation till barnet

  • Anonym (ml)

    Jag tycker inte att du är konstig, speciellt inte eftersom du beskriver att du längtar efter er flicka och ser fram emot att bli mamma :) jag är själv en person som kan bli irriterad på de mest märkliga saker men är i övrigt en riktigt glad, positiv tjej, men jag tror att det mkt väl kan hända att jag sen som gravid kan irriteras om barnet sparkar "när det inte passar mig å som att bebisen stör" ;) det behöver väl inte betyda att man har dålig relation till barnet

  • Anonym (ml)
    Anonym (konstig) skrev 2014-10-23 18:02:31 följande:

    Kan nog vara så att jag tycker att det är obehagligt och förvirrar det med en irriterad känsla!


    Kan vara så!:)
Svar på tråden Blir irriterad när bebisen sparkar