• Lennar­t777
    Äldre 23 Oct 17:39
    10675 visningar
    209 svar
    209
    10675

    Är det ok att behandlas olika utifrån vart man kommer från? Är slaveri i Sverige ok?

    Göteborgs kommun lägger nu undan 250 lägenheter som är öronmärkta endast om du inte är Svensk medborgare. Hade detta varit i något afrikanskt land hade vi kallat det för kolonisation. Är detta ok? Lika regler för alla gäller inte längre? Eller Göteborg kanske inte har bostadsbrist?

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2525514-bostader-oronmarks-for-utsatta-nyanlanda

  • Svar på tråden Är det ok att behandlas olika utifrån vart man kommer från? Är slaveri i Sverige ok?
  • Lennar­t777
    Äldre 23 Oct 17:44
    #1

    Någon som tycker denna diskriminering mot svenskar är ok?

  • Anonym (Japp)
    Äldre 23 Oct 17:44
    #2

    Så är det, invandrarna är viktigare än oss svenskar och framförallt svenska ungdomarna..

  • Lennar­t777
    Äldre 23 Oct 17:48
    #3
    Anonym (Japp) skrev 2014-10-23 17:44:43 följande:

    Så är det, invandrarna är viktigare än oss svenskar och framförallt svenska ungdomarna..


    Ja tydligen, vi har apartheid i Sverige, svenskar är andra klassens medborgare.
  • Lennar­t777
    Äldre 23 Oct 18:16
    #4

    Vad tycker ni kommunister?

  • Anonym (Reinh­ardt)
    Äldre 23 Oct 18:19
    #5

    Positiv särbehandling kallas det, och som namnet antyder, är det något positivt. En svensk har i de allra flesta fall alternativ. Föräldrar, vänner att bo hos eller har de ekonomiska medlen att klara sig utan fast bostad ett tag. En nyanländ är helt själv, utan sociala skyddsnät, så det här är inte "diskriminering" utan tvärtom.

    Invandrarna är viktigare än svenskarna på så sätt att de tillför så ofantligt mycket mer kultur, integration och variation att de förtjänar att premieras mer ibland. Finns absolut inget fel i det här förfarandet. Tycker man annorlunda är man faktiskt rasist.  

  • Anonym (Ge dig.)
    Äldre 23 Oct 18:23
    #6

    Jag bor i en annan del av Göteborg.
    Här i villaområdet finns inga med låga inkomster
    med andra ord bara svenskar en och annan jugge och iranier som jobbat i många år.
    Att öronmärka några lägenheter åt folk som inte kan komma in på bostadsmarknaden är helt okej.

  • Anonym (lm)
    Äldre 23 Oct 18:24
    #7
    Anonym (Reinhardt) skrev 2014-10-23 18:19:33 följande:

    Positiv särbehandling kallas det, och som namnet antyder, är det något positivt. En svensk har i de allra flesta fall alternativ. Föräldrar, vänner att bo hos eller har de ekonomiska medlen att klara sig utan fast bostad ett tag. En nyanländ är helt själv, utan sociala skyddsnät, så det här är inte "diskriminering" utan tvärtom.

    Invandrarna är viktigare än svenskarna på så sätt att de tillför så ofantligt mycket mer kultur, integration och variation att de förtjänar att premieras mer ibland. Finns absolut inget fel i det här förfarandet. Tycker man annorlunda är man faktiskt rasist.  


    Din sista mening kan vara något av det mest korkade jag läst på FL någonsin.
  • Alexan­dre Nayle
    Äldre 23 Oct 18:28
    #8
    Anonym (lm) skrev 2014-10-23 18:24:08 följande:
    Din sista mening kan vara något av det mest korkade jag läst på FL någonsin.
    Ja, för att han avslöjade sitt trolleri med den. Det lät ju relativt legitimt innan, men vid den meningen sprack fasaden.
  • Anonym (Reinh­ardt)
    Äldre 23 Oct 18:30
    #9
    Anonym (lm) skrev 2014-10-23 18:24:08 följande:
    Din sista mening kan vara något av det mest korkade jag läst på FL någonsin.

    Är det verkligen det? Faktum är ju att alla som på något sätt kritiserar en sådan här sak faktiskt är rasister i någon form.

    Vad tror du TS röstar på? garanterat SD. Vilket bevisar min fakta.
  • Äldre 23 Oct 18:37
    #10
    Anonym (Reinhardt) skrev 2014-10-23 18:30:03 följande:

    Är det verkligen det? Faktum är ju att alla som på något sätt kritiserar en sådan här sak faktiskt är rasister i någon form.

    Vad tror du TS röstar på? garanterat SD. Vilket bevisar min fakta.
    Vilken fakta har du presenterat?
Svar på tråden Är det ok att behandlas olika utifrån vart man kommer från? Är slaveri i Sverige ok?