• Anonym (Slamp­iga fjorti­sen)
    Äldre 23 Oct 18:24
    7564 visningar
    82 svar
    -1
    82
    7564

    väntar barn och är kär - mannen är gift sedan långt tillbaka

    Kan börja med att

    Jag är 20års åldern, han är 45+

    Han är gift, vilket jag visste från början, jag va en uttråkad singeltjej.

    Han har två tonårsbarn och en fru, Men han ansåg att han ville ha mig där. jag vet inte hur han tänkte men bitchigt nog är det inte mitt problem om han sabbar sitt liv.
    Jag ville ha honom, under dessa två år har jag aldrig haft så bra sex som med honom.
    Men jag kör inte med preventivmedel för fem öre vilket han visste.

    Och jag blev gravid, det är dags i mitten av december. Han har sagt att han kommer ta sitt ansvar men har inte än berättat för sin familj.

    Dock har han redan skrivit på faderskapspapper. alltså vad tusan ska jag ta mig till? Ska jag ringa hans fru och berätta eller ska jag låta henne va ovetande?

  • Svar på tråden väntar barn och är kär - mannen är gift sedan långt tillbaka
  • Anonym (Soppa­)
    Äldre 23 Oct 18:29
    #1

    Oj, vilken soppa! Man hoppas ju att han kommer berätta för dem innan bebisen kommer. Annars hade jag nog skickat en kopia på ett utdrag från folkbokföringen när barnet är här. Posta och skicka till frun så hon får veta att hennes man är officiell far till ditt barn.

  • eslah
    Äldre 23 Oct 18:31
    #2
    +2

    I sådana här fall kan jag faktiskt bli riktigt trött på båda parter förutom på den ovetande frun då. Vore rätt åt honom om han blev haffad med handen i syltburken, får frugan en möjlighet att göra sig av med sin gubbsjuka äckelkarl.

    Å andra sidan så tycker jag att blåsta våp som dig gott kan stå där med bagaget också, hur du än gör med det så får man väl hoppas att du växer upp iom mammarollen.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 23 Oct 18:45
    #3

    det är inte din sak att informera hans fru , det är bara hans ansvar.

    Och du behöver nog inte fundera så mycket,  han kommer att betala underhåll antar jag och man får vara bra blåögd om det ska kunna smita förbi obemärkt. 

    Han kommer få papper hemskickat till sig om han skriver på faderskap och om han vill ha gemensam vårdnad.  Brev från myndigheter är också svåra att smuggla undan. 
    Svårt att förklara för en fru varför han får papper från familjerätten och försäkringskassan och såna saker.  Samt längre fram kanske brev från kommunen om dagisplatser och om skolfoton och sånt.  Det finns alltså en hel del man inte kan reglera själv. 

    Barnet blir arvsberättigat 

    Tro mig - förr eller senare kommer det fram . 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Slamp­iga fjorti­sen) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 18:54
    #4
    eslah skrev 2014-10-23 18:31:54 följande:

    I sådana här fall kan jag faktiskt bli riktigt trött på båda parter förutom på den ovetande frun då. Vore rätt åt honom om han blev haffad med handen i syltburken, får frugan en möjlighet att göra sig av med sin gubbsjuka äckelkarl.

    Å andra sidan så tycker jag att blåsta våp som dig gott kan stå där med bagaget också, hur du än gör med det så får man väl hoppas att du växer upp iom mammarollen.


    Bagaget? ^ jag kunde välja abort eller hur? jag anser inte att min son kommer vara mitt bagage, och jag skiter i underhållet då jag har det gott ställt. jag vill inte att min sons pappa ska ha han hemlig för omvärlden.

    kalla mig blåst du, jag känner mig som en slampa ja men blåst är jag inte^^ bara för att jag anser att jag inte gjort fel i detta så betyder det inte att jag är blåst. jag hade inga skyldigheter för hans fru. det är hans problem eller hur?
  • eslah
    Äldre 23 Oct 19:04
    #5
    Anonym (Slampiga fjortisen) skrev 2014-10-23 18:54:54 följande:

    Bagaget? ^ jag kunde välja abort eller hur? jag anser inte att min son kommer vara mitt bagage, och jag skiter i underhållet då jag har det gott ställt. jag vill inte att min sons pappa ska ha han hemlig för omvärlden.

    kalla mig blåst du, jag känner mig som en slampa ja men blåst är jag inte^^ bara för att jag anser att jag inte gjort fel i detta så betyder det inte att jag är blåst. jag hade inga skyldigheter för hans fru. det är hans problem eller hur?


    Det säger jag verkligen inte, ditt barn är helt oskyldig i den här soppan. Men klart att det var urbota korkat av dig att sätta dig i den här sitsen. Köra oskyddat med en upptagen man som kanske kommer sky dig och barnet som pesten. Det var egoistiskt, fanns bättre förutsättningar om du hade väntat. Så ingen ide att du försöker framställa dig själv som en oskyldig och vän liten varelse, men gjort är gjort så enda priot du har nu är ditt kommande barn.
  • Anonym (bah)
    Äldre 23 Oct 21:42
    #6

    Du skriver att " Bitchigt nog så är det inte ditt problem om hans relation går åt skogen".... Men varför vill du då berätta för frugan? Vem är du att berätta det för henne?? Du har noll rätt.. Beslutet ligger hos honom, och det är just därför du kanske känner att du vill berätta för frugan. För att själv se till så att deras relation går åt skogen.. För om beslutet ligger hos honom att berätta så kanske han inte alls kommer till skott.. 

    Om det är så att du vill berätta för frugan bara för att... Vad förväntar du dig av henne? Har hon någon skyldighet till dig och ditt barn??  Förväntar du dig att hon ska ta emot dit barn med öppna armar och presentera barnet för hennes barn så att ni kan leka familj?? 

    Du ville ha honom till varje pris.. Kan tänka mig att du ville ha barn med honom för att fästa honom till dig.. Det ända du beskriver om honom och om varför du vill ha honom är för att du har bra sex med killen... Men sen då? Ska du bygga vidare en relation på sex?? hur länge varar den tro du?? 

    Ni har träffats i 2 år om jag förstått det rätt, detta har varit spännande för mannen och nu vill du introduceras och leva i hans verklighet med honom .. Hur tror du att det lär fungerar?? Vad får dig att tro att han inte lär tröttna på dig en vacker dag och skaffa sig en ny tjej i 20. års åldern? 

    Jag känner som så att du har själv valt att ha det så här och nu får du stå ditt kast och leva med det.... 

    PS: finns inget som heller säger att frugan lämnar mannen bara för att han väntar barn med dig.. kom i håg att skulle de två fortsätta sin relation så kommer ungen att spenderar halva sin tid med frugan..  Du kanske inte är blåst.. men det du har orsakat dig själv är absolut inte smart gjort. 

    Lycka till ..

  • Nyfike­n gul
    Äldre 23 Oct 21:49
    #7

    jag fick barn med en gift man och om du vill kan jag berätta historien för dig om hur det är att ha barn i en sån relation? 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (kaos)
    Äldre 23 Oct 22:27
    #8

    Hur hinner de träffa er så mycket om de redan har familj och är gifta när träffas ni då? jag menar tid finns ju inte så mycket om man har redan en familjt tycker man de kan inte ha särskilt mycket umgänge den familjen .Undrar verkligen.

  • Äldre 24 Oct 09:09
    #9
    Anonym (bah) skrev 2014-10-23 21:42:19 följande:

    Du skriver att " Bitchigt nog så är det inte ditt problem om hans relation går åt skogen".... Men varför vill du då berätta för frugan? Vem är du att berätta det för henne?? Du har noll rätt.. 


    Nåja, hon kommer vara mamma till den andra kvinnans barns syskon. Klart som fan att hon har viss rätt att agera. 

    Jag håller med om att det bästa är om fadern berättar allt, men igen - TS barn kommer att ha syskon. Barnen har rätt att lära känna sina syskon. Om pappan vägrar agera så tycker jag givetvis att TS har rätt att göra det istället. 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 24 Oct 10:12
    #10

    Stackars ditt barn! Vilken situation det föds in i...

    Om jag vore du, skulle jag fokusera på mig och mitt kommande barn. Frun lär få veta förr eller senare ändå. 

    Tänker du aldrig att du skulle vilja ha en egen man som bara är din? Du förtjänar det bästa, precis som alla andra. Det är inte roligt i längden att vara nummer två och ha en man som egentligen har en familj någon annanstans.

    Kanske kan du nu, tillsammans med ditt barn, försöka hitta en väg i livet där ni två kan få det bättre och blir nummer ett i era egna liv och i andras liv.

    Lycka till och grattis till barnet.

Svar på tråden väntar barn och är kär - mannen är gift sedan långt tillbaka