• Äldre 23 Oct 18:40
    3849 visningar
    17 svar
    17
    3849

    Medicinering inför IVF med ÄD i Sverige

    NI som genomgått/ är på väg att genomgå försök att bli gravid genom äggdonation i Sverige, vad har ni fått för mediciner inför införande av embryo, förutom östrogen? Något av följande? I vilken dos? Sattes behandlingen in som rutin, eller var det efter någon form av provtagning eller annan utredning?
    - Trombyl (acetylsalicylsyra)
    - Prednisolon (kortisontablett)
    - Klexan eller annan blodförtunnande injektion
    - Docyferm (Dxycyklin) eller annat antibiotikum

  • Svar på tråden Medicinering inför IVF med ÄD i Sverige
  • Äldre 23 Oct 18:43
    #1

    ÄD är ju ÄD så varför bara svar från de som gör det i Sverige? Glad  Dina mediciner är inga konstiga,jag har tatt/ska ta alla utom antibiotikan,men vet andra som tatt det. Dessutom några till som Folacin,Orgalutran,Ovitrelle och Pregnyl och förstås progesteron.

  • Äldre 23 Oct 21:04
    #2

    Jag är intresserad av att veta hur man gör i Sverige, eftersom jag redan vet att de här medicinerna ofta används i andra länder, men inte vad som är vanligast här.

  • Äldre 24 Oct 05:35
    #3

    Jag har endast fått äta progynon som är östrogen och sedan progesteron-vagiatorer när dottern blev till i Huddinge. Eftersom jag inte har någon egen hormonproduktion eller mens har jag inte behövt någon nedreglering och inte fått några övriga stödmediciner alls.

  • Äldre 24 Oct 09:10
    #4

    Tack för svar, Löparnörden. Vilken dos progynon fick du?

  • Äldre 24 Oct 10:41
    #5

    Ops glömde visst skriva det.
    Jag åt 2 mg Progynon 3 ggr dagligen så 6 mg per dag och pregesteron-vagiatorerna som ligger på 400 mg tog jag också 3 ggr dagligen.

  • Äldre 26 Oct 13:53
    #6

    Var det samma dos progynon eller ökade du dosen? 

  • Äldre 26 Oct 22:03
    #7

    Fick köra samma dos hela tiden.

  • Äldre 28 Oct 10:39
    #8

    Gör mitt första ET imorgon. Såhär har min medicinering sett ut.

    Då jag inte har egen mens så behövde jag inte nedregleras.

    Efter Provera i 10 dagar kom min mens, på mensdag två började jag ta Progynon 3 ggr om dagen ( dvs. Totalt 6 mg Progynon) efter 13 dagar var jag på VUL och mätte slemhinnan. Dock hade jag inte svarat lika bra denna gången på hormonerna då slemhinnan bara var 5 mm tjock. RMC i Huddinge valde då att öka dosen till 4 tabletter om dagen ( 8 mg totalt) fick tips av erfarna kvinnor här på fl att även ta två progynon vaginalt till natten.

    6 dagar efter första VUL var det dags att mäta slemhinnan igen. Då hade den ökat till 7 mm och såg jätte fin ut! ( detta var igår) donatorn donerade igår också så det var ren tur att min slemhinna Växt till sig. Vi lämnade sambons bidrag så igår befruktade våra små ägg. Jag fick utskrivet vaginaltabletter Lutinus 100 mg som jag började ta igår efter besöket. Två tabletter 3 ggr om dagen samtidigt som jag fortfarande äter progynon ggr. 4 samt folsyra och omega 3. Imorgon em gäller det!! Vårt första ET! Efter 14 månader i kön är det äntligen vår tur. Som jag längtar!!!!

  • Äldre 29 Oct 19:38
    #9

    Tack för era svar! Bullenochgrisen, hoppas verkligen det gick bra idag!

  • Äldre 29 Oct 23:16
    #10

    En super fint embryo fördes in idag. Gick strålande! Så nu ruvar jag för fulla muggar :)

  • Äldre 30 Oct 15:53
    #11

    Håller tummarna!!!

  • Äldre 24 Nov 16:45
    #12

    Hur stor erfarenhet av ÄD har svensk IVF ? Med hänsyn till de antal donatorer som finns plus hur många år det varit tillåtet i Sverige. Samt hur rating ut på graviditet och levande födda?

  • Elizaa
    Äldre 4 Jan 13:24
    #13

    Hur gick det för dig Bullenogrisen?

  • Äldre 4 Jan 15:12
    #14
    +1

    Det gick jätte bra! Det var verkligen ett guldägg för imorgon går jag in i vecka 13 :) bebis beräknas komma 19 Juli :)


    Elizaa skrev 2015-01-04 13:24:59 följande:

    Hur gick det för dig Bullenogrisen?


  • Äldre 4 Jan 16:04
    #15

    Gjort en äd på su och fick inga utav de mediciner du nämner. Endast nedreglerad med nässpray suprecur tabl progynon och därefter vagitorier lutinus. Lycka till!

  • Elizaa
    Äldre 21 Jan 15:35
    #16

    Åh grattis Bullenogrisen!

  • Äldre 21 Jan 19:30
    #17

    Tack :) nu är jag veck 15 :) tiden går snabbt nua v


    Elizaa skrev 2015-01-21 15:35:44 följande:

    Åh grattis Bullenogrisen!


Svar på tråden Medicinering inför IVF med ÄD i Sverige