• Anonym (Saris­)
    Äldre 23 Oct 19:11
    16054 visningar
    71 svar
    71
    16054

    Varför vill hon kalla sig mamma?! Arg.

    Gaaahhh, jag är så upprörd och arg nu!!

    Kortfattat: pappan till mitt barn har en ny tjej sen två månader. Och otroligt dumt nog har han redan låtit henne träffa barnet. Vi brukar ha en bra kommunikation, men här har något felat. Och han har gjort fel, anser jag.

    I alla fall. Den härt jejen sms:ade mig igår, antar att hon hittat mitt nr i hans telefon. Det stod:

    "Hej på dig! Du har en fin unge, söt är han också. Du jag har funderat på om du skulle vara ok med att han kallar mig mamma också? Jag kommer ju hänga med honom ett tag nu :) Alltså, jag är ju inte mamma, men du fattar nog :)"

    Jaha, tänkte jag. NEJ, tänkte jag, det kan inte vara sant. Jag svarade:

    "Nej, det är inte ok."

    Ville inte skriva mer eftersom hela jag började darra av ilska, och jag gillar inte att vara arg.

    Då skrev hon ett surt meddelande tillbaka. Som gjorde mig ännu argare, och nu är jag helsur.

    Jag menar, två månader?? Visst visste jag att han hade en ny tjej, men inte att hon redan träffat mitt barn. Och varför vill hon bli kallad mamma!?

    Någon som varit med om liknande? Jag är mållös.

  • Svar på tråden Varför vill hon kalla sig mamma?! Arg.
  • Äldre 23 Oct 19:13
    #1

    Varför blir du arg? Hon frågar ju dig om det är ok

  • Äldre 23 Oct 19:19
    #2
    +1

    Ingen idé att lägga krut på människor med så låg social kompetens.

    Om ditt barn velat kalla henne mamma så skulle han göra det. En sådan önskan ska alltid komma från barnet, aldrig från någon annan. Min bonus säger mamma till mig ibland men av misstag Han rättar sig alltid själv och skrattar.

    Ang att ditt barn fått träffa henne redan,  ja det är ju inget du kan göra något åt eller bestämma över.

  • Anonym (Saris­) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:21
    #3

    Jag är arg därför att jag inte fått veta att hon träffat honom (sonen) som är 4, och i det andra meddelandet hon skrev, som var surt skrivet, skrev hon:

    "Men jag har redan börjat kalla mig mamma. Kom till mamma ropar jag när vi leker. Fattar du inte att vi tre hängeri hop nu? Är du bitter eller?"

    Kanske borde skrivit det i ts, men det får mig att gråta, jag och pappan har jobbat så himla hårt på det här, att barnet ska veta vilken roll vi har i hans liv och sånt, att vi älskar varandra men inte trivs med att "vara ett par'". Tycker inte du att det här är konstigt alls? "Kom till mamma?"

  • Äldre 23 Oct 19:23
    #4

    Åh herregud. Fy faaan. Hoppas verkligen man slipper sån skit. Ja, det är väl bäst du försöker vara tydlig med var du står i frågan.

  • Anonym (Saris­) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:25
    #5

    SupersurasunkSara - ja, jag tycker också det är barnets val. Tror dock inte att han skulle kalla henne det nu, efter att ha träffat henne bara några gånger, och tycker verkligen inte att hon ska försöka förmå honom till det.

  • Äldre 23 Oct 19:25
    #6

    Jag tycker kvinnan beter sig som ett jävla psyko om jag ska vara ärlig. Inget normalt i hennes beteende.

  • Anonym (Provo­)
    Äldre 23 Oct 19:30
    #7

    Det låter som en provokation, tycker jag. 
    Antingen vill hon provocera dig till att säga något dumt och på så sätt förstöra ert föraldrasamarbete.
    Eller så vill hon propsa på att barnet kallar henne för mamma och om pappan protesterar, kan hon säga "jamen, jag har fått lov!"

    Tycker det är helt OK att du insisterar på att ditt barn redan har en mamma. Om hon inte vill bli kallad vid sitt namn, kan de väl hitta på något smeknamn?

  • Äldre 23 Oct 19:30
    #8

    Men vet pappan till barnet att hon skriver så??

  • Äldre 23 Oct 19:30
    #9
    Anonym (Saris) skrev 2014-10-23 19:25:00 följande:

    SupersurasunkSara - ja, jag tycker också det är barnets val. Tror dock inte att han skulle kalla henne det nu, efter att ha träffat henne bara några gånger, och tycker verkligen inte att hon ska försöka förmå honom till det.


    Det du skrev senare låter helt befängt. Prata med pappan, lugnt och sansat, om hennes beteende och visa även sms:et. Blir du arg framstår du som den bittra galna biomamman.

    Ja, de tre hör ihop, på sätt och vis, men hon blir inte mamma för det.
  • Anonym (Saris­) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:33
    #10

    Jag tycker ärligt talat också att det verkar lite psyko... (Men menar inte psyko i den benämningen att lida av psykisk ohälsa, det gör så många människor i skymundan ändå och lider av att det ska vara så himla tabubelagt), menar psyko i den meningen att hon inte verkar tänka och verkar helt oerfaren. Mitt ex har gjort en miss, helt klart, hans tidigare tjej hade jag ett jättebra förhållande till.

Svar på tråden Varför vill hon kalla sig mamma?! Arg.