• Anonym (TS)

    Berätta om ditt konstigaste/roligaste ex med familj!

    Berätta nu vad ni varit med om!

    Jag börjar.
    Skulle nog kunna skriva mycket men väljer en grej som är udda.
    Var tillsammans med en kille som ung, vars mamma hade som sport att utnyttja andra för sin egen vinning. Inför familjen redogjorde hon i hur hon skulle bli en persons vän och vad hon skulle få ut för det. Hon hade räknat ut att om hon köpte en flaska vin för 75:- till tandläkaren så drog han av 150 kronor på nästa undersökning. Hon ringde en signal till alla hon inte ringde gratis till och väntade på att de skulle ringa upp, som en 15-åring med 1,50 kr på kontantkortet. Det var ett sanslöst planerande för att tjäna kronor här och där i sitt sociala liv. Hur man skulle kliva ur bilen när man åkt med en vän för att slippa vara den som slipper lägga pengar i parkeringsautomaten.. En snåljåp med andra ord.
    Fanns grava problem med oklippta navelsträngar här kan jag säga. Sonen var ganska kuvad och fick ta emot uppfostran och bli beordrad i vuxen ålder för saker som andra får höra i 10 års åldern.

  • Svar på tråden Berätta om ditt konstigaste/roligaste ex med familj!
  • Anonym (morsgris)

    min exsvärmor gav mig och exet en champagneflaska och två glas, med orden "dom här hade jag tänkt ge *exets namn* och hans ex, men dom gjorde ju slut. Så här får ni!" 
    hade hon inte sagt något hade det varit en jättetrevlig liten gåva. men champagnen hällde jag ut och glasen "råkade" gå sönder  Oskyldig
    Hon bestämde även när och hur och med vilka ringar jag och exet skulle förlova oss.... Exet kom med två ringar och: "Öh, morsan tyckte att vi ska förlova oss, häe har du en ring". OJ vad jag skrattade!!! Skrattande det blev ingen förlovning där inte! 
    Vad hon än sa och hittade på för tokigheter så sa exet bara "ja mamma". Hon bestämde även åt exet när han skulle göra slut på förhållandet. tråkigt för henne att det redan var slut då... :D 

    Ett annat ex hade också lite speciell familj. Exet var 30 år när han fick veta att personerna han trodde var fastrar egentligen var hans systrar. Pappan hade haft ett tidigare förhållande, och hade då barn som var 20-30 år äldre än mitt ex. Han hade gammal pappa ja! 
    Exets mamma sparade på ALLT. vi serverades midsommarlunchen i urdiskade plastlådor (sånadär som frysta färdigrätter ligger i). Jag är inte kräsen, jag kan äta från papptallrikar osv.. men det kändes lite skumt.
    Det var grejer tamejtusan överallt i det huset.
    När jag lämnade det exet,så var det för att jag hade en trettioårskris! Förvånad Skrattande att han var notoriskt otrogen och spelberoende (och spelade bort både sina och mina pengar, nästan fick oss vräkta..) hade inte alls med saken att göra, absolut inte! Skrikandes

  • Anonym (TS)
    Anonym (morsgris) skrev 2014-10-23 20:28:51 följande:

    min exsvärmor gav mig och exet en champagneflaska och två glas, med orden "dom här hade jag tänkt ge *exets namn* och hans ex, men dom gjorde ju slut. Så här får ni!" 
    hade hon inte sagt något hade det varit en jättetrevlig liten gåva. men champagnen hällde jag ut och glasen "råkade" gå sönder  Oskyldig
    Hon bestämde även när och hur och med vilka ringar jag och exet skulle förlova oss.... Exet kom med två ringar och: "Öh, morsan tyckte att vi ska förlova oss, häe har du en ring". OJ vad jag skrattade!!! Skrattande det blev ingen förlovning där inte! 
    Vad hon än sa och hittade på för tokigheter så sa exet bara "ja mamma". Hon bestämde även åt exet när han skulle göra slut på förhållandet. tråkigt för henne att det redan var slut då... :D 

    Ett annat ex hade också lite speciell familj. Exet var 30 år när han fick veta att personerna han trodde var fastrar egentligen var hans systrar. Pappan hade haft ett tidigare förhållande, och hade då barn som var 20-30 år äldre än mitt ex. Han hade gammal pappa ja! 
    Exets mamma sparade på ALLT. vi serverades midsommarlunchen i urdiskade plastlådor (sånadär som frysta färdigrätter ligger i). Jag är inte kräsen, jag kan äta från papptallrikar osv.. men det kändes lite skumt.
    Det var grejer tamejtusan överallt i det huset.
    När jag lämnade det exet,så var det för att jag hade en trettioårskris! Förvånad Skrattande att han var notoriskt otrogen och spelberoende (och spelade bort både sina och mina pengar, nästan fick oss vräkta..) hade inte alls med saken att göra, absolut inte! Skrikandes


    Hehe. Det måste vara något med svärmödrar och snåleri och kontrollbehov. Hatar det här konstanta "här får ni ta över mina gamla dukar/glas/kastruller" de är så fin kvalitet. Vid varje besök till oss kom en trave saker som vi kan behöva. Brödkorg, ett sköljmedel hon gillar, storpack sockor till exet, en påse frysta grönsaker (så han äter ordentligt!)
  • Tecum

    Morsgrisen, varför hällde du ut champagnen, i just det läget hade det varit bättre att svälja förtreten...

  • Anonym (-)

    Min f d svärmor skrev ner sina intriger på lappar som hon sen signerade och satte upp på den lokala Ica-butikens anslagstavla. Det hände även att hon vid ett flertal tillfällen ringde mitt jobb mitt i APT:n (vilket hon visste) och grät i luren för något som inträffat 10 år tidigare. Vi tappade kontakten...

  • Anonym (Whatnow)

    Var rätt ung och hade en kille vars pappa var rätt otrolig, på ett icke bra sätt. En helg tillbringade vi, exet, föräldrarna och jag, i deras fritidshus. Pappan pratar i telefon och kommer till oss och är skitförbannad och börjar skrika på både exet och mig. Han slänger ur sig det ena värre än det andra. Till slut får jag ur mig att han ska lugna ner sig och frågar vad fan problemet är. Det visar sig då att exets syster letar efter ett liggunderlag och sovsäck hemma i huset, något ingen utav oss använt. Av en slump vet vi dock vart det ligger, i pappans egna garderob/förråd, där systern inte ens tittat efter. Då det inte var första gången han fick ett sådant utbrott över struntsaker så bad jag honom vänligt men bestämt att dra åt helvete efter det.

  • En blå giraff

    Var ihop med en kille vars föräldrar hade väldigt udda dygnsrytm. De la sig kl 20.00 varje kväll och gick upp vid 4.00 för att äta frukost. Man kunde bli väckt 5.00 av mamman som började dammsuga ????

  • Anonym (morsgris)
    Tecum skrev 2014-10-23 21:29:28 följande:

    Morsgrisen, varför hällde du ut champagnen, i just det läget hade det varit bättre att svälja förtreten...


    den var alkoholfri och ruskigt äcklig :P
  • slemtorsk i din bralla

    Ett ex jag hade ihop det med som 18-åring hade en mamma som var...hmmm lite lustig.

    Han och jag gick på internat på gymnasiet och över en helg åkte vi hem till hans hem. Först flippade hon över att jag inte sovit i den extrasäng hon ställt in i hans rum. Hon gapade om att hon inte ville bli farmor än. Killen visade mina pupiller men hon visste ju att de inte var 100% så ngr barnbarn skulle inte bli till under hennes tak. Att vi var sambor på skolan tänkte hon inte på.

    Hon skällde ut mig för att jag åkt hem utan att säga tack för mat och husrum men hon var då i skogen o plockade svamp och vi hann inte vänta på henne innan killen körde mig till tåget. Att jag städade hela deras hus, klädde midsommarstången och lagade midsommarmat till hela familjen plus massa gäster glömde hon att tacka för.

    Samma kvinna femår efter vi gjort slut..han o jag gjorde slut som vänner och höll kontakten, så fick hon veta att jag var o hälsade på honom. Då åkte hon dit och stod i trappan o gapade om att jag bara tänkte bli med barn med honom för att säkra min framtid... Ööööö han var busschaufför..

  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2014-10-23 21:41:23 följande:

    Min f d svärmor skrev ner sina intriger på lappar som hon sen signerade och satte upp på den lokala Ica-butikens anslagstavla. Det hände även att hon vid ett flertal tillfällen ringde mitt jobb mitt i APT:n (vilket hon visste) och grät i luren för något som inträffat 10 år tidigare. Vi tappade kontakten...


    Mera! Min äldsta svåger träffade lite då och då nya tjejer som stannade över, och vid några skickade min f d svärmor faktura för kost och logi till deras adresser efter att de åkt hem. Han fullkomligen älskade detta
  • Tecum
    Anonym (morsgris) skrev 2014-10-23 21:59:48 följande:
    den var alkoholfri och ruskigt äcklig :P
    Å fy så hemskt, alkoholfri champagne! Verkligen en svärmor from hell...
  • Erizajo

    Hahaha kul tråd! Det enda jag kan bidra med var mitt knäppa ex som jag hade när jag var 16, typ min första riktiga pojkvän och äntligen fick jag testa att ge nån ett sugmärke! Fick dock världens utskällning av hans mormor om att jag inte fick ge honom såna för han kunde få cancer då!!! (Hon och maken rökte non-stop, gubben hostade hela tiden sådär pipigt som av kol...)

  • Anonym (Nuvarande svärmor)

    Min blivande ex-svärmor är inte psykisk frisk. Anser jag, men hon tycker att hon själv är bäst i världen.

    Blir hon sur över något så pratar hon inte med folk på flera veckor. Hon är alltså tyst på "jobbet" och pratar inte med någon alls. Alltså inte bara den hon är sur på utan alla möts av tystnaden.

    När hon fyller år springer hon och gömmer sig. En gång hittade maken henne sittandes i mörkret i hennes garage...
    Hon kan även springa och gömma sig när hon blir sur över småsaker. Istället för att lösa problemet tycker hon synd om sig själv (även om det är hennes fel) och gömmer sig.

    Kommer det besökare till arbetsplatsen smyger hon omkring och gömmer sig. Det roliga är att hon inte har förstått att jag ser henne i från kontorsfönstret. 

    Varje jul så gnäller hon över hur stressigt det är, men när jag då erbjöd mig att ha julen hos oss så skulle hon sura och inte komma. Upptäckte då att hon inte kan gå på toa hos andra Jag vet att svärfar hade tänt deras ytterbelysning tidigare, men den var släkt när de sedan kom hit. Då ursäktade hon sig med att hon skulle gå hem och tända ytterbelysningen, men jag såg ju att det lyste ifrån deras badrum
    Stackars svärfar försöker fixa till det, men varje jul står sedan svärmor i köket och suckar och stönar och byter ut vart enda fat och skål som svärfar använt för det är fel.
    Vi äter aldrig lunch på utsatt tid. Och sedan senare på kvällen när barnen är riktigt i gasen och behöver mat så ställer svärmor fram stora kakfatet och suckar sedan över att ingen äter när hon stått och bakat i flera nätter - vi vill ha mat, men det går inte in.

    När hon är som mest upprörd så tycker hon synd om sig själv för ingen älskar henne (lite svårt att älska någon som bara bryr sig om sig själv och skiter i vad andra tycker och tänker) och i nästa andetag ska hon ta livet av sig.
    Några gånger har hon kläckt ur sig att hon önskade att hon inte fött maken och hans bror.

    Vi har bjudit henne på tillställningar som inte är födelsedagar, men då kommer hon inte. 

    Svärfar råkade klanta sig för en del pengar så då ställde sig svärmor och rev sönder sedlar i småbitar som "läxa" till svärfar att hon kunde minsann förstöra pengar hon med...

    Svarar man inte i telefonen så är man duktig och jobbar? Bäst är när hon tar sin mobil, startar den, ringer ett samtal - men har man inte tid att svara utan tänker ringa upp, så har hon stängt av telefonen så man inte når henne. Hon har alltså inte sin mobil påslagen eller med sig utan den ligger på en plats i lokaler på 4000kvm med massor av maskiner...
    Försökte med hörlurar med telefon i, men då tog hon av sig lurarna när hon svarade...

    Kan fortsätta rabbla trams i evigheter.

  • Anonym (Haha)

    Rolig tråd!
    Min svärmor kan ringa på hemtelefonen och skrika "Men vart är ni någonstans?" fast hon ringer hem...
    Sen kan jon högt och ljudligt klaga på folk runt omkring, typ peka och säga -vilka stora åderbrock denna människa har eller - fy vad han luktar svett osv. hon är allmänt ohyfsad!

  • Anonym (TS)
    Anonym (Nuvarande svärmor) skrev 2014-10-24 08:53:46 följande:

    Min blivande ex-svärmor är inte psykisk frisk. Anser jag, men hon tycker att hon själv är bäst i världen.

    Blir hon sur över något så pratar hon inte med folk på flera veckor. Hon är alltså tyst på "jobbet" och pratar inte med någon alls. Alltså inte bara den hon är sur på utan alla möts av tystnaden.

    När hon fyller år springer hon och gömmer sig. En gång hittade maken henne sittandes i mörkret i hennes garage...
    Hon kan även springa och gömma sig när hon blir sur över småsaker. Istället för att lösa problemet tycker hon synd om sig själv (även om det är hennes fel) och gömmer sig.

    Kommer det besökare till arbetsplatsen smyger hon omkring och gömmer sig. Det roliga är att hon inte har förstått att jag ser henne i från kontorsfönstret. 

    Varje jul så gnäller hon över hur stressigt det är, men när jag då erbjöd mig att ha julen hos oss så skulle hon sura och inte komma. Upptäckte då att hon inte kan gå på toa hos andra Jag vet att svärfar hade tänt deras ytterbelysning tidigare, men den var släkt när de sedan kom hit. Då ursäktade hon sig med att hon skulle gå hem och tända ytterbelysningen, men jag såg ju att det lyste ifrån deras badrum
    Stackars svärfar försöker fixa till det, men varje jul står sedan svärmor i köket och suckar och stönar och byter ut vart enda fat och skål som svärfar använt för det är fel.
    Vi äter aldrig lunch på utsatt tid. Och sedan senare på kvällen när barnen är riktigt i gasen och behöver mat så ställer svärmor fram stora kakfatet och suckar sedan över att ingen äter när hon stått och bakat i flera nätter - vi vill ha mat, men det går inte in.

    När hon är som mest upprörd så tycker hon synd om sig själv för ingen älskar henne (lite svårt att älska någon som bara bryr sig om sig själv och skiter i vad andra tycker och tänker) och i nästa andetag ska hon ta livet av sig.
    Några gånger har hon kläckt ur sig att hon önskade att hon inte fött maken och hans bror.

    Vi har bjudit henne på tillställningar som inte är födelsedagar, men då kommer hon inte. 

    Svärfar råkade klanta sig för en del pengar så då ställde sig svärmor och rev sönder sedlar i småbitar som "läxa" till svärfar att hon kunde minsann förstöra pengar hon med...

    Svarar man inte i telefonen så är man duktig och jobbar? Bäst är när hon tar sin mobil, startar den, ringer ett samtal - men har man inte tid att svara utan tänker ringa upp, så har hon stängt av telefonen så man inte når henne. Hon har alltså inte sin mobil påslagen eller med sig utan den ligger på en plats i lokaler på 4000kvm med massor av maskiner...
    Försökte med hörlurar med telefon i, men då tog hon av sig lurarna när hon svarade...

    Kan fortsätta rabbla trams i evigheter.


  • Anonym (TS)
    Anonym (Nuvarande svärmor) skrev 2014-10-24 08:53:46 följande:

    Min blivande ex-svärmor är inte psykisk frisk. Anser jag, men hon tycker att hon själv är bäst i världen.

    Blir hon sur över något så pratar hon inte med folk på flera veckor. Hon är alltså tyst på "jobbet" och pratar inte med någon alls. Alltså inte bara den hon är sur på utan alla möts av tystnaden.

    När hon fyller år springer hon och gömmer sig. En gång hittade maken henne sittandes i mörkret i hennes garage...
    Hon kan även springa och gömma sig när hon blir sur över småsaker. Istället för att lösa problemet tycker hon synd om sig själv (även om det är hennes fel) och gömmer sig.

    Kommer det besökare till arbetsplatsen smyger hon omkring och gömmer sig. Det roliga är att hon inte har förstått att jag ser henne i från kontorsfönstret. 

    Varje jul så gnäller hon över hur stressigt det är, men när jag då erbjöd mig att ha julen hos oss så skulle hon sura och inte komma. Upptäckte då att hon inte kan gå på toa hos andra Jag vet att svärfar hade tänt deras ytterbelysning tidigare, men den var släkt när de sedan kom hit. Då ursäktade hon sig med att hon skulle gå hem och tända ytterbelysningen, men jag såg ju att det lyste ifrån deras badrum
    Stackars svärfar försöker fixa till det, men varje jul står sedan svärmor i köket och suckar och stönar och byter ut vart enda fat och skål som svärfar använt för det är fel.
    Vi äter aldrig lunch på utsatt tid. Och sedan senare på kvällen när barnen är riktigt i gasen och behöver mat så ställer svärmor fram stora kakfatet och suckar sedan över att ingen äter när hon stått och bakat i flera nätter - vi vill ha mat, men det går inte in.

    När hon är som mest upprörd så tycker hon synd om sig själv för ingen älskar henne (lite svårt att älska någon som bara bryr sig om sig själv och skiter i vad andra tycker och tänker) och i nästa andetag ska hon ta livet av sig.
    Några gånger har hon kläckt ur sig att hon önskade att hon inte fött maken och hans bror.

    Vi har bjudit henne på tillställningar som inte är födelsedagar, men då kommer hon inte. 

    Svärfar råkade klanta sig för en del pengar så då ställde sig svärmor och rev sönder sedlar i småbitar som "läxa" till svärfar att hon kunde minsann förstöra pengar hon med...

    Svarar man inte i telefonen så är man duktig och jobbar? Bäst är när hon tar sin mobil, startar den, ringer ett samtal - men har man inte tid att svara utan tänker ringa upp, så har hon stängt av telefonen så man inte når henne. Hon har alltså inte sin mobil påslagen eller med sig utan den ligger på en plats i lokaler på 4000kvm med massor av maskiner...
    Försökte med hörlurar med telefon i, men då tog hon av sig lurarna när hon svarade...

    Kan fortsätta rabbla trams i evigheter.


    Kom åt skicka knappen innan jag hunnit skriva!
    Låter helt otroligt, så lite självinsikt man kan ha... Går nog aldrig förändra en sån människa :)
    Anonym (-) skrev 2014-10-23 22:16:01 följande:
    Mera! Min äldsta svåger träffade lite då och då nya tjejer som stannade över, och vid några skickade min f d svärmor faktura för kost och logi till deras adresser efter att de åkt hem. Han fullkomligen älskade detta
    Ganska roligt faktiskt :)

  • Anonym (E)

    Hade ett rätt dåligt förhållande med en kille men såhär i efterhand kan jag berätta om hans morsa som var väldigt konstig. Hon skulle ha allt på sitt sätt. Tex:


     


    - När hon kom på besök (från långt bort, stannade ofta 2-3 veckor hos oss) tyckte hon alltid det luktade illa i vårt linneskåp. Jag har astma och använder inte sköljmedel, sängkläderna och handdukarna luktar alltså neutralt parfymfritt tvättmedel. Det tyckte inte morsan var bra, utan hon ville ha DOFT på sängkläder/handdukar. Hon tog därför mitt ex herrparfym och nästan tömde den i linneskåpet, sprayade ordentligt på varenda grej där inne. Fick tvätta om varenda grej innan jag kunde andas i min lägenhet.

    - Jag hade spenderat mycket tid på att sortera ut gamla kläder från både mig och exet, alltså kläder från vi var typ 10 år och uppåt. Även gamla handdukar och sängkläder utan fel och brister, jag hade lagt dem i kartonger/påsar, sorterat dem ordentligt och märkt dem med tex "herrkläder storlek S-M" och sånt. Dessa tänkte jag ge bort till välgörenhet och hade ställt i källarförrådet tills vidare. Morsan går då ner medan jag är i skolan, RIVER UPP VARENDA PLAGG och stoppar in dem lite här och var i våra garderober med motiveringen "den här tycker jag du ska ha, den är ju så fin!". Skrikandes fick sortera om allt där med.

    - Jag hade köpt ett täcke till mig själv som exet skulle ge mig i julklapp eftersom han själv inte brydde sig. Hade slagit in det till mig själv till och med. Några dagar innan jul kom morsan på besök igen och klagade på att hennes täcke luktade illa (tvättmedlet igen). Hon klagade så jävla mycket att mitt ex till sist sa åt mig att ge henne mitt täcke istället. "Men då är ju jag utan täcke" sa jag. "Ja, men du har ju ditt nya" sa han. Jag fick öppna min julklapp och sova med det då, en vecka innan jul, för att morsan skulle bete sig.

    - Kärringen påpekade även hur tjock jag var varje gång vi träffades. Tidigt i förhållandet blev jag allvarligt sjuk i dysenteri i deras hemland och vägde till slut 36 kg till mina 168 cm. Fick sviter efter det som magsår och andra grejer som gjorde det svårt för mig att gå upp i vikt. VARJE gång vi träffades efter det och jag kanske gått upp till 45-48 kg sa kärringen "Oj vad tjock du blivit!". Hon klagade på att jag såg okvinnlig ut pga min mullighet och radade upp kandidater på nya flickvänner som hon råkade känna åt mitt ex. Utvecklade anorexia pga det men är i stort sett frisk idag, 6 år senare. Tack...

Svar på tråden Berätta om ditt konstigaste/roligaste ex med familj!