• Anonym (Anony­m)
    Äldre 23 Oct 22:04
    3051 visningar
    9 svar
    9
    3051

    Intresserad av samma kille, hur göra?

    hej!

    behöver lite råd samt skriv av mig lite, är i en väldigt kruxig situation. För ca en månad sedan träffade jag en kille på puben som är kompis med en bekant till mig.Blev intresserad av honom men drog mig lite tillbaka och tog inte riktigt tillfället i akt när han började småflörta och prata med mig(har nyss gått ur ett förhållande nästan så var lite på min vakt) märkte att han var mycket intresserad och han var mycket snygg! vi pratade länge ändå men av någon anledning så tog det stopp för mig..hade ärligt talat behövt någon att gå hem med för kände mig väldigt ensam(och med det menar jag inte något sexuellt utan som sällskap och lite dricka)ångrade mig dock sedan och har tänkt på honom varje dag konstigt nog. Igår ringde min kompis till mig(som jag har känt sedan jag var liten) men vi har haft det turbulent i vår relation och kan tycka vi har det fortfarande. Hon har sina psykiska problem och vi hamnar lätt i luven på varandra. Ändå är vi som syskon! ) och berättade att hon var kär, hon hade träffat en kille i Lördags via hennes kompis hon hade gått hem till honom och förfestat lite och sen hade det
    klickat. Det visade sig bara så att det var killen jag träffat när jag var ute! Som jag hade tänkt på varje dag. Som det kan bli tänkte jag, jag berättade för henne att det var han men berättade inte att han flörtat med utan och berättade inte något annat..hon hade varit där sen i Lördags och berättade hur gullig han var...mådde riktigt dåligt av det..har aldrig blivit så intresserad av någon så hastigt! så nu är det jobbigt för nu kan jag inte sluta tänka på dom två och att hon är där hos honom. Varför, jag menar jag har träffat denna killen en gång...men han var så himla trevlig, gullig och allt...och jag tänker"fan att jag inte tog tillfället i akt då.." så ja..är väl bara och glömma..men...kan inte sluta tänka" men hon skulle ju inte träffa någon nu, hon skulle ju vara singel nu ett bra tag sa hon!och kär efter nån dag bara!? nää... stör mig liksom och kan inte sluta tänka på det som sagt...sen ville hon jag skulle komma dit i helgen men det känns ju ganska dumt..insåg att jag blev ganska intresserad jag också då när jag träffade honom men tyvärr blev det inte mer då..att man kan falla så snabbt för någon och sen blir det såhär. Sen känns det lite som att det blir värre för att det är hon med(hon mår dåligt i perioder och skyller hela tiden på sitt mående samt att hon vill ha kontakt när hon orkar/passar henne så känns som nu kommer hon strunta i mig och vår gemensamma vän och det vet jag inte om jag orkar fler gånger, då känns det som att jag behöver säga upp vänskapen eller något för att jag blir sjukt irriterad när hon gör så.Kan förstå till viss del, har också ångestproblem men att alltid skylla på saker och känns sig som en reserv ibland är inte så kul..men varför bryr jag mig..ja suck alltså...är väl bara och glömma...men kan ju inte glömma att hon fick tillfälle att träffa honom och inte jag fast jag drog mig tillbaka just då...ja suck igen...

  • Svar på tråden Intresserad av samma kille, hur göra?
  • Anonym (oops)
    Äldre 23 Oct 22:21
    #1

    Ni är intresserade, men är han det  med er? fråga han istället eller så får ni slåss om saken (-:, känns lite fjortis....

  • Äldre 23 Oct 22:32
    #2

    Jag blev intresserad av en kille i min klass på gymnasiet. Han verkade inte vilja vara mer än vän med mig, men jag försökte lite försiktigt visa vad jag kände för honom i alla fall. Han blev dock intresserad av min bästa kompis istället. Han fick jaga henne ett tag innan hon fattade och blev intresserad av honom. Till slut blev dem ihop. Hon var jättelycklig och jag mådde skit. De blev ihop på hösten och vid påsk året därpå (efter en låååång deppig höst och vinter) träffade jag mitt livs kärlek på tåget till skolan. Efter en vecka var vi tillsammans. Min kompis och den andre killen höll ihop 3 år vill jag minnas. Sen tog det slut. I samma veva rann min och kompisens vänskap ut i sanden.

    Idag är jag och min kille gifta och har 2 barn, tredje på väg. Killen som jag blev så kär i under gymnasietiden är idag en av mina äldsta vänner. Trots att vi bor långt ifrån varandra, så ses vi ibland. Han är en härlig kille och det känns skönt att vi förblev vänner. Jag märkte mer och mer under tiden han var tillsammans med min dåvarande vän att jag och den här killen är för olika. Om det hade blivit vi, så hade vi nog inte kunnat hålla ihop ändå tyvärr. Vi har olika mål i livet.

  • manfrs­thlm
    Äldre 23 Oct 22:35
    #3

    kör en 3 kant....


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Äldre 23 Oct 22:43
    #4

    Du har försuttit din chans. Är det meningen att det ska bli ni så blir det ni, men nu är det bara för dig att backa och låta dem vara ifred.

    Det är min åsikt, vad du sen gör är upp till dig.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 22:44
    #5

    nja vi känner ju inte honom så jag menar att fråga honom det känns ju lite si sådär..han känner ju inte oss heller..förstår om det låter lite fjortis..men det är ju inte så att vi tar vem som helst utan nu blev det såhär.. känns ju lite jobbigt att tänka på honom när han faktiskt dejtar en "nära"vän till mig bara helt enkelt..(och självklart vet han inte att jag är intresserad utan är ju bara jag som tänker på honom)då borde jag väl i så fall ta upp det med min tjejkompis istället men jag känner väl att det vill jag inte göra för som sagt känner inte killen...bara ville skriva av mig och skriva att det känns lite jobbigt bara..sen kan det ju vara av fler anledningar men..

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 22:48
    #6

    vet inte riktigt hur man svarar personligen på de olika inläggen ?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 22:51
    #7
    SupersurasunkSara skrev 2014-10-23 22:43:36 följande:

    Du har försuttit din chans. Är det meningen att det ska bli ni så blir det ni, men nu är det bara för dig att backa och låta dem vara ifred.

    Det är min åsikt, vad du sen gör är upp till dig.


    så här gjorde man nog!Skrattande bra svar, tack var väl kanske det jag ville höra..blir det sen mer känslor inblandat när man träffas får man ta det då helt enkelt..
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 22:53
    #8
    manfrsthlm skrev 2014-10-23 22:35:51 följande:

    kör en 3 kant....


    haha yeah right
  • Äldre 24 Oct 09:55
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2014-10-23 22:51:51 följande:
    så här gjorde man nog!Skrattande bra svar, tack var väl kanske det jag ville höra..blir det sen mer känslor inblandat när man träffas får man ta det då helt enkelt..
    Japp, så gjorde man

    Ja det är inte lätt ibland, men du får väl undvika att träffa dem på ett tag
Svar på tråden Intresserad av samma kille, hur göra?