• Anonym (rosen)

    Hur ofta onanerar män?

    En fråga från mig.
    Hur ofta onanerar män egentligen?
    Jag och mannen har ett icke fungerande sexliv som har varit på sparlåga några år sedan vi fick barn.
    Har börjat tänka mera och mera på detta och vad svarar ni på min fråga killlar?

  • Svar på tråden Hur ofta onanerar män?
  • Småstad

    Är svaret "det är väldigt olika" intressant?

    Vissa män onanerar flera gånger om dagen, medan andra män inte onanerar alls. Själv onanerar jag ungefär en gång om dagen om jag inte haft sex med min tjej.

  • Anonym (levalivet)

    Troligen mycket olika, men för min del är det en gång om dagen i snitt.

  • Brunhilde

    Så ofta de vill och kan. Ert icke-fungerande sexliv beror inte på huruvida han runkar eller ej. Har ni pratat om det (ert gemensamma sexliv menar jag, hans runkande är hans ensak)?

  • Underhill

    Varför tänker du på din mans onani eller icke onani när du ev borde tänka på varför ni inte får fart på det intima? 


    E vi överens så kör vi
  • 8oo8

    Hela tiden. Det är därför byxor uppfanns för att förhindra att den hänger framme. Annars hade det ju aldrig blivit något vettigt utfört alls.

  • Anonym (Man)

    Ett enkelt svar = dagligen är väl vanligast.

    Från tonåren och upp till kanske 20 så runkar i stort sett alla varje dag och väldigt många runkar mer än en gång per dag.

    Senare så beror det väl i viss mån på om man har någon partner och på annat i livet. Men jag är rätt övertygad att majoriteten av män mellan 20 - 35 runkar dagligen eller i stort sett varje dag.

    Senare i livet så beror det väl alltmera på om man har någon partner och om man har ett tillfredsställande sexliv med sin partner.
    För många kanske runkandet avtar lite gradvis mellan 35-50, men det är nog fortfarande väldigt vanligt att många runkar dagligen eller åtminstone flera gånger i veckan.

    Efter 40-45 års ålder så kommer flera faktorer att spela in, t ex fysik och hälsa. Väldigt många får ju tyvärr börja uppleva att sexuell lust och förmåga börjar avta,
    statistiken blir ganska tydlig, vanligen någonstans i 45-50 års åldern, men detta gäller ju absolut inte för alla.
    Många runkar fortfarande dagligen eller flera gånger i veckan,
    men då det är nog kanske inte längre en majoritet som gör det varje dag(?).

    Efter 50 så visar statistiken att mannens sexuella förmåga avtar för väldigt många.
    Och kurvan blir tyvärr för de allra flesta brantare för vart år.
    Men de som har god fysik och som ofta triggar sin sexuella lust och som tränar sin sexuella förmåga har betydligt bättre statistik.
    (Många påstår att just dessa män, i just den åldern, är de absolut bästa älskarna...).
    Bland dessa män tror jag att de allra flesta fortfarande runkar ett par gånger i veckan eller mera, tom dagligen är nog rätt vanligt förekommande.
    För de som är sexuellt aktiva, och har förmåga, så skulle jag tro att runkandet fortsätter även efter 60...

  • Anonym (Blandat)

    För det mesta så är det dagligen (eller flera gånger om dagen) men ibland så tappar man lusten och då kan det gå nån vecka utan att man runkar.

    I tentamensperioder så blir det av någon anledning en JÄVLA massa runkande, då har man valkar i nävarna, brännskador på kuken och whiplash skador i högerarmen.

  • Anonym (När?)

    En fråga till er män som runkar en gång om dagen. När gör ni det?

    Ex, min man säger att han i princip aldrig gör det, kanske för att vi har sex varje dag...

    Men även om han gör det oftare än han säger så när skulle han hinna?

    Han jobbar som chef hela dagarna och kommer sedan direkt hem till familjen där vi gör allt tillsammans... Så när?

    På toa på jobbet?

    Säger inte att det är fel eller nåt, jag skulle inte bry om Om han nu gjorde det varje dag. Bara fundersam...

  • Anonym (onAnarion)

    Är i 30+ och onanerar rätt så sällan just nu...uppskattar sex med min partner mer även om det ibland "bara" blir en gång i veckan...men visst händer det att jag onanerar. Mellan 15 o 25 onanerades det mera. Dels pga singelliv och dels pga att jag var yngre och på sätt och vis hade ett större behov av att "tömma". Ger mig inte så mkt just nu känner jag, men periodvis kan det vara "räddningen". Följer lusten det där.

    Generellt så tror jag det är väldigt individuellt som så mkt annat. Beror på daxform och andra förutsättningar, men finns inte lusten där har jag svårt att tro att någon onanerar för onanerandets skull ;-P

  • joli123

    När tid finnes. Kanske 2 gånger i veckan. Har sambo och ett väl fungerande sexliv.

  • Anonym (Man hetro)

    Runkar 1-2ggr varje dag som jag inte har sex med min sambo.

Svar på tråden Hur ofta onanerar män?