• Anonym (Frugan)

    Vad är det för fel på mig?

    Hej!

    Är nyss fyllda 23 år och gift med min man som är 27 år. Har varit tillsammans sedan jag var 17 och bott ihop i 5,5 år. Han jobbar och jag har 2 år kvar av mina studier. Vi vill båda ha bar och längtar tills det händer. Men jag skjuter på det hela tiden av olika anledningar trots min enorma längtan. Tänker att vi borde skaffa hus innan eller i alla fall flytta till en trea, jag borde plugga klart och vi borde spara ihop en större buffert. Tänker på alla andra som tycker vi borde vänta, mest pga att jag fortfarande studerar eller pga att vi är så unga och har all tid i världen.

    Vad är det för fel på mig? Borde vi vänta eller ska vi chansa och hoppas på att allt löser sig ändå?

    / frugan

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • efg
    Anonym (Frugan) skrev 2014-10-23 23:03:45 följande:

    Hej!

    Är nyss fyllda 23 år och gift med min man som är 27 år. Har varit tillsammans sedan jag var 17 och bott ihop i 5,5 år. Han jobbar och jag har 2 år kvar av mina studier. Vi vill båda ha bar och längtar tills det händer. Men jag skjuter på det hela tiden av olika anledningar trots min enorma längtan. Tänker att vi borde skaffa hus innan eller i alla fall flytta till en trea, jag borde plugga klart och vi borde spara ihop en större buffert. Tänker på alla andra som tycker vi borde vänta, mest pga att jag fortfarande studerar eller pga att vi är så unga och har all tid i världen.

    Vad är det för fel på mig? Borde vi vänta eller ska vi chansa och hoppas på att allt löser sig ändå?

    / frugan


    Det låter som att du bara vill göra lite saker färdiga innan du skaffar barn. Inget konstigt med det. Jag tycker du ska avvakta tills de känns rätt :) lycka till!
  • Anonym (Frugan)
    efg skrev 2014-10-24 10:46:21 följande:
    Det låter som att du bara vill göra lite saker färdiga innan du skaffar barn. Inget konstigt med det. Jag tycker du ska avvakta tills de känns rätt :) lycka till!
    Tack för svar!

    Jo det ligger nog något i det du säger, att jag vill beta av lite på "to do" listan.. Känns dock jobbigt att vänta, man blir ju inte yngre direkt och min man säger att ett barn är inget man ångrar. Den debatten man har inombords tär på en.
  • Anonym (:))

    Hej! Fint att läsa att någon 23 åring tänker sig för ordentligt innan man går på något som förändrar ens liv totalt. Men jag skulle nog säga att ni/du kanske väntar på något ni/du aldrig blir klara med. Många "vettiga" tänker som du, men till slut kommer du att förstå att det finns ingen tidpunkt som är "perfekt". Jag lovar dig. När man får barn så löser sig det mesta med tiden, allt behöver inte finnas framför en på en och samma gång. Risken för att du blir besviken över känslan är ganska stor om du tror att allt är löst bara för att du har "allt det där". Dock så är två jobb en bra grund och är ett bra krav att ha på sig själv+partnern innan man skaffar barn :) lycka till och ta det när du/ni känner att nu är det dags!

  • efg
    Anonym (Frugan) skrev 2014-10-24 23:50:43 följande:
    Tack för svar!

    Jo det ligger nog något i det du säger, att jag vill beta av lite på "to do" listan.. Känns dock jobbigt att vänta, man blir ju inte yngre direkt och min man säger att ett barn är inget man ångrar. Den debatten man har inombords tär på en.
    Jag var/är lite i samma sits. Är 22 och han 26 har varit tillsammans i 8 år, har velat skaffa barn länge men av "vettiga" skäl har vi väntat, om ett par månader avslutar jag min högskoleutbildning och båda känner att det är rätt tid nu. Vi började försöka för någon månad sen, Dock inget plus ännu, hur som helst kommer utbildningen vara helt klar innan bebis kommer och jag hinner dessutom jobba innan :)
Svar på tråden Vad är det för fel på mig?