• Anonym (Mys)

    gilla/ogilla massage

    Hur kommer det sig att vissa ogillar massage och annan beröring medan vissa älskar det?

    Jag skulle aldrig tacka nej till massage och jag vill jämt att min kille ska ta på mig, klia på ryggen, armen eller vad som. Jag får aldrig nog och uppfylls av välbehag när någon rör mig. Min kille däremot har inte det behovet. Han har givetvis andra behov som inte jag har men jag förstår inte hur man kan ogilla massage. Han skojar om att jag kanske inte fick tillräckligt med kärlek som liten. Kan det ha med det att göra?

    Konstig fråga kanske men den bara dök upp.

  • Svar på tråden gilla/ogilla massage
  • Anonym (tycker)

    Det framgår inte riktigt om du menar att han ogillar att ge eller få massage? Eller kanske båda delarna? Jag ställer mig lika frågande till varför en kille inte skulle älska det, helt obegripligt. Han kanske bara inte har tid?

  • Anonym (Hepp)

    Jag är väldigt känslig och när någon smeker mig lätt på på vissa ställen känns det obehagligt. Det liksom svider lite. Massage går bra däremot. Då är det mer knådning som gäller.

  • Anonym (Mys)

    Han ogillar att få.. Samma med en nära vän till mig så han är inte ensam. De gillar det inte helt enkelt.

    När min sambo ber om hjälp att klia så är det för att det kliar på ett ställe och massage för att han har ont. Jag gillar själva beröringen.

  • Anonym (tycker)
    Anonym (Mys) skrev 2014-10-24 10:00:38 följande:

    Han ogillar att få.. Samma med en nära vän till mig så han är inte ensam. De gillar det inte helt enkelt.

    När min sambo ber om hjälp att klia så är det för att det kliar på ett ställe och massage för att han har ont. Jag gillar själva beröringen.


    Jag har ingen förklaring och fattar absolut ingenting. Massage och beröring känns ju helt underbart, under förutsättning att utföraren är kvinna. Sättet att göra det på har betydelse också. Men det är väl knappast där skon klämmer?
Svar på tråden gilla/ogilla massage