• Onix

    Inte bajsat på ett dygn...

    Hej, har en bebis på snart en månad här hemma. Hon har alltid bajsat ca 5 gånger per dag när jag ammade henne men för två veckor sedan började jag ge ersättning några mål om dagen. Hon fortsatte att bajsa så ofta och det var inte hårt. Jag har gett mer ersättning för varje dag och sen tre dagar sedan så ger jag henne endast ersättning och det har resulterat till att hon inte har bajsat på ett dygn.

    Hon tar i ibland och pruttar väldigt mycket men inget mer än så. Vad ska man göra?

  • Svar på tråden Inte bajsat på ett dygn...
  • honeydew

    Pröva ha i en sked olja (t.ex raps) i nästa flaska. Smaklöst men brukar få fart på magen det kan man ha ett par gånger i rad ifall de verkar lite hårda i magen.

  • Evelina04

    Jag röstar också för olja, raps eller om man har ekologiskt kokosfett (inte silverpaketet!). Kokosfettet kan man ta lite mindre av, morgon och kväll, då det är mer effektivt. Lycka till! :)


    14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
  • Onix

    Tack för tipsen, jag har gett henne en tesked rapsolja nu så det är väl bara och vänta på resultat annars får jag kontakta BVC.

  • Onix

    Hon har inte bajsat än, men hon verkar inte besvärad för det. När ska man börja bli orolig?

  • Evelina04

    Så länge hon inte verkar besvärad behöver du nog inte oroa dig :) du kan även prova ha henne på rygg och "cykla" med benen, vika upp knäna mot magen, vika upp fötterna ända mot huvudet och/eller rotera benen runt i en cirkel :) och massera magen! :)


    14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
  • Onix
    Evelina04 skrev 2014-10-24 21:27:51 följande:

    Så länge hon inte verkar besvärad behöver du nog inte oroa dig :) du kan även prova ha henne på rygg och "cykla" med benen, vika upp knäna mot magen, vika upp fötterna ända mot huvudet och/eller rotera benen runt i en cirkel :) och massera magen! :)


    14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
    Jag har testat det flera gånger under dagen och även varit och pillat med stjärttermometern men inget har hjälpt. Hon mår som vanligt så jag kanske inte ska oroa mig än.
  • En glad tjej

    Stoppa inte in en stjärttermometer efter ett dygn! Vissa bebisar bajsar inte på flera dagar, det är fullt normalt. Verkar hon må som vanligt hade jag inte oroat mig.

Svar på tråden Inte bajsat på ett dygn...