• Anonym (gravid med 2an)

    Få symtom v.5+/6+

    Hej på er!

    Detta är pinsamt egentligen, jag vet ju att en graviditet kan te sig på såååååå många sätt men vill bara ventilera lite.

    Jag är gravid med andra barnet och befinner mig nånstans i v.5+5 - 6+5. De symtom jag har är så dova att jag ibland tvivlar på att jag är gravid.

    Mina symtom är:

    Trött, somnar helst före kl 21.

    Illamående när jag blir hungrig

    Blir sugen på fisk, brukar inte tycka om fisk

    Höjd basaltemperatur

    Något ömma bröst

    Ytterst lite svullen om magen, kan knäppa de flesta av mina byxor utan problem.

    När man läser om alla andra nygravida verkar de vara supersvullna, illamående och allt möjligt.

    Nån mer som bara har dova symtom?

    Tog faktiskt ett graviditetstest i onsdags, plusset blev superstarkt innan kontrollstrecket ens kom upp :)

  • Svar på tråden Få symtom v.5+/6+
  • Anonym (M)

    Du har ju ganska många symptom :)
    Jag kände egentligen ingenting utom trötthet och lite mens-känsla förrän i vecka 7-8, då small illamåendet till med besked. Så passa på att njuta nu, det kan ju vända så du plötsligt mår skit.

  • Anonym (gravid med 2an)
    Anonym (M) skrev 2014-10-24 08:40:46 följande:

    Du har ju ganska många symptom :)

    Jag kände egentligen ingenting utom trötthet och lite mens-känsla förrän i vecka 7-8, då small illamåendet till med besked. Så passa på att njuta nu, det kan ju vända så du plötsligt mår skit.


    Tack! Jag vet ju det egentligen:)
  • Anonym (Tönt)

    Alla de som mår bra rakt igenom sin graviditet är de inte med barn då menar du?

  • Anonym (gravid med 2an)
    Anonym (Tönt) skrev 2014-10-24 10:12:49 följande:

    Alla de som mår bra rakt igenom sin graviditet är de inte med barn då menar du?


    Det är absolut inte så jag menar, cranky much;)? Men de som har alla symtom i världen är ju de som hörs mest. Alla har väl rätt att noja?
  • Anonym (Tönt)
    Anonym (gravid med 2an) skrev 2014-10-24 10:30:22 följande:

    Det är absolut inte så jag menar, cranky much;)? Men de som har alla symtom i världen är ju de som hörs mest. Alla har väl rätt att noja?


    Men indirekt är det just precis det du säger
Svar på tråden Få symtom v.5+/6+