• Anonym (Inte pappa)
    Äldre 24 Oct 09:15
    1421 visningar
    8 svar
    8
    1421

    Min tjejs barn kallar mig redan pappa

    Jag är en kille på 21 som nyligen har träffat en tjej på 39. Hon har två pojkar 18 och 19 år gamla. Vi bor inte ens ihop utan träffas några gånger i veckan.

    Pojkarna säger pappa till mig. Det känns inte bra. Jag förstår att de letar efter en fadersfigur och samtidigt gör det för att jävlas med mig. De gillar mig och jag gillar dem men jag gillar inte att de säger pappa åt mig. Vi har vart ihop i bara ett år, de har en pappa (som de inte träffar, men de har ju ändå en pappa) och jag är alldeles för ung för att vara deras pappa.

    Hämtar jag den yngsta från fotbollen kan de presentera mig som deras pappa för kompisar och andra. De kom och hälsade på mig på jobbet och kallade mig pappa inför mina arbetskamrater och kallar min mamma som är 1 år äldre än deras egen mamma för farmor.  

    Först var det lite roligt och det blev som ett slags skämt oss emellan som även min flickvän skrattade åt men nu håller de på hela tiden.

    Kan man inte bara få ha en flickvän utan att bli pappa åt hennes barn?

  • Svar på tråden Min tjejs barn kallar mig redan pappa
  • Anonym (What?­)
    Äldre 24 Oct 09:19
    #1

    Nu er jag inte med, på en grej, er du 21 och dom 18 och 19?? och de kalla dig Pappa??? 
    Igen du er 21??

  • Anonym (Haha)
    Äldre 24 Oct 09:21
    #2

    Om du är på riktigt så driver de garanterat bara med dig och det får du nog nästan räkna med i den sitsen. Du är ju liksom lika gammal som dem och det är nog deras sätt att hantera det

    Dom ser dig garanterat inte varken som pappa eller som fadersfigur så du kan nog va lugn.

  • Anonym (Inte pappa) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 09:30
    #3
    Anonym (What?) skrev 2014-10-24 09:19:26 följande:

    Nu er jag inte med, på en grej, er du 21 och dom 18 och 19?? och de kalla dig Pappa??? 
    Igen du er 21??



    Ja. Hon är 39, jag är 21, hennes söner 18 respektive 19.
    Anonym (Haha) skrev 2014-10-24 09:21:59 följande:

    Om du är på riktigt så driver de garanterat bara med dig och det får du nog nästan räkna med i den sitsen. Du är ju liksom lika gammal som dem och det är nog deras sätt att hantera det

    Dom ser dig garanterat inte varken som pappa eller som fadersfigur så du kan nog va lugn.


    Ja, de driver med mig det förstår jag :D :D men det är ändå påfrestande. jag vet ju att de gillar mig och så, men det är ändå väldigt svårt ibland.
  • Anonym (D)
    Äldre 24 Oct 09:34
    #4

    Men de säger det förstås bara på skoj, klart de inte ser dig som en pappa eller vill att du ska vara en fadersfigur. Gillar du det inte får du väl säga till?

  • Äldre 24 Oct 09:44
    #5

    Dom förstår förmodligen inte att du tar illa vid dig. Hade jag varit dom hade jag skämts järnet om min mamma skaffade en pojkvän så ung. Du får helt enkelt snacka med dom att du mår dåligt över det.

  • Anonym (What?­)
    Äldre 24 Oct 10:02
    #6
    Anonym (Inte pappa) skrev 2014-10-24 09:30:35 följande:

    Ja. Hon är 39, jag är 21, hennes söner 18 respektive 19.
    Anonym (Haha) skrev 2014-10-24 09:21:59 följande:

    Om du är på riktigt så driver de garanterat bara med dig och det får du nog nästan räkna med i den sitsen. Du är ju liksom lika gammal som dem och det är nog deras sätt att hantera det

    Dom ser dig garanterat inte varken som pappa eller som fadersfigur så du kan nog va lugn.


    Ja, de driver med mig det förstår jag :D :D men det är ändå påfrestande. jag vet ju att de gillar mig och så, men det är ändå väldigt svårt ibland.
    Ok, men då er det bara att skämta tillbaka, det er ju bättre att dom har det på så sätt, än att dom vart elak i mot dig.
    Men er det inte konstigt, att dom er i den ålder? 
    Hur er dom annars, säger dom något om deras mamma och du?  
  • Anonym (-----­)
    Äldre 24 Oct 10:32
    #8
    Anonym (värmeljuset) skrev 2014-10-24 10:02:57 följande:

    Äckligt. Träffa nån i din egen ålder istället...


    vad som är äckligt är såna som du som sitter och näthatar anonymt men som i person oftast inte vågar säga ett dugg.

    Gå och skäll på dina föräldrar som inte skötte din uppfostran istället eller är ditt beteende medfött
  • Anonym (-----­)
    Äldre 24 Oct 10:36
    #9
    Anonym (Inte pappa) skrev 2014-10-24 09:15:31 följande:

    Jag är en kille på 21 som nyligen har träffat en tjej på 39. Hon har två pojkar 18 och 19 år gamla. Vi bor inte ens ihop utan träffas några gånger i veckan.

    Pojkarna säger pappa till mig. Det känns inte bra. Jag förstår att de letar efter en fadersfigur och samtidigt gör det för att jävlas med mig. De gillar mig och jag gillar dem men jag gillar inte att de säger pappa åt mig. Vi har vart ihop i bara ett år, de har en pappa (som de inte träffar, men de har ju ändå en pappa) och jag är alldeles för ung för att vara deras pappa.

    Hämtar jag den yngsta från fotbollen kan de presentera mig som deras pappa för kompisar och andra. De kom och hälsade på mig på jobbet och kallade mig pappa inför mina arbetskamrater och kallar min mamma som är 1 år äldre än deras egen mamma för farmor.  

    Först var det lite roligt och det blev som ett slags skämt oss emellan som även min flickvän skrattade åt men nu håller de på hela tiden.

    Kan man inte bara få ha en flickvän utan att bli pappa åt hennes barn?


    Ts du ska ta ett prat med din partner, mamman till  grabbarna

    För det är inte skoj eller skämtande om ena parten inte mår bra av det och det handlar även om hur de beter sig annars, om dom är så respktlösa och mot dig så har dom antagligen samma sk 'skämtsamma' jargong mot andra också vilket inte är ett dugg trevligt, så snacka med din partner både för din skull och fr hur grabbarna kommer uppfattas av andra, nu pratar vi inte om innersta sfären familj och polare som kanske tycker dom är jättesnälla och roliga utan samhället, deras beteende låter ouppfostrat och faktiskt lite på gränsen, det är dags att du och mamman sätter ner foten, du för ditt mående och mamman för något som hon borde gjort för länge sen, att uppfostra grabbarna att bete sig trevligt mot alla vare sig det är mammas nya kille eller andra människor

    det är ju inte ett skämt längre, det är ju gränsande till trakasserande och mobbingen om man ska vara ärlig och din partner får också ta och skärpa till sig, hon borde ju också kunna läsa av situationen och se att du inte tycker det är roligt längre
    du förtjänar inte sånt här trams, varken av din parnter eller hennes 'ungar'
Svar på tråden Min tjejs barn kallar mig redan pappa