• Anonym (Man)

    Vill att hon ska sköta hemmet

    Jag vill ha den här kvinnan som sköter hemnet. Fixa mat osv. Asså det ser bättre ut. Jag lovar. Jag jobbar gärna, men vill helst se henne vara den som sköter hemmet och fixar och donar och bestämmer i hemmet, osv. Riktig wifieeee < 3

  • Svar på tråden Vill att hon ska sköta hemmet
  • Butterscotch

    Då är det bara att du ger dig ut och letar efter någon som vill vara hemmafru hela livet. Det är väl inte jättevanligt att svenska kvinnor är villiga att leva en sådan tillvaro men omöjligt ska det inte vara att hitta någon. Lycka till!

  • Anonym (Man)
    Butterscotch skrev 2014-10-24 09:23:31 följande:

    Då är det bara att du ger dig ut och letar efter någon som vill vara hemmafru hela livet. Det är väl inte jättevanligt att svenska kvinnor är villiga att leva en sådan tillvaro men omöjligt ska det inte vara att hitta någon. Lycka till!


    Asså jag vill att hon jobbar också, alternativt jobbar deltid
  • Anonym (Li)

    Finns många kvinnor som drar hela lasset med hem och barn och jobbar samtidigt,så det borde inte vara så svårt att hitta

  • forfucksake

    Om du vill ha en slav som både jobbar utanför hemmet och sköter allt hemarbete, får du nog söka dig utanför landets gränser eller försöka hitta nån av dessa tragiska kvinnor som man ibland läser om här, som verkar leva så och finna sig i det...

    Dock tror jag inte att de senare är så många, tack och lov. Dvs antingen finner de sig inte i det alls, eller så blir det förr eller senare skilsmässa. Annars skulle de ju knappast gnälla av sig här till att börja med, om de trivdes med situationen.

  • Butterscotch
    Anonym (Man) skrev 2014-10-24 09:24:36 följande:
    Asså jag vill att hon jobbar också, alternativt jobbar deltid
    Ja ok, det kanske blir svårare... har du mycket att erbjuda i utbyte? Rejält med stålar till exempel, så att hon kan få åka på många schyssta semesterresor, gå på SPA, shoppa osv? Då kanske det är lättare att hitta någon som ställer upp på att dra hela lasset själv.
  • Anonym (revir?)

    Fast det finns relativt många kvinnor som ser hemmet som sitt "revir" och som gärna sköter allt eller åtminstone det mesta själva, om de får tillräckligt mycket i utbyte.

    Du kan säkert hitta en kvinna som hellre jobbar halvtid och sköter hushållet, än jobbar heltid och delar på hemarbetet. För då får hon hushållet "på sitt sätt".

    Förutsättningarna är dock två:

    1) Du måste kunna backa upp henne om det skulle behövas, samt sköta vissa sysslor som dessa kvinnor ofta ser som mer "manliga" (klippa gräsmattan, måla om balkongen, laga elkontakter, sköta bilen osv).

    2) Du måste tjäna rejält med stålar så att du kan ge henne en hög levnadsstandard OCH privatspara till hennes pension, då inkomstbortfallet blir ganska stort om man bara jobbar 50-75 procent eller inte ens det.

    Men uppfyller du ovanstående villkor, finns det åtskilliga kvinnor som gärna är hemma och fejar, inreder på sitt sätt samt tar huvudansvaret för barnen. Inga större problem att hitta. Problemet brukar snarare vara att många män inte har råd med ovanstående eller inte inser hur mycket de måste kompensera en kvinna för att vilja göra en sån "uppoffring". Du måste inte ha skyhög inkomst men hög, om du förväntar dig att hon sköter ALLA vardagssysslor och inte bara större delen.
    Eftersom det knappast är aktuellt att hon sköter allt hemarbete om hon jobbar 75 procent eller mer, då är det snarare 50-procentstjänster vi snackar om.

Svar på tråden Vill att hon ska sköta hemmet