• Äldre 24 Oct 09:34
    1391 visningar
    1 svar
    1
    1391

    Obehaglig yrsel som är nästan konstant - vad kan det vara?

    Allt började med att jag började lida av huvudvärk för ca 4 veckor sedan, först nån gång i veckan och sedan fler och fler dagar per vecka. För ungefär 2 veckor sedan tillkom en konstig yrsel lite då och då, jag fick även stundtals svårt att fokusera blicken.
    Jag träffade min läkare och förklarade hur jag mådde och att jag var rädd för att ha t ex en hjärntumör. Läkaren gjorde en undersökning där hon kollade reflexer, synen, lyssnade på hjärta, lungor osv, samt tog massa prover. Hon trodde inte alls att det var en hjärntumör utan gissade på spänningshuvudvärk och stress, jag var stenhård i nacken och skuldrorna. Jag har dessutom ett stressigt jobb och har haft ett tufft år med mycket sorg.
    Dagen efter läkarbesöket vaknade jag med feber och halsont, fick sedan värk i kroppen, snuva, hosta och bihålsinflammation. Är tillbaka på jobbet sedan i förrgår, har fortfarande problem med bihålorna men resten är bra. Det konstiga är att huvudvärken nu har minskat men yrseln  har ökat rejält, har konstant yrsel när jag är på jobbet, den minskar något när jag är hemma.

    Yrseln är svår att beskriva, bästa ordet kanske är obehagsyrsel? Jag känner mig tung i huvudet, som att det är fullt med bomull eller något och jag känner mig inte riktigt "med". Har inga problem med att gå etc utan känner av den lika mycket hela tiden, även nu när jag sitter still på en stol. Känner av smärta i nacken, den knakar oerhört mycket när jag vrider på huvudet.

    Någon som varit med om något liknande? Kan detta verkligen bero på hård nacke och stress? Känns som att det kom bara som PANG BOM, från ingenting till huvudvärk till denna obehagliga yrsel.

    Jag har läst lite om virus på balansnerv, kristallsjuka osv men det är svårt att diagnostisera sig själv. Läkaren nämnde inte dessa alternativ alls. Det känns som att det skulle kunna ha med öronen att göra men jag har inga belägg för detta alls, bara en känsla. Har nyligen kollat synen hos optikern så det kan det inte vara.

    Börjar bli väldigt rädd för detta...

  • Svar på tråden Obehaglig yrsel som är nästan konstant - vad kan det vara?
  • Äldre 24 Oct 10:03
    #1

    Jag hade yrsel pga spänd nacke en tid och det var sjukt obehagligt och kom oftast när jag var på jobbet! Ända lösningen är stressa mindre, massage, stretcha, massage, massage, stretcha, stretcha och stretcha lite till så du får igång blodcirkulationen i nacken!

Svar på tråden Obehaglig yrsel som är nästan konstant - vad kan det vara?