• Äldre 24 Oct 09:36
    578 visningar
    1 svar
    1
    578

    Graviditetssymtom

    Undrar hur ni kände den första veckan efter utebliven mens.

    Har nämligen gjort två gravtest men visar negativt. 4-5 dagar efter förväntad mens.

    Har mensvärk och ibland lite kraftigare o brösten blir ömmare o ömmare.

    Hur kan detta vara möjligt? Är jag gravid eller inte??

  • Svar på tråden Graviditetssymtom
  • Äldre 1 Nov 04:39
    #1

    här kan jag tyvärr inte säga ngt. jag plusade bim +4 iaf. mensen hos mig kan vara 3 dar innan lr 3 dar förre men inte mer än 3 dagar. så därför tog jag testet den 4:e dagen. jag kände riktigt konstigt i kroppen, som att ngn hade satt mitt själl i någons annans kropp. när jag var gravid med vår första barn fick jag veta när jag var gravid i v6 trots jag hade mens o jag kände inga förändringar alls i kroppen, var till läkaren bara pag urinväggsinfektion, (som bm brukar säga att det är jätte lätt att få infektioner i underlivet när man är gravid) så just därför gjode vi test då, annars skulle jag säkert fått reda på när jag fick en större bulle på magen. som sagt nu är det min andra graviditet, o jag är nu i v11+1. ibland känner jag mig som att jag är höggravid o ibland känner jag att jag är inte gravid alls... det altså varjerar sig ganska ofta. mina första symptom var att jag var hungrig totalt hela tiden, jag var underviktig innan jag blev gravid vägde bara 44kr vid 170cm längt altså jätte smal var jag. men jag panik åt o åt typ allt o var sugen på det mesta o gick upp i 2 kg på 2 veckor, jag hade ganska svårt att gå upp i vikt jag skulle kunna annars kämpa i en månad för att gå upp 1kg o här var det 2 kg på 2 veckor, kanske åt för mkt lr ngt men i v6 började jag må riktigt illa var som sängliggande i hela veckan pga illamåande trodde faktiskt då att jag höl på dö helt alvarigt. men tog det som att äta i rätt tid o på rätt sätt så i v7 började jag gå igen (iaf började) v8 hade ätitt på samma sätt än o var ganska noga för att inte bli hungrig o inte förmätt, det följts till v10, i v10 då började jag slarva lite med att äta på timmar o att inte bli hungrig lr förmätt, nu faktiskt är jag i v11+1 o äter ibland när jag orkar inte mer vänta lr gör mig riktigt mätt för att orka längre, men som dessa 3 veckor hade varit så jäkla regelbundna så är jag ändå hungrig på tiden jag var hungrig lr när jag åt... bara berättar  det var iaf det ända långa symptom på graviditet. jag började älska o längta till kyla o vinter, jag började längta till jul bara för att den luktar mandariner o att det finns mkt mat att äta på :) haha jag låter som en stor tjockis, fast jag väger nu bara 50kg :D nå gillade jag mandariner tidigare men jag hade aldrig längtat till jul för att känna mandarin smak o lukt. känner mig som ett barn sammtidigt :) tror att det kommer vara mkt mandariner hemma i år (de är oxå nyttiga i graviditeten o därimot jag läste att mandariner ger mer nytta för gravida än apelsiner gör)

Svar på tråden Graviditetssymtom