• Himmelriket93

    Välja badkar eller tvättpelare

    Hej.

    Vi väntar vårt första barn i februari. Vi bor sedan juli i en trea där vi har ett badkar i badrummet. Tvättmaskinerna finns i en annan byggnad andra sidan gården och vi funderar på att skaffa tvättpelare till badrummet, men då ryker ju badkaret.. Vi är kluvna över hur vi ska göra och välja. Vad tycker ni är prio ett när det kommer till att ha badkar eller tvättpelare i badrummet?

  • Svar på tråden Välja badkar eller tvättpelare
  • Anonym (*)

    Jag älskar badkar och hade haft väldigt svårt att prioritera bort det, men med ett litet barn kan man ju behöva slänga in en maskin lite nu och då och det kan ju bli jobbigt om tvättstugan är i en annan byggnad och svårt om den ofta är bokad.. 

  • Rocket Mania

    Jag föredrar badkar. Jag tycker det är jobbigt och bökigt att hålla på med tvätt i lägenheten. Allt går inte att tumla och då ska det hängas, tvättmaskinerna tar lång tid och rymmer lite.

    I en tvättstuga är man klar med allt på ett par timmar, maskinerna är stora och effektiva osv.

    Dessutom är det så mysigt att bada med barnen, speciellt när dom är nyttiga (mina bebisar har velat bada varmt tillsammans med mig, 37° i balja gav bara skrik och gråt.

  • cosinus

    Absolut tvättmöjlighet.

    Bebis badar alldeles utmärkt i balja och väldigt smidigt kunna göra undan tvätten på dagtid om bebis sover t ex.

    Må ju vara att en bebis i sig kanske inte skapar massor av tvätt men när man kommer till första magsjukorna som släpas hem via dagis och ungen kräks ner hela sängen oj vad man gillar sin tvättmaskin då.

    Vi har bott i lägenhet när de två yngsta var små och tvättade det mesta i tvättstugan då men så kom de där tillfällena när maskinen var guld värd.

    Nu bor vi i hus och har badkar och tvättmaskin. Badkaret används kanske 1 gång i månaden, resten duschar vi och barnen.

  • fluu

    Tvättmöjlighet alla gånger. Vi hade inget badkar de första 2,5-åren och hade överlevt utan nu  med. Som riktigt liten badade dottern i balja. Sedan duschade hon och satt/stod på en halkmatta.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

    Jag hade lätt valt tvättpelare. Fast då hade vi en son som sprutbajsade och vrålkräktes dagarna i ända det första halvåret...

    Badkar har jag själv aldrig använt. Jag duschar alltid. Och sonen badade ändå i badbalja hela det första året. Efter året badade han, i och för sig, gärna i badkar, men då hade vi köpt hus med ett jättebadkar i...
    ...men hade jag tvingats välja så hade jag hellre duschat barnet och haft lättillgängliga tvättmöjligheter.

Svar på tråden Välja badkar eller tvättpelare