• Cina84

    Spolning vilken cykeldag?

    Vilken dag i cykeln gjorde ni en spolning av äggledarna?

  • Svar på tråden Spolning vilken cykeldag?
  • Cina84
    Emmalbs88 skrev 2014-10-24 11:33:41 följande:

    Jag gjorde spolning igår och jag var på dag 12. Optimalt är mellan dag 7-11.


    Ok.

    Jag ska göra det på dag 14. Jag fick veta att det skulle ske någongång mellan 1-2 veckor efter första mensdagen.. Men har jag förstått rätt, det är inget farligt att göra det sent men äl den gången kan gå åt skogen?
  • Jag är bara jag

    Det måste ske före äl så det beror ju på hur långa cykler man har. Om äl varit spolas ägget bort-befruktat eller inte liksom...  Jag minns inte exakt,men 2-3 dar före äl kanske det var.

  • Cina84
    Jag är bara jag skrev 2014-10-24 16:12:35 följande:

    Det måste ske före äl så det beror ju på hur långa cykler man har. Om äl varit spolas ägget bort-befruktat eller inte liksom...  Jag minns inte exakt,men 2-3 dar före äl kanske det var.


    Jag har en cykel på 30-32 dagar och brukar ha äl på dag 17 så kanske det klarar sig. :). Annars får jag låta denna äl gå förlorad. Vet ändå med säkerhet att jag inte är gravid då sambon varit iväg sedan en vecka sen.
  • Cina84
    Emmalbs88 skrev 2014-10-24 11:33:41 följande:

    Jag gjorde spolning igår och jag var på dag 12. Optimalt är mellan dag 7-11.


    Gjorde du det hos gyn eller vid operation? Jag ska göra en titthålsoperation och spolningen på samma tillfälle.
  • Cina84
    Emmalbs88 skrev 2014-10-28 20:48:19 följande:

    Jag gjorde det hos min gynekolog,samtidigt som en VUL. :) lycka till! :)


    Tack så mycket :). Jag ska göra det imorgon samtidigt som jag ska göra titthålsoperation för att ta bort cysta.
  • Emmalbs88

    Lycka till imorgon! Går säkert jätte bra! Ska du sövas? Har också två cystor, men det konstaterades vid spolningen att de sitter utvändig på äggledaren. Mina ska tydligen försvinna av sig själv! Så hoppas det! :)

Svar på tråden Spolning vilken cykeldag?