• närtreblirfem

    barnpassning ...

    Barnens farmor har diabetes och för ett tag sen passa hon barnen en stund under tiden som vi höll på att greja i ett annat rum, hör bara hur ena barnet börjar skrika och slutar inte, farfar och jag går dit och ser att farmor står med ena barnet i famnen och samtidigt försöker ta upp det andra barnet och hon är helt väck, kan knappt prata osv. Farfar får tjata på henne om att sätta sig ner och jag tar barnen. Han ger henne något att äta så hon blir klar igen. Nu till grejen, Jag tycker absolut inte att det känns tryggt att lämna barnen ensamma till henne, men sambon menar på att hon sköter insulinet om hon passar dom, men jag tycker att hon bevisa den gången att hon inte gör det, eftersom hon känner av när hon börjar få sockerfall men hon kalla inte på oss och gjorde inget åt det. Nu vill farmor passa dom och sambon tycker att hon ska få göra det, men jag tycker inte! Hur hade ni tänkt och gjort?

  • Svar på tråden barnpassning ...
  • Gladskit

    Jag tycker inte det.
    Min svärmor fick en stroke för några år sedan som gör att hon inte har samma ork som förr och inte samma "koll". Hon är världens bästa och klarar av att vara barnvakt under vissa förutsättningar men inte alls som förr. Därför har vi haft den taktiken att inte fråga så ofta längre, för vi vet att om vi frågar så säger hon ja. Fast hon egentligen inte alls borde eller har ork. Men hon är så förbaskat snäll. Så av hänsyn till henne frågar vi bara när vi vet att hon har support så att farfar också är hemma eller så att det blir kortare stunder.

    Vore det min svärmor som hade diabetes så skulle jag tala med min man om hur jag upplevde det. Kanske bestämma att vi drar ner på tillfällena under en period, och kortar ner dem för att se hur det går. Om allt löper på utan problem kunde det kanske bli tal om att öka på lite igen. Farmor måste kanske ändå ges en chans. Om vi säger att det bara var en engångsgrej?

  • närtreblirfem

    Jag har försökt berätta för mannen hur jag känner det, och jag känner att man inte kan lita på barnens farmor ang detta eftersom hon inte skötte det, nästa gång kanske det går ännu värre, (skrev inte det ovan men det var väldigt nära att hon tappade ett av barnen). Och är hon helt själv vet vi inte hur det går/har gått.

Svar på tråden barnpassning ...