• Äldre 24 Oct 15:31
    1798 visningar
    1 svar
    1
    1798

    Frågor till er med EC-erfarenhet

    Har en börjat lite med EC, har en bebis på 2, 5 månad. Sen hon var en månad har vi testat lite på rutin, erbjuda handfatet vid blöjbyte. Ibland går jag på signal, men lyckas bara se uppenbara sådana, som att hon pressar ihop ansiktet och spänner kroppen. Har inte så hög ambitionsnivå så det räcker för mig.

    Senaste tiden har det blivit allt vanligare att hon kräks lite under tiden vi håller henne. Antar att det är kopplat till ansträngningen. Det känns ju sådär, är det vanligt? Tror ni det kan vara dåligt för henne? Hon verkar inte besvärad, utan väldigt nöjd över att få bajsa/ kissa i det "fria". Hon kräks ganska mycket annars också...

    Hon har också börjat "pressa" en hel del utan att det kommer varken kiss eller bajs. Börjar fundera på om jag inte väntar tillräckligt länge? Eller kan det vara så att hon passar på att "testa" trots att det inte är dags? Kör som sagt inte så mycket på signal. Hon ammas, så hon är aldrig trög i magen.

    Tycker att det börjar bli tungt att hålla henne, skulle vilja testa toaletten men jag får inte till det. Tips på hur man själv ska sitta/stå och hålla?

    Tacksam för all hjälp och tips jag kan få! :)

  • Svar på tråden Frågor till er med EC-erfarenhet
  • Äldre 24 Feb 22:37
    #1

    nu är det ju riktigt för sent att svara, men om det är nån annan som ska ha samma frågor, tipsar om att börja med potta.

Svar på tråden Frågor till er med EC-erfarenhet