• Anonym (Kille­)
    Äldre 24 Oct 16:38
    12526 visningar
    51 svar
    51
    12526

    Min familj och släkt vill inte ha mig för det "hemska" jag gör

    Jag är 21 år gammal men jag passar inte i min släkt eller fanilj längre. På riktigt, de vill inte ha mig.

    Jag kommer från en väldigt "fin" familj här i Sverige. Skulle jag säga namnet så skulle vissa av er kanske känna till oss, eller åtminstone vad vi äger...men jag vill helst vara anonym.

    Att jag inte är omtyckt i släkten beror på stt jag inte är "fin" som de andra i släkten. Visst, jag gillar det pengarrika livet..det trivs jag med...däremot finns det en sida hos mig de inte gillar. Jag försöker bokstavligen talat leva upp till "ta från de rika och ge till de fattiga". När jag var barn såg jag Robin Hod filmen och blev därifrån inspirerad. Jag försöker vara en "Robin Hod"...kan man väl säga.

    Hur jag har "drabbat" min familj är att jag har tagit pengar från mina föräldrar genom åren... ganska "stora" summor och i smyg gett de till folk som behöver eller till olika organisationer. Detta har jag gjort i samband med att familjen gjort ett köp eller ska anordna en sittning osv. Exempelvis... Mina föräldrar skulle anordna en sittning för några månader sedan och bjuda in en massa finfolk och mata deras jävla feta rövar med mat.... Hör ni hur det låter...de ska mata redan rika människor. Envis som jag är så tänkte jag "visst, då vill jag också mata", så jag tog pengar (jag sa att jag skulle handla kläder", och fick 10.000 av mamma och pappa... Jag gick och fördelade dem till 20 st hemlösa...en femhundring vardera. När mina föräldrar fick reda på detta så blev de rasande. Jag mötte deras argument med "så ni tycker att det är bättre att jag fyller på med redan uppfyllda garderob med kläder än att mata någon hungrig?" De kunde inte kontra tillbaka för de vet att jag har rätt. I min familj plockar vi pengar som vi vill. Vi har ett överflöd av pengar...många många många många siffror som räcker införts generationer. Så ibland plockar och pengar och ger bort.

    Jag stör mig på detta. Utåt bland andra rika ska man minsann bjuda andra rika. Men vad hände med välgörenheten då? Jo den ska minsann belysas när man anordnar "välgörenhetsmiddagar" med en massa rika körringar och gubbar... Bara festen kostar 500 000. Sen samlar man ihop 200 000 som man skänker,,, vafan...varför inte bara skänka bort de för jävla 500 000 från början?

    Sen kan jag erkänna att jag betett mig lite svinigt mot familjen och vännerna också. Många gånger har jag tagit egendom...klockor, smycken osv och pantat och gett bort pengarna till något vettigt. Kalla mig tjuv eller hjälte, det kvittar. Men detta har lett till att många i släkten sagt "håll styr på er son" till mina föräldrar. Mina föräldrar har i sin tur skämts och blivit sura på mig. Mina syskon är också irriterade på mig. På tal om mina syskon...jag har pumpat dem på deras grejer. Hehe. Jag bryr mig inte. På riktigt, jag bryr mig inte.

    Nu har de tröttnat på mig rejält och vill knappt umgås med mig eller prata med mig. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min familj och släkt vill inte ha mig för det "hemska" jag gör
  • Äldre 24 Oct 16:43
    #1

    Du är en tjuv ja. Och precis som t ex myndigheterna gillar du att leka "hjälte" och ge bort andras pengar till saker just du anser behjärtansvärda. Vad du ska gora? Borja tjäna dina egna pengar och lek "Robin Hood" med dem istället for med andras pengar. Det kanske skulle lära dig att verkligen både bry dig, och bry dig om.

  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 16:45
    #2
    Tow2Mater skrev 2014-10-24 16:43:13 följande:

    Du är en tjuv ja. Och precis som t ex myndigheterna gillar du att leka "hjälte" och ge bort andras pengar till saker just du anser behjärtansvärda. Vad du ska gora? Borja tjäna dina egna pengar och lek "Robin Hood" med dem istället for med andras pengar. Det kanske skulle lära dig att verkligen både bry dig, och bry dig om.


    Det är våra gemensamma pengar i familjen. Jag jobbar också, men jag tar ingen lön. Vi plockar bara hej vilt
  • Äldre 24 Oct 16:50
    #3
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-24 16:45:55 följande:
    Det är våra gemensamma pengar i familjen. Jag jobbar också, men jag tar ingen lön. Vi plockar bara hej vilt
    Vet inte er familj att kommunistisk ekonomi har visats falera for länge sen? Tror det var i nåt som kallades Sovjetunionen, hort talas om det?
  • Anonym (Niffe­)
    Äldre 24 Oct 17:36
    #4
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-24 16:38:45 följande:

    Vad ska jag göra?


    Be om ursäkt. Stjäl inget mer.
  • sextio­talist
    Äldre 24 Oct 17:42
    #5

    Be att få lön, betala för dig och sedan kan du göra vad du vill med de pengar du har över.
    Det är alltid lätt att vara generös med andras pengar, svårare med sina egna
    Jag anar att du inte vet pengars värde, men den dagen du gör detta med dina egna pengar, då respekterar jag dig, men när du gör det med andras pengar, så tycker jag du är en tjuv

  • Äldre 24 Oct 17:52
    #6

    Jag förstår din familj till fullo. Sluta stjäl och börja göra något vettigt med ditt liv istället. Varför inte skapa någon fond med din familjs pengar som grund t ex och så kan du jobba heltid sen med fonden?

  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 17:56
    #7
    Tihi skrev 2014-10-24 17:52:04 följande:

    Jag förstår din familj till fullo. Sluta stjäl och börja göra något vettigt med ditt liv istället. Varför inte skapa någon fond med din familjs pengar som grund t ex och så kan du jobba heltid sen med fonden?


    Gör något vettigt med mitt liv? Jag jobbar på företaget. Please asså....
  • Äldre 24 Oct 17:58
    #8

    Ljug.

  • Anonym (A)
    Äldre 24 Oct 18:00
    #9

    Då kan du ju skänka lite till mig, en fattig student med skulder upp över öronen :)
    Nej men ärligt talat, är detta verkligen sant? Låter lite för långt bort från den vardagen jag lever för att jag ska kunna tro på det, av någon anledning.

  • Anonym (Kille­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 18:00
    #10
    puss skrev 2014-10-24 17:58:16 följande:

    Ljug.


    Borde hångla med dig
Svar på tråden Min familj och släkt vill inte ha mig för det "hemska" jag gör