• Anonym (Panik­)
    Äldre 24 Oct 19:44
    901 visningar
    11 svar
    11
    901

    Panik panik paniiiiiiiiik

    Jag är 25 år och har fortfarande inte träffat någon!!!!!! Asså jag får panik. Vill hinna gifta mig vafan. Vill inte bli för gammal för giftemål. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Panik panik paniiiiiiiiik
  • eslah
    Äldre 24 Oct 19:52
    #1

    Äh softa ner, du är bara 25 år. Koncentrera dig på att ha kul istället, hångla upp lite roliga killar där ute på dejtingmarknaden. Börja inte med bröllopsmarschen direkt, risken är stor att din desperation lyser igenom då....det är inte vidare attraktivt!

  • Äldre 24 Oct 19:52
    #2

    Lugna ner dig för det första! Flört 25 är ingen ålder att känna minsta lilla panik att man inte hunnit gifta sig än. Man blir aldrig för gammal att gifta sig,men vill man försöka få barn bör man göra det när kvinnan är runt max 40 så du hinner. Glad Ta inte första "bästa" utan var lite kräsen-du ska ju hitta nån du kan dela resten av livet med.

  • Anonym (Kajsa­)
    Äldre 24 Oct 20:00
    #3

    Jag förstår din panik! Jag är också 25 år och har också panik över mitt liv. För mig handlar det inte om giftermål utan om att skaffa barn, men ändå. Alla säger att det inte är någon brådska och att jag ska passa på att ha kul. Men när alla mina vänner skaffar ungar och gifter sig så är det inte så enkelt. 

  • Anonym (hej!)
    Äldre 24 Oct 20:06
    #4

    kolla på sex and the city så lugnar du ner dig!
    bästa serien vid åldersångest!!

  • eslah
    Äldre 24 Oct 20:07
    #5

    Ni som är 25 år gamla och säger att ni får panik, bor ni i mindre städer?

  • Anonym (Lyssn­a nu!)
    Äldre 24 Oct 20:10
    #6

    Du kan vänta några år till. Under tiden utbildar du dig, reser och skaffar ett bra jobb och bygger upp en bra ekonomi för framtiden. Sedan blir det bröllopsklockor!

  • Anonym (Panik­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 20:21
    #7

    Jag är en kille. Varför antar ni att jag är tjej?

  • Anonym (Kajsa­)
    Äldre 24 Oct 20:23
    #8
    eslah skrev 2014-10-24 20:07:26 följande:

    Ni som är 25 år gamla och säger att ni får panik, bor ni i mindre städer?


    Haha, ja eller jag bor nog i en medelstor stad. Kanske borde flytta till en större stad för att ångesten ska minska. 
  • Äldre 24 Oct 20:25
    #9
    Anonym (Panik) skrev 2014-10-24 20:21:46 följande:
    Jag är en kille. Varför antar ni att jag är tjej?
    Antog jag inte alls. Tungan ute
  • Anonym (Kajsa­)
    Äldre 24 Oct 20:26
    #10
    Anonym (Panik) skrev 2014-10-24 20:21:46 följande:

    Jag är en kille. Varför antar ni att jag är tjej?


    Jag antog också att du skulle vara en tjej. Det kryllar ju av kvinnor som vill gifta sig och skaffa barn (min uppfattning). Att hitta en kvinna som vill gifta sig snart lär ju inte vara något problem ;P 
  • eslah
    Äldre 24 Oct 20:35
    #11
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-10-24 20:23:48 följande:

    Haha, ja eller jag bor nog i en medelstor stad. Kanske borde flytta till en större stad för att ångesten ska minska. 


    Tror det, vid 25 var det ingen som jag kände då iallafall som hade samma ångest. Kring 30 kom befruktnings och "binda en karl för evigt i sänggavelnångesten" för många dock. Men se till och släpp det där nu, börja dejta och njut av ögongodiset som säkert finns i er ålder. Värre för oss äldre tanter som måste stå ut med surgubbarna hemma, inget att längta efter.
Svar på tråden Panik panik paniiiiiiiiik