• Äldre 24 Oct 20:09
    34090 visningar
    355 svar
    355
    34090

    Jag är en hora.

    Hej,

    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

    Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

    Men.

    Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

    Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

    Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

    Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

    Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

    Otroligt tacksam om någon svarar...

  • Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (abc)
    Äldre 24 Oct 20:15
    #1

    du ska inte acceptera att bli nedtryckt i ett förhållande överhuvudtaget. Det är inte okej och framförallt inte att någon beter sig så mot dig heller.
    I ett förhållande ska man vara trygg och man ska må bra - hela tiden.

    Herpesen kan likaväl komma från honom eftersom sådant kan ligga latent i kroppen. Det låter som din man skulle behöva prata med någon då han har svårt att acceptera sjukdomen och agerar ut på närmaste person (dig) när den kommer.

  • Anonym (Kan förstå­)
    Äldre 24 Oct 20:16
    #2

    Kan förstå bitterheten och då blev jag bara smittad med munherpes.

    Blev riktigt jävla förbannad rent ut sagt, att jag inte fick veta det ifrån start.

    Fick stora köttiga sår på läpparna en gång i månaden helt plötsligt från att ha varit helt frisk.

    Så diverse könssjukdomar måste ju kännas sju resor värre än detta.

  • Anonym (abc)
    Äldre 24 Oct 20:18
    #3
    Anonym (Kan förstå) skrev 2014-10-24 20:16:30 följande:

    Kan förstå bitterheten och då blev jag bara smittad med munherpes.

    Blev riktigt jävla förbannad rent ut sagt, att jag inte fick veta det ifrån start.

    Fick stora köttiga sår på läpparna en gång i månaden helt plötsligt från att ha varit helt frisk.

    Så diverse könssjukdomar måste ju kännas sju resor värre än detta.


    jo bitterhet visst, men kallar du den som smittade dig för hora, eller vill att den ska berätta för dig hur dålig den är?
  • kanske­detdu
    Äldre 24 Oct 20:19
    #4

    kan inte förstå att du väljer att stanna med nån som inte älskar dig,,skulle aldrig säga hora till min tjej vad som än sker

    nä du borde lämna han nu, stannar du kommer han antagligen snart bli fysikt ,ser du inte dom solklara varningarna?

  • Anonym (Been there.­..)
    Äldre 24 Oct 20:21
    #5

    Hur har du stått ut så länge med en man som är mycket kontrollerande och svartsjuk?
    Det blir inte bättre tyvärr.
    Eftersom han inte kan glömma ditt före detta liv känns det som att ert förhållande är dödsdömt. 

    Dumpa honom - det finns bättre män! 


  • eslah
    Äldre 24 Oct 20:24
    #6

    Om man kan förstå honom? Kära du, det enda han förtjänar är en kyss av stekpannan. Det är skitsamma om du hade gått på Malmskillnadsgatan och sålt din kropp eller levt ett nunneliv a la Moder Teresa, han hade funnit någonting att nedvärdera dig på ändå. Det här måste psykiskt misshandlade kvinnor förstå.

    Så vad ska du göra? Det tror jag inte någon behöver säga till dig egentligen utan det vet du, är du rädd för honom så kontakta kvinnojouren eller 112.

  • Äldre 24 Oct 20:24
    #7

    Lämna denne man, han har anknytningsproblem. Ingen som älskar dig ber dig att kalla dig själv för hora. Att han vill ha ordet herpeshora tycker jag låter som en äkta psykopat.

    Ni har ingen aning om vem som smittat vem, det kan lika gärna vara han som fört in klamydia i ert liv.

    Men oavsett, lämna honom.

  • Äldre 24 Oct 20:26
    #8

    Tack för era svar,

    Jag vill förstå honom, och jag kan givetvis förstå att han är förbannad. JAG är förbannad över att jag fått det själv. Mitt liv faller på grund av den jävla sjukdomen, så känns det.

    Men samtidigt är jag så trött på att få höra vilken hora jag är varje gång han får ett utslag. Jag blir så jävla liten. Jag har varit honom trogen sen den dagen vi sågs.

    Han var nyss inne i rummet. Berättat vilken hora jag är, att han förstår att jag skäms, att såhär går det om man är lösaktig. Jag vill bara försvinna. Såhär är det varje gång...

  • neverp­reggo
    Äldre 24 Oct 20:30
    #9
    En ledsen skrev 2014-10-24 20:26:53 följande:

    Tack för era svar,

    Jag vill förstå honom, och jag kan givetvis förstå att han är förbannad. JAG är förbannad över att jag fått det själv. Mitt liv faller på grund av den jävla sjukdomen, så känns det.

    Men samtidigt är jag så trött på att få höra vilken hora jag är varje gång han får ett utslag. Jag blir så jävla liten. Jag har varit honom trogen sen den dagen vi sågs.

    Han var nyss inne i rummet. Berättat vilken hora jag är, att han förstår att jag skäms, att såhär går det om man är lösaktig. Jag vill bara försvinna. Såhär är det varje gång...


    Dumpa äcklet. Man behandlar inte den man älskar så... låt det inte bli din vardag.
  • Äldre 24 Oct 21:08
    #10

    Jag sitter i bilen nu.

    Han gav sig inte. Han slår mig ju inte när det blir såhär, men tar tag i mitt ansikte när jag inte ser honom i ögonen osv.

    Jag stack när han tog en cigg. Eller flydde rättare sagt, hade jag försökt när han var med hade han stoppat mig... Alltså jag vet hur detta låter men jag älskar honom och vi har det så bra annars...

Svar på tråden Jag är en hora.