• Anonym (Klara­)
    Äldre 24 Oct 20:35
    4980 visningar
    83 svar
    83
    4980

    Är detta dåligt resultat i nätdejtingsammanhang?

    Hej, jag är en kvinna på 34,5 år. Har inga barn och ser väldigt bra ut (inte bara för min ålder utan i allmänhet också). Smal kroppsbyggnad, utbildad, intressant personlighet etc. Jag behöver nog inte rabbla alla fördelar, men ni fattar.

    Har på lite mer än ett år fått till totalt 7 dejter genom nätdejtingsajt.

    Kille nummer 1: Vi träffades som hastigast en gång, men höll kontakten via nätet långt efter det. Han var inte så seriös och hade nog en del problem, så det slutade med att han bröt kontakten med mig. Dock så försökte han få till ytterligare en dejt innan, men det blev ingenting av det.

    Kille nummer 2: Vi träffades ute på en öl, hördes aldrig av igen.

    Kille nummer 3: Vi träffades på två dejter, det var han som frågade efter den andra dejten. Sen när jag hörde av mig för en tredje så svarade han inte, men han var väldigt flirtig när vi sågs så jag fattar ingenting.

    Kille nummer 4: Vi sågs på en enda dejt, ingen av oss hörde av sig igen.

    Kille nummer 5: Vi inledde en dejtrelation som enligt mig var mer som KK, men han var noggrann med att det skulle vara som exklusiv dejting. Jag tyckte inte att vi passade ihop och kände inget starkare, så jag avslutade. Dock så hörde han av sig ett år senare och ville ses igen.

    Kille nummer 6: Träffades en gång, det blev ett ONS av det hela och vi sa båda att vi var väldigt attraherade rent fysiskt. Dock så kände jag inte att han riktigt stimulerade mig intellektuellt. Han hörde också av sig ett år senare och ville ses igen.

    Kille nummer 7: Vi inledde ett förhållande och var ihop i mer än ett halvår, men jag avslutade det eftersom jag inte hade tillräckliga känslor för honom.

    Jag har fått för mig att tjejer inne på dejtingsajterna har mer framgångar än såhär, men kanske har jag fel? Har såklart även mejlat med fler, men kände inte att jag ville träffa dem pga bristande intresse från min sida.

  • Svar på tråden Är detta dåligt resultat i nätdejtingsammanhang?
  • Anonym (ShowI­t)
    Äldre 24 Oct 20:43
    #1
    "Kärleken växer när man visar den kärlek man har". Många par har inte haft starka känslor direkt från början utan det är nåt som kommer fram mer och mer ju mer de visar känslor och tillgivenhet för varandra.
    Det är det som är svårt för då kan man bli sårad om man inte får ett svar tillbaka.

    Sen finns det självklart människor som säger att de aldrig har varit ihop med någon de inte har känslor för, känslorna har funnits där hela tiden. habla habla haa.
  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 20:57
    #2
    Anonym (ShowIt) skrev 2014-10-24 20:43:02 följande:

    "Kärleken växer när man visar den kärlek man har". Många par har inte haft starka känslor direkt från början utan det är nåt som kommer fram mer och mer ju mer de visar känslor och tillgivenhet för varandra.
    Det är det som är svårt för då kan man bli sårad om man inte får ett svar tillbaka.

    Sen finns det självklart människor som säger att de aldrig har varit ihop med någon de inte har känslor för, känslorna har funnits där hela tiden. habla habla haa.


    Jag har bara varit lär två gånger i mitt

    liv och förälskad ytterligare en gång. Svårt att visa nåt som inte finns där.
  • Äldre 24 Oct 20:59
    #3

    Jag precis som du, ser bra ut. Är vältränad, har ett högt uppsatt jobb, intelligent m.m. Har onlinedejtat i två år. Träffat två personer.

    Person 1 ville endast vara vän, jag tyckte det lät bra. Det var vi två månader, under denna tid fick jag reda på att hen träffade ca 3 nya killar varje vecka över onlinedejting och hon beklagade sig över att de killarna inte dög. En kväll sov vi över med varandra på fyllan och dagen efter sa hen upp kontakten med mig.

    Person 2 chattade jag med i 1 månad väldigt intensivt, hen verkade som en jättebra person tills vi träffades och hen visade sig vara helt sjuk i huvudet.

    Så är det att vara en schyst kille och onlinedejta iaf så det har ju gått bättre för dig :D

  • Äldre 24 Oct 21:18
    #4

    Bra eller dåligt..det beror ju på vad du menar..om målet var att bli gift inom ett år så är det ju rätt dåliga resultat, men om du vill träffa trevliga killar så verkar du ju ändå ha lyckats eftersom du valde att träffa dem mer än en gång, så det finns ju hopp :)

    Jag har liknande erfarenheter fast jag inte träffar inte så många men får väldigt många mail, både från män som är någorlunda intressanta och från män om inte är intressanta alls (för mig vill säga, för en annan är de säkert ett kap).

    Hade jag givit alla de män som är ointressanta för mig, skulle jag mycket väl kunna hitta några guldkorn även där.

  • Äldre 24 Oct 21:45
    #5

    Tänk på att varje dejt är ett steg närmare att hitta den som är rätt för dig. Om du inte vet vad du söker så lär du dig säkert massor efter varje dejt vad just du söker.

  • Anonym (lycka till)
    Äldre 24 Oct 22:05
    #6

    De tre senaste dejt-killarna har du ju haft sex med iallafall, till skillnad från de fyra första, så det verkar ju gå framåt iallafall. Tror du snart är i hamn.

    På detta dryga år, har du haft dejter med killar du träffat utanför internet också? Hur har det gått?

  • Äldre 24 Oct 22:43
    #7

    Sju kandidater på ett år? Om det är bra eller dåligt beror på flera saker...
    1) Vilken sida är du på?
    2) Hur ofta är du inne? Ju oftare du loggar in, ju högre upp i träfflistorna kommer du.
    3) Hur många har du kontaktat?
    4) Hur många mejlar (inte flirtar) har du fått på ett år?
    5) Hur många kandidater har du funnit intressanta, dvs skulle du vilja ha dejtat?

    Jag har varit aktiv på Match och HP. Där skulle det lätt kunna bli ett par dejter i veckan (om jag skulle tacka ja), men det hinner jag inte med. Jag är heller inte intresserad av att mejla i all oändlighet, utan finner jag mannen intressant så vill jag träffas inom kort. När jag har varit aktiv så har jag dejtat ca en person/vecka. Försöker att fokusera på den kommande dejten och har då inte vara inne på sidan och pratat/flirtat med andra innan jag vet hur det går på dejten.

    Jag är periodare i internetdejtande och i år har jag väl dejtat ca 10, varav två jag har haft lite längre förhållande med. 

    Självklart hade jag kunnat dejta flera, men jag har ett privatliv också, inte bara att hänga på dejtingsajer. Dessutom tar vänner och jobb upp en hel del tid... så jag är nöjd över mitt resultat. Har träffat flera mysiga, bra killar, men tyvärr är det få som "pirret" har infunnit sig med, och eftersom jag inte söker flera vänner så har vi avslutat umgänget efter en dejt eller ett längre umgänge.

    Frågan är om du är nöjd över ditt?


    Till skillnad från dig så är jag öppen i slutet av dejten om jag vill ses igen (och de har de alltid velat hittills), alt om jag inte vill ses igen så säger jag det i slutet på dejten alt. på sms efteråt. Tackar alltid för att de har velat ses etc. Dejten har lagt ner tid (och ev. pengar) på att umgås med mig och det är respektfullt att acka det. 

  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 22:44
    #8
    Anonym (lycka till) skrev 2014-10-24 22:05:52 följande:

    De tre senaste dejt-killarna har du ju haft sex med iallafall, till skillnad från de fyra första, så det verkar ju gå framåt iallafall. Tror du snart är i hamn.

    På detta dryga år, har du haft dejter med killar du träffat utanför internet också? Hur har det gått?


    Ett fåtal, men det är bara väldigt unga killar som raggar på mig IRL (alla har varit mellan 18 och 27). Har förstått i efterhand att de trott att jag varit i deras egen ålder och sen när de fått veta min riktiga ålder har det inte längre varit intressant för förhållande. Jag kommer sällan i kontakt med nya män i andra sammanhang än på gymmet, krogen eller nätet. Alla i bekantskapskretsen är i par och på jobbet finns inga intressanta (liten arbetsplats, kvinnodominerad). Men jag har lätt att få kontakt med nya människor, är social och så. Det händer nästan varje vecka att män/killar kontaktar mig mellan jobbet och hemmet eller när jag bara går på stan, dock har samtliga av dessa varit väldigt mycket yngre än mig. Nu är inte jag någon åldersfascist, så visst kan jag tänka nig en yngre kille, men det är de som har backat när jag upplyst dem om min ålder i kombination med att jag inte vill ha nåt oseriöst. Hade i och för sig en 22-åring efter mig ett tag som skickade blommor och uppvaktade flitigt, han var kär sa han, men det är alldeles för ungt enligt mig. Ska man ha familj kan man inte satsa på någon i den åldern.
  • Anonym (känne­r igen mig)
    Äldre 24 Oct 22:51
    #9

    Känner verkligen igen mig.
    Skulle kunna vara jag som skrivit det.

    Har dejtat killar flera gånger i månaden.
    Fyra av dessa killar har jag haft förhållande med som varade i ca tre månader.
    Har dejtat i tre år på nätet och jag måste säga att jag ser ett mönster.
    Nämligen att om jag (kvinnan) tar initiativ till en dejt så drar de (precis som hände ts). När jag varit återhållsam i mitt sätt och väldigt sval har relationerna hållits vid liv. Problemet är att man orkar spela ointresserad hur länge som helst när man i själva verket är intresserad.

  • Anonym (man)
    Äldre 24 Oct 22:54
    #10

    Skumt nog uppvaktas jag inte av blommor som du gör. Det hela är väldigt märkligt i jämställdhetens mecka - Sverige.

Svar på tråden Är detta dåligt resultat i nätdejtingsammanhang?