• Äldre 24 Oct 22:11
    908 visningar
    4 svar
    4
    908

    Mens på bim+4 - ändå gravid?

    Jag har ända sedan äl haft "mensverk" och värk i ryggen till och från. Senaste 1,5 veckan har jag haft ett lätt illamående på morgonen och lite värre på kvällarna (inga kräkningar) och varit väldigt trött under stora delar av dagarna. Jag testade igår (bim+3) och fick ett svaaagt plus. Så svagt att jag börjar tro att jag inbillade mig att det fanns där. Idag har jag fått vad som både känns och ser ut som mens... Värken har ju iofs varit densamma länge nu. Men vad ska man tro? Gravid eller inte? Tidigt missfall? Nidblödning?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-24 22:20
    Kom även lite tunn mjölkliknande vätska från båda brösten häromdagen.

  • Svar på tråden Mens på bim+4 - ändå gravid?
  • Äldre 24 Oct 22:46
    #1

    Tjena!
    Jag har haft det ungefär som du; min mens var 7 dagar sen, tog ett test samma dag som mensen kom. Det visade först negativt, men när jag tittade på det ca 6 h senare (vilket jag vet att man inte ska göra) så var det positivt! Kastade testet och sedan fick jag alltså en fullt normal mens!

    Exakt en vecka efter att mensen startade så tog jag ett test till som inom testtiden blev positiv! Tog faktiskt 2 test till i samma urin eftersom jag precis hade fått nya stavar från testlagret, de visade också svagt positivt.. Men kändes så konstigt eftersom jag precis haft mens. Testade 3 dagar senare igen och det kom fortfarande ett svagt plus. Men fortfarande svårt att tro på det p.g.a. mensen och på att testet inte blev starkare så jag beställde hem ett clear blue som jag testade med förut, blev totalt blankt! Testade även med testlagrets stav i samma urin och fick även då en svag antydan till streck... så... För min egen del är jag ganska säker på att det inte är eller har varit någon graviditet... fast kanske lika gärna kan ha varit ett tidigt missfall, vad vet jag! Det är ju ingenting jag kommer att spekulera mer i eftersom  jag aldrig kommer att få veta! :) Mot nya tag istället!

    Vilka test använde du? Hoppas ändå att ditt svaga test kan bli starkare framöver! :)

  • Äldre 24 Oct 22:48
    #2

    Jag kan alltid få vätska ur brösten om jag klämmer på dem och har kunnat det i måååånga år! Det är olika konsistens beroende på när i cykeln jag är! :) Det bästa är dock att inte klämma på dem, har jag lärt mig! Det är i alla fall ofarligt så länge det inte är blodblandat eller liknande! :)

  • Äldre 24 Oct 23:00
    #3

    Använde Rfsu:s stickor. Antagligen är det väl inget...

    Det är bara det att eftersom vi inte planerar eller gör några aktiva försök (även om det vore välkommet), så kändes det så osannorlikt att jag skulle inbilla mig symtom.

  • Äldre 24 Oct 23:57
    #4

    Man kan ju ha mens samtidigt som man är gravid så ingenting är ju omöjligt! Om du nu ändå såg ett streck på stickan så kan det ju finnas något där! :) Bara att vänta några dagar och testa igen! :)

    Jag har ingen koll på olika stickor och är även jag helt ny, sedan igår, här på forumet (frågade också angående mens, graviditet och plus). Jag slutade med p-piller i juni månad, men för ingen statistik över ägglossning med mera, vi säger som så att händer det så händer det och då är vi jätteglada! :)

    Så här såg mitt test ut exakt en vecka efter mensen startade, men det verkar ju inte vara något ändå med tanke på att det blev negativt med clear blue!

Svar på tråden Mens på bim+4 - ändå gravid?