• äppelskruttet

    vad har ni kvar efter räkningar?

    Som rubriken lyder. Vad har ni kvar efter att räkningarna är betalda? Vi brukar ligga på 13.000 en vanlig månad efter räkningarna. Är det det vanliga för två inkomsttagare med ett barn?

  • Svar på tråden vad har ni kvar efter räkningar?
  • Nyfiken gul

    ca 20.000 när löpande utgifter är betalda . Kan variera nån tusenlapp uppåt eller nedåt. 

    Men då är inte maten handlad än. 

    Två vuxna och ett hemmavarande barn -  och fem umgängesbarn som kommer och går lite då och då.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (30000)

    Vi sätter in runt 20 000 på vårt gemensamma konto efter att de löpande räkningarna är betalda och de 20 000 ska räcka till mat, allt till barnen, allt till huset, nöjen osv. Sen har jag kanske 5000 kr på mitt konto som jag köper sl-kort, luncher, kläder osv för och maken ungefär detsamma. Så Skulle tippa på kanske 30 000 kr totalt.

  • dfuoih

    Mellan 0 och 20.000kr lite beroende på. I snitt kanske 7000kr. Vi köper allt på kort så varenda utgift kommer som räkningar även nöjen, resor, material till husrenovering, en ny soffa/tv mm.

    2 vuxna 4 barn. Båda vuxna jobbar deltid.

  • Tomatfia

    Beror förstås helt och hållet på vad man menar med "räkningar", det är nog lite olika vad folk betalar som fast avgifter och inte.

    Vi har ca. 30 000 kvar varje månad efter våra fast utgifter. Men då har vi bara betalat:

    Amortering+ränta på huset, pensiossparande, sparande till barnen, el, vatten, sophämtning, förskoleavgift, CSN, mobiltelefonräkningar och fackavgifter. Det kan också tillkomma något extra om vi köpt något mot faktura, men det händer sällan.

    Av det som blir kvar ska vi alltså köpa allt det andra - mat, kläder, nöjen, bensin med mera. Vi för också över pengar till vårt sparkonto varje månad. Här sparar vi för köp till större saker, t.ex. resor, renoveringar, bilköp och liknande.

  • Dina08

    20000kr kvar. Två vuxna, ett barn hemma och ett barn utfluget som får små bidrag då och då. Mat och förbrukningsvaror, bensin, nöjen, presenter och ev kläder och prylar går det till.

  • äppelskruttet

    Jävlar vad pengar ni har kvar :)

    Allt är ju relativt såklart, löner, ålder och vilka räkningar man har. Men kul att jämföra :)

  • Anonym (hejhopp)

    ca 20000. Det ska då räcka till nöjen, mat & förbrukningsvaror.

  • Margaux

    Efter att mat, boende, försäkringar och barnomsorg etc är betalt har jag ca 15' och min man 25'. Men vi budgeterar inte för kläder eller nöjen så det går från dessa pengar... Periodvis blir det dyrt när nya ytterkläder etc ska köpas till barnen. Vi är två som jobbar heltid och har två barn.

  • Aniiee

    För tillfället minus 6-7000. Förut låg jag oftast plus ungefär 7-10000.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden vad har ni kvar efter räkningar?