• Limali­ie
    Äldre 25 Oct 09:14
    536 visningar
    4 svar
    4
    536

    Magknip samma tid varje natt

    Vår lilltjej har haft magknip och gasig mage sen start i stort sätt, dock inte skrikit eller haft kolik på de viset. Hon åmar sig och stånkar, mest på nätterna och senaste tiden kommer det nästan samma tid varje natt. Alltid runt 3-4. Min tanke är, kan det bero på att jag liggammar på natten? Sväljer de mer luft då?


    Sedan, kommer det gå om? Hon är snart 3 mån och har ju hört det  brukar bättra sig runt då. Det är ju jobbigt för både hennes och min sömn. Vänjer sig tarmarna?

    Ni som haft magknipsbebisar, när gick det om för dom?

  • Svar på tråden Magknip samma tid varje natt
  • Äldre 25 Oct 13:41
    #1

    Jag har hört av en annan mamma som också hade ett barn som fick ont i magen precis på samma tid (på natten). Visade sig vara D-dropparna. Hon gav dessa på kvällen. När hon ändrade till att ge honom dem på morgonen istället så fick barnet ont på em istället för på natten.
    Vet dock inte hur hon löste detta. Kanske bytte hon ut D-dropparna mot en annan typ av D-droppar.

  • Äldre 25 Oct 13:51
    #2

    D-dropparna ska finnas i 2 olika former. Den vanliga är oljebaserade och har hört att en del reagerar mot den och har då fått byta till en vattenbaserad.

    Kan ju va värt att prova.

    Vår tjej hade problem men magen när hon va liten och då körde vi med Sempers magdroppar och för vår del gjorde det skillnad iaf.

    Hoppas ni får ordning på det!

  • Limali­ie
    Äldre 25 Oct 13:54
    #3

    Har redan provat dessvärre utan resultat. Har hoppat över dagar med dom, har gett dom olika tider men det är samma hela tiden.

    Puh, jag hoppas tarmarna vänjer sig snart så hon lär sig hur hon ska få ut fisarna

  • Limali­ie
    Äldre 25 Oct 21:43
    #4

    nån annan???

Svar på tråden Magknip samma tid varje natt