• Theresetesstessan

    oro missfall

    Hej! Jag går in i vecka 7 på måndag och känslan gravid är borta. Den hårda som fanns längre ned i magen är borta. Jag har fortfarande ömma bröst och svullen mage. I natt vid sidvändning i sängen så högg det till i livmodern men smärtan försvann fort.
    Behöver jag vara orolig och känna misstankar? :,(
    Vad kan jag göra för att känna mig lugnare?

  • Svar på tråden oro missfall
  • Limaliie

    Nej det tycker jag inte du ska känna. Oro är normalt o hugg/stick kan man ha massor. Jag hade enorm mensvärk fram till runt v 9, trodde jag skulle börja blda jämt.

    Det hårda du känt i magen, vad skulle det vara menar du? Livmodern ligger fortfarande gömd i bäckenet i v 7.

  • Theresetesstessan

    Åh känns så skönt att höra. Samma här, kollar ju varje toa besök. Tror jag blir tokig.

    Det har varit hårt över blygdbenet innan men inte nu. Vet inte vad det vart men tolkat det som om det vore något pga graviditeten.

    När kan man släppa oron helt? I vilken vecka?

  • Limaliie

    Risken minskar drastiskt efter v 12+ men självklart finns alltid en risk. Sen när barnet väl är fött oroar man sig för annat....det kommer vara så helt enkel

  • Limaliie

    Det kan bli svårt att få gratis i alla fall, då får du gå privat och betala. Men tänk på att det bara visar läget just då. Mest kritiskt är när hjrtat börjar slå samt moderkakan tar över näringstillförseln.

Svar på tråden oro missfall