• Anonym (k)

    Sover era bebisar själva hela natten?

    Eller sover de hos er också?

  • Svar på tråden Sover era bebisar själva hela natten?
  • Åsan

    Nix det gjorde de inte. Mina barn är nu 8 och 6 år och ungefär 2/3 nätter så får jag vakna ensam i min säng på morgonen.

  • fluu

    Innan sju månader sov hon i sele/sjal innan vi lagt oss och sedan mellan oss. Efter sju månader stördes hon för mycket av oss och fick tränas ner i sin egen säng(i vårt rum) där hon sov tills vi gått och lagt oss då hon flyttade över till vår säng. Med tiden sov hon längre och längre i sin egen säng.
    Vid ett år och sju månader bestämde hon sig för vår säng igen. Vid nästan två och ett halvt år var det mer eller mindre hela nätter i egen säng(i vårt rum). Nu när hon är nästan tre år sover hon mer eller mindre hela nätter i sin säng i eget rum.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (k)

    Tack för svar, intressant att höra hur andra gör.

  • Anonym (Pillan)

    Min lilla tjej är 5 och lillkillen är 3,5 och de ska sova med mig till de vägrar och jag hoppas att det är många år kvar dit! Sedan får min gubbe gnälla hur mycket han vill över att vi aldrig har sex mera.   Det blir nog tid för det också någon gång. Att få somna med en varm gosig unge på varje arm är den största lyckan av alla.

  • Kräk

    Näe, de har varit 2-3 år gamla minst innan de sovit själva.

  • Mellanmjölkens land

    Ädsta började i spjälsäng i vårt rumm och flyttade över till vår säng nån gång efter att vi lagt oss från ca 2 mån. Vid 2,5år flyttade vi och hon fick då ett eget rum där hon somnar. Just nu flyttar vi över henne till en säng bredvid vår säng eftersom hon sover i stort sett hela nätter där istället för att vakna typ 10ggr/natt av mardrömmar.

    Yngsta somnar i min famn i sitt rum men sover hela natten hos oss. Samsovning lär fortsätta tills nattamningen är avslutad vilket inte kommer ske på vårat initiativ förrän till våren/sommaren 

  • Natulcien

    Ja, från 3 månaders ålder sov han själv, i och för sig intill vår säng, men ändå ensam i sin säng. Han vaknade inte på nätterna längre vid den åldern, så då slutade jag sova med honom.
    Somna själv gör han dock inte än, 4 år nu.

Svar på tråden Sover era bebisar själva hela natten?