• Äldre 25 Oct 12:07
    1336 visningar
    9 svar
    9
    1336

    Vad fasen kom just ut ur mig?

    Har mens och hittade en konstig grej bindan i morse! Det ser ut som en liten säck, ungefär fem cm lång och till synes helt intakt.. Blod- och "skinnfärgad" Försökte lägga in bild men vet inte hur jag ska göra.

    Jag födde för elva månader sen och har nu min första men mens mellan p-pillerkartor. Åt två på raken innan jag gjorde uppehåll.

    Har någon nån aning om vad det var för något som kom ut?

  • Svar på tråden Vad fasen kom just ut ur mig?
  • Äldre 25 Oct 12:29
    #1

    missfall troligtvis


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Äldre 25 Oct 12:44
    #2

    Missfall. Har också fått några sådana. Vi får fler missfall än vad vi vet om faktiskt.

  • Anonym (Mia)
    Äldre 25 Oct 13:11
    #3

    Precis en sådan "klump" som du beskriver kom ut ur mig några veckor efter att jag gjort abort. Så som alla redan skrivit så skulle jag gissa på att du har fått ett missfall. Eller kanske någon rest från graviditeten.

  • Äldre 25 Oct 13:13
    #4

    Nämen fy, tror ni verkligen att det var det? Tänkte själv tanken men eftersom jag vet att jag har en tendens att vara en dramaqueen så trodde jag inte att det verkligen kunde vara det. Finns det inget annat det kan ha vart?

  • Påven Johann­a
    Äldre 25 Oct 13:51
    #5
    hejhejläskiggrej skrev 2014-10-25 13:13:42 följande:

    Nämen fy, tror ni verkligen att det var det? Tänkte själv tanken men eftersom jag vet att jag har en tendens att vara en dramaqueen så trodde jag inte att det verkligen kunde vara det. Finns det inget annat det kan ha vart?


    Du kanske bara hade byggt mer slemhinna under den här cykeln. 
  • Äldre 25 Oct 14:00
    #6

    Har bildgooglat på missfall och det jag hade såg väldigt rent ut i jämförelse. Det var inte heller flera klumpar utan bara den där perfekta lilla droppformade säcken.

  • Anonym (slem)
    Äldre 25 Oct 14:24
    #7

    Jag har fått likadant vid några enstaka menstruationer, alltså en droppformad säck. Det har inte handlat om missfall för mig (har gjort grav-test så jag vet att jag inte var gravid då). 

    Har gjort en abort och det som kom ut då såg inte ut som en droppformad säck, utan som tidiga missfall (bildgooglade också).

    Jag tror som Påven Johanna att det kan bero på att det är mer slemhinna än vanligt.

  • Äldre 26 Oct 19:54
    #8

    Skönt att höra att andra har erfarenheter av samma sak. Det spelar väl mindre roll nu om det var ett missfall eller ej, huvudsaken är ju i alla fall att man vet medan man är gravid om man är det eller inte men jag hoppas att det ett bara var frågan om slemhinna. Tack för alla svar!

  • Anonym (L)
    Sat 22 Jun 2019 20:56
    #9

    Skulle gissa på missfall.

Svar på tråden Vad fasen kom just ut ur mig?