• Anonym (Mamma­3579)
    Äldre 25 Oct 13:41
    703 visningar
    1 svar
    1
    703

    Mirena hormonspiral

    Hej!

    För fem månader sen fick jag en Mirena hormonspiral insatt. Kroppen var inte helt nöjd och efter några dagar fick jag feber och fick äta penicillin, det var ganska vanligt att kroppen försökte stöta bort spiralen fick jag veta. Men efter en tid verkade allt funka bra,MEN jag har på senare tid fått väldigt kort stubin! Jag har ibland svårt att tygla mitt humör! Inte så att jag slåss och så,men jag blir jättearg och sur! Så nu är frågan om det beror på spiralen eller det faktum att jag kanske är en trött tvåbarnsmamma med en dotter på 4 år som trotsar, inte lyssnar och gör precis tvärtemot vad man säger, plus en 1-åring som såklart kräver mycket av min tid. Det känns som att livet rullar på i 130, och jag är ofta trött!

    Vad säger ni som varit i liknande situationer?! Vad tycker ni om spiralen?! Kan det vara den som påverkar humöret eller är det livet självt?!

  • Svar på tråden Mirena hormonspiral
  • Äldre 25 Oct 16:27
    #1

    Jag fick en sån för fem månader sen. Helnöjd! Inga biverkningar annat än att jag blödde nån vecka efter insättning. Mycket bättre än Cerazette som jag hade förra gången jag ammade. Men sur och trött är jag ibland, men med tre barn varav en bebis som vaknar rätt ofta så är väl inte det så konstigt Men alla reagerar ju olika, så det kan ju vara biverkningar för din del.

Svar på tråden Mirena hormonspiral