• Anonym (Kli)

    Vad i hela friden är det som biter mig?!

    Har under några dagar fått flera små bett på kroppen, ser ut som myggbett och kliar som sjutton, men inte hela tiden utan stundvis. Jag förstår ingenting? Det finns väl inga direkta mygg nu?

    En vän till mig sa att det kunde vara hunden som har löss, som sen biter. Men jag har kollat i pälsen på henne och ser ingenting alls. Och biter ens hundlöss människor? Hon har inte umgåtts med andra hundar heller så jag förstår inte var hon skulle fått det ifrån... Jag är den enda som har bett, sambon och sonen har inga.

    Någon som känner igen betten, och kan gissa?

  • Svar på tråden Vad i hela friden är det som biter mig?!
  • Igloo

    Sandloppor skulle jag gissa på, får liknande bett och det är sandloppor som biter mej, katterna drar in de i pälsen och på tassarna.

  • Anonym (Vägglöss)

    Jag tror tyvärr att ni har vägglöss!! :(

  • Anonym (Gina)
    Anonym (Vägglöss) skrev 2014-10-25 13:54:54 följande:

    Jag tror tyvärr att ni har vägglöss!! :(


    Tänkte vägglöss direkt jag också när jag såg bilderna
  • Anonym (Kli)

    Var skulle vi fått vägglöss ifrån? Inga ny möbler, inte varit utomlands sen 2009.

  • nr52

    Om TS vet med sig om att du själv, eller någon annan i din närhet nyligen har varit på utlandsresa eller liknande, så kan det tyvärr vara så att du har fått vägglöss.

    Vägglössen gömmer sig ibland sängkläder eller andra former av skrymslen (inte enbart inne i väggen) och kommer sedan fram på natten medans du ligger och sover och snor åt sig en liten bloddroppe ifrån dig, vilket ger ett kliande bett efteråt.

    Dessa är väldigt jobbiga att bli av med och de terroriserar en året runt, tills man har lyckats bekämpa dem fullt ut...

  • Anonym (Mio)

    Gissar också på vägglöss tyvärr. Ett helvete att bli av med. Har haft såna när vi bott utomlands. Kolla under madrassen och i alla skrymslen runt sängen, kan va svåra att hitta då de gömmer sig dagtid men man kan oftast hitta svarta små prickar typ under madrassen eller i sängbotten, det svarta är vägglusbajs. Ring Anticimex och rådfråga, vi fick slänga ut all textil i princip samt spruta lägenheten med lusgift samt täppa till alla springor i tak väggar och runt fönstrena.

  • Anonym (Kli)
    nr52 skrev 2014-10-25 14:02:36 följande:

    Om TS vet med sig om att du själv, eller någon annan i din närhet nyligen har varit på utlandsresa eller liknande, så kan det tyvärr vara så att du har fått vägglöss.

    Vägglössen gömmer sig ibland sängkläder eller andra former av skrymslen (inte enbart inne i väggen) och kommer sedan fram på natten medans du ligger och sover och snor åt sig en liten bloddroppe ifrån dig, vilket ger ett kliande bett efteråt.

    Dessa är väldigt jobbiga att bli av med och de terroriserar en året runt, tills man har lyckats bekämpa dem fullt ut...


    Nej, varken vi själva eller någon som varit hem till oss har varit utomlands på flera år, så jag har extremt svårt att tro att det skulle vara vägglöss, då vi inte heller köpt nya möbler eller köpt saker på t ex second hand.
  • Anonym (Mio)

    Och sängar som inte kan tvättas måste saneras på nåt sätt (om det nu är vägglöss), vi valde att slänga bort dem. De kan komma från angränsande lägenheter, speciellt om ni bor i ett gammalt hus med mycket springor. Hoppas det löser sig!

  • Anonym (Kli)
    Anonym (Mio) skrev 2014-10-25 14:10:51 följande:

    Och sängar som inte kan tvättas måste saneras på nåt sätt (om det nu är vägglöss), vi valde att slänga bort dem. De kan komma från angränsande lägenheter, speciellt om ni bor i ett gammalt hus med mycket springor. Hoppas det löser sig!


    Vadå mycket springor? I vad?
Svar på tråden Vad i hela friden är det som biter mig?!