• Anonym (Kille)

    Ni som är ensamma över jul, vad gör ni under julhelgen?

    Sedan mamma gick bort för några år sedan har jag alltid varit ensam på julen. Ofta har jag gjort en resa någonstans, t.ex åkt skidor i alperna eller åkt till varmare breddgrader. I år vet jag inte än hur det blir.

    Ni andra som är ensamma, vad brukar ni göra? Förslag på nya idéer?

  • Svar på tråden Ni som är ensamma över jul, vad gör ni under julhelgen?
  • Nyfiken gul

    Vill du fira julen eller vill du komma bort från den? 

    jag tänker mest på vilka förslag du skulle vilja ha...


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Kille)
    Nyfiken gul skrev 2014-10-25 13:58:22 följande:

    Vill du fira julen eller vill du komma bort från den? 

    jag tänker mest på vilka förslag du skulle vilja ha...


    Jag kan mycket väl tänka mig att fira julen men då vill jag inte göra det ensam. Jag är öppen för det mesta.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-25 14:01:29 följande:

    Jag kan mycket väl tänka mig att fira julen men då vill jag inte göra det ensam. Jag är öppen för det mesta.


    Sedan vill jag inte bara ha förslag utan även höra vad andra ensamma gör.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (A) skrev 2014-10-25 15:11:35 följande:

    Var någonstans i Sverige finns du?????


    I Stockholmstrakten.
  • Nyfiken gul

    själv gillar jag julen så jag hade inga problem att tillbringa den ensam hemma.  Tvärtom så nyttjade jag det faktumet att jag kunde göra vad jag ville. Jag tyckte det var skönt med en slapparhelg. 

    Köpa en massa godis , göra köttbullemackor med röbetssallad, dricka en massa julmust, tända hela lägenheten full med ljus och glo på tv på en massa sköna julprogram. Slänga iväg sms till kompisar och kollegor och önska god jul. 

    Gå i kyrkan på julottan och äta gröt tillsammans.    Har en kompis som jag alltid bytte julklappar med så hennes julklapp öppnades på juldagens morgon efter julottan och sen gjorde jag oftast bara slapparsaker resten av tiden. Se på en massa tv, gå ut och gå beroende på väder. Läsa böcker,, pyssla, lösa korsord osv. 

    Många krogar hade och har hemvändarkvällar på julhelgen och det var ett jäkla liv på krogarna omkring mig såg jag, jag var ner nån kväll och tog en öl och glodde på folk men det var för mig bara hysteriskt så jag gick hem rätt fort. Men möjligheten att festa fanns mitt framför näsan på mig. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Inte leva)

    Jag fruktar julen detta år. Jag kommer ses ensam då min fru lämnat mig för någon annan. Jag kommer kanske säga hejdå till mitt liv

  • Anonym (:/)
    Anonym (Inte leva) skrev 2014-10-25 16:11:59 följande:

    Jag fruktar julen detta år. Jag kommer ses ensam då min fru lämnat mig för någon annan. Jag kommer kanske säga hejdå till mitt liv


    Hoppas du hittar någon att spendera julen med. Du har inga vänner, eller kollegor? Ingen släkt eller familj?

    Hade jag hört att någon av mina vänner skulle sitta ensam hade hen självklart fått komma hem till mig. De flesta människor (normalt funtade iaf) skulle inte säga nej om någon frågade.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Inte leva) skrev 2014-10-25 16:11:59 följande:

    Jag fruktar julen detta år. Jag kommer ses ensam då min fru lämnat mig för någon annan. Jag kommer kanske säga hejdå till mitt liv


    Dumt. Jag förstår att det är  jobbigt, men hitta något att göra. Annonsera efter fler julensamma? Kan bli en askul jul ju :)

    Vet en som aldrig firade med släkten utan bara med vänner. Dels så var släkten inte så rolig då allt ev groll skulle gömmas undan men i takt med att snapsarna gled ner kom det fram ändå och dels för att hon pluggade på annan ort rätt långt ifrån så hon orkade inte åka hem ett år och då drog de ihop ett gäng studenter och firade och så har det fortsatt.

    Finns ju ofta folk idag som inte bor där släkten bor och som sitter ensamma annars.
Svar på tråden Ni som är ensamma över jul, vad gör ni under julhelgen?