• Svar på tråden Mobiltelefon LG och Viber?
  • sportpappa

    Vet du hur man installerar appar? Du gör på det sättet. Starta Play Store eller butik eller vad det nu kan heta på din telefon, sök på Viber och installera.

  • Samunotis
    sportpappa skrev 2014-10-25 16:15:35 följande:

    Vet du hur man installerar appar? Du gör på det sättet. Starta Play Store eller butik eller vad det nu kan heta på din telefon, sök på Viber och installera.


    Jag måste fråga först, om det går att använda Vibre på den telefonen?
    Och jag vet inte hur man installera appar?

    Ska jag överhuvud taget försöka??Skäms
  • sportpappa
    Samunotis skrev 2014-10-25 16:32:11 följande:
    Jag måste fråga först, om det går att använda Vibre på den telefonen?
    Och jag vet inte hur man installera appar?

    Ska jag överhuvud taget försöka??Skäms
    Om det går beror på vilken telefon du har? LG har mängder med telefoner.
    Har du en nyare LG Smartphone så bör det gå.

    Försöka kan man alltid göra. Även om det inte går eller om du inte lyckas så lär du dig säkert något på det. Det viktiga för att utvecklas är att göra saker man inte tidigare kan.
  • Samunotis
    sportpappa skrev 2014-10-25 16:46:47 följande:
    Om det går beror på vilken telefon du har? LG har mängder med telefoner.
    Har du en nyare LG Smartphone så bör det gå.

    Försöka kan man alltid göra. Även om det inte går eller om du inte lyckas så lär du dig säkert något på det. Det viktiga för att utvecklas är att göra saker man inte tidigare kan.
    "Försöka kan man alltid göra. Även om det inte går eller om du inte lyckas så lär du dig säkert något på det. Det viktiga för att utvecklas är att göra saker man inte tidigare kan."     Där sa du ett sann mening..  

    Vill du försöka hjälpa mig så kan vi testa om det går?

    Jag har en Smartphone LG E610 inte direkt ny heller.
    Har använt den bara mest till att ringa och sms:a med. Jag har inte ens internet och det måste väl gå att få in på något vis först?


     
  • sportpappa
    LG E610 räcker för att köra Viber.

    Varför ska du ha Viber?

    Det du först och främst måste börja med är att skaffa en internetuppkoppling till den. Det gör du antingen genom att koppla upp den på ett trådlöst nätverk (wifi) eller skaffa dataabonnemang till ditt mobilabonnemang.
  • Samunotis
    sportpappa skrev 2014-10-25 17:20:26 följande:
    LG E610 räcker för att köra Viber.

    Varför ska du ha Viber?

    Det du först och främst måste börja med är att skaffa en internetuppkoppling till den. Det gör du antingen genom att koppla upp den på ett trådlöst nätverk (wifi) eller skaffa dataabonnemang till ditt mobilabonnemang.

    Viber är en cool app som låter dig ringa och messa gratis.


    Viber är lätt att använda och fungerar precis som en vanlig telefon:


    ? Du behöver inte skapa användarnamn eller inloggning

    ? Fungerar med kontaktlistan i din telefon


    ? Visar vilka av dina kontakter som redan har det
    ----------------------------------------
    Hör vad bra det låter!   Jag får försöka skaffa en internetuppkoppling
    på något vis först.

  • sportpappa

    Om du har internetuppkoppling så ringer och messar du gratis med de som har Viber. De som inte har Viber kan du inte kontakta så länge du inte skaffar Viber Out som då kostar pengar. Du måste även ha ett dataabonnemang eller wifi som också kostar pengar.

  • Samunotis
    sportpappa skrev 2014-10-25 18:29:10 följande:

    Om du har internetuppkoppling så ringer och messar du gratis med de som har Viber. De som inte har Viber kan du inte kontakta så länge du inte skaffar Viber Out som då kostar pengar. Du måste även ha ett dataabonnemang eller wifi som också kostar pengar.


    Jo, jag vet att det kostar pengar och frågan är om de jag ringer och sms:ar till har Vibre. En del vet jag men inte alla. Får nog tänka över detta mera tills vidare.

    Tack för dina svar!{#emotions_dlg.flower}
  • sportpappa
    Samunotis skrev 2014-10-25 18:55:00 följande:
    Jo, jag vet att det kostar pengar och frågan är om de jag ringer och sms:ar till har Vibre. En del vet jag men inte alla. Får nog tänka över detta mera tills vidare.

    Tack för dina svar!{#emotions_dlg.flower}
    Jag tror inte att Viber och liknande internettelefoni är lika populärt nu för tiden när mobiloperatörerna har abonnemang med fria samtal och 3000 SMS varje månad. Att ringa på "vanligt" sätt fungerar betydligt bättre än via de där tjänsterna. Färre störningar och kräver inte en bra internetuppkoppling.
  • Samunotis
    sportpappa skrev 2014-10-25 19:03:43 följande:
    Jag tror inte att Viber och liknande internettelefoni är lika populärt nu för tiden när mobiloperatörerna har abonnemang med fria samtal och 3000 SMS varje månad. Att ringa på "vanligt" sätt fungerar betydligt bättre än via de där tjänsterna. Färre störningar och kräver inte en bra internetuppkoppling.
    Du har nog rätt!
  • zZzZz

    I mitt tyckte så är Whatsapp bättre än Viber...

    Men om du ska använda Viber så behöver du först och främst tillgång till internet på telefonen, gärna ha minst 1gb, då surf/appar drar en del data och det är dyrt att köra per mb...

    Sen i dagsläget så har fler människor Whatsapp än Viber (vad jag känner till) :)

Svar på tråden Mobiltelefon LG och Viber?