• Anonym (Fru)
    Äldre 25 Oct 16:36
    24147 visningar
    121 svar
    121
    24147

    Storbråk med min man idag och snart får vi gäster!!! Panik

    Jag är så trätt...jag vill bara gråta. Det känns din att min man bara utnyttjar mig och älskar mig mindre. Vi har varit gifta i två år och jag är nu gravid i 4:e månaden. Mitt humör går upp och ner. Han tar inte hänsyn till det. Han kan kalla mig tjatkärring osv. Om han bara hjälper till här hemma så slutar jag tjata! Jag ber honom städa...han gör inte. Ber honom laga mat, diska, tvätta... Han gör inte. Han hjälper till ibland när han har tid, men jag tycker det blir slarvigt och ber honom göra det bättre. Flera gånger blir jag arg och kallar honom psykopat för att han håller på så och vägrar lyssna på mig när jag vill ha hjälp. Ja han är psykopat för annars skulle han ta hänsyn till sin gravida fru!!! Visserligen jobbar han 100 % och jag 20 %, så han tycker att jag borde sköta hemmet mer då eftersom att han står för försörjningen mestadels. Men jag orkar inte hålla på och fixa och dona. Jag vill också vila.

    Idag hade vi ett stort bråk. Vi tjafsade om städningen. Och idag är mina hormoner inte på bra humör! Han sa "jaja jag städar sen", men jag ville att han skulle städa på direkten för vi får gäster kl 20:30!! Vi stod där och tjafsade och till slut tog jag dammsugaren och släpade den och slängde damsugarskaftet mot honom och skrek "STÄDA". Då kallade han mig kärring, tog sina bilnycklar och gick ut. Jag tog också min jacka, och de andra bilnycklarna till den andra bilen och sprang efter. Skrek att han var cp och att han skulle stanna för jag ville prata med honom. Han bad mig dra åt helvete, satte sig i bilen och började åka. Jag satte mig i min bil också och körde efter. När han såg att jag åkte efter hobom ökade han farten och körde in i E4:an. Jag gasade på för nu var mitt adrenalin på topp. Jag minns inte senast jag var så arg!!! Jag körde efter och tutade, öppnade fönstret och skrek. Men han körde och körde sedan iväg så fort att jag till slut tappade hoppet... Jag orkade inte mer. Jag fick ångest när adrenalinet tog slut, så jag svängde av vid avfarten.

    Jag mår så dåligt, han svarar inte på telefon. Nu sitter jag här hemma och vet inte vad jag ska göra... Sen får vi gäster också om några timmar... Seriöst, vad ska jag ta mig till?

  • Svar på tråden Storbråk med min man idag och snart får vi gäster!!! Panik
  • Anonym (oj.)
    Äldre 25 Oct 16:50
    #1

    Hjälp. 

    Seriöst, vänd på steken, hur rädd och hur skulle du mått om din man betedde sig sådär mot dig? Åkte efter som en .. ja ursäkta det med, psykopat..

  • Äldre 25 Oct 16:52
    #2

    Hjälp... Känns som att ni båda har lite problem med humöret.

  • Anonym (Fru) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 16:55
    #3
    Anonym (oj.) skrev 2014-10-25 16:50:37 följande:

    Hjälp. 

    Seriöst, vänd på steken, hur rädd och hur skulle du mått om din man betedde sig sådär mot dig? Åkte efter som en .. ja ursäkta det med, psykopat..


    JAG ÄR INTE PSYKOPAT
  • Litet My
    Äldre 25 Oct 16:57
    #4

    Att vara gravid är ingen ursäkt att bete sig sådär. Förvånad över hur en del (dessutom ofta väldigt tidigt) tycker det är en god anledning att få vara hur krävande och överjävlig som helst.

  • Anonym (o.O)
    Äldre 25 Oct 16:58
    #5

    Du behöver verkligen lära dig att kontrollera dig...seriöst. Biljakter är ett ganska starkt tecken på att något är fel. Väldigt fel. Och i detta fallet verkar det vara du som brister totalt.

  • Anonym (Fru) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 16:59
    #6
    Litet My skrev 2014-10-25 16:57:03 följande:

    Att vara gravid är ingen ursäkt att bete sig sådär. Förvånad över hur en del (dessutom ofta väldigt tidigt) tycker det är en god anledning att få vara hur krävande och överjävlig som helst.


    Gumman det är jag som är gravid och inte han. Så han har absolut ingen anledning att bete sig så
  • jenny9­9
    Äldre 25 Oct 17:00
    #7

    Orkar du inte städa så låt bli.Din man kan städa när han orkar,tjata inte om det.Och förolämpa aldrig varann så,och acceptera när han inte vill städa precis nu.Jag själv älskar städat hem men har inte det så ofta,jag städar när jag känner för det eller när jag måste.Inte för att någon säger till mig.Det är väldigt tråkigt att städa men ibland får man tummen ur och göra det ordentligt.

  • Anonym (Ehm)
    Äldre 25 Oct 17:06
    #8
    Anonym (Fru) skrev 2014-10-25 16:59:06 följande:
    Gumman det är jag som är gravid och inte han. Så han har absolut ingen anledning att bete sig så
    Han har inte heller någon anledning o tvingas lyda dig eller stå ut med din galenskap...

    Jag är sj gravid i 5:e månaden men har inte bråkat med min man en enda gång, detta även fast vi går igenom en jäkligt tuff period i vårt liv båda två...

    Graviditeten ger dig INGEN rätt o behandla din partner som skit!
  • Anonym (Fru) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 17:09
    #9
    Anonym (Ehm) skrev 2014-10-25 17:06:47 följande:

    Han har inte heller någon anledning o tvingas lyda dig eller stå ut med din galenskap...

    Jag är sj gravid i 5:e månaden men har inte bråkat med min man en enda gång, detta även fast vi går igenom en jäkligt tuff period i vårt liv båda två...

    Graviditeten ger dig INGEN rätt o behandla din partner som skit!


    DET ÄR HAN SOM BEHANDLAR MIG SOM SKIT VAD HAR JAG GJORT?!?!?!?!?!?!
  • Anonym (D)
    Äldre 25 Oct 17:21
    #10
    Anonym (Fru) skrev 2014-10-25 17:09:56 följande:
    DET ÄR HAN SOM BEHANDLAR MIG SOM SKIT VAD HAR JAG GJORT?!?!?!?!?!?!

    Att sköta ett tvåpersonershushåll tar inte mycket tid. Om du bara jobbar en dag i veckan hinner du göra allt hemarbete flera gånger om, medan han är på jobbet. Du kan inte kräva av honom att han ska sköta hemmet bara för att du har svajigt humör.
Svar på tråden Storbråk med min man idag och snart får vi gäster!!! Panik