• Anonym (Chckad)

    Chockad över min gamla mormors mat...

    Idag såg jag min 84 åriga mormor äta friterade kycklingvingar. Jag har aldrg sett henne göra det förr i hela mitt liv. Trodde hon bara åt typ kokt potatis, köttbullar och lingon. Nä vars...men kag trodde hon bara åt barnmat. Visste inte att hon faktist äter friterade vingar!!! Jag är ganska omtumlad och kan inte släppa det. Vad äter era gamlingar?

  • Svar på tråden Chockad över min gamla mormors mat...
  • Petter och jag

    Mina gamlingar är som folk är mest = olika, och äter som folk gör = olika. De är inte stöpta i samma form precis som jag inte äter samma saker som alla andra i åldern 30-39.

  • Aniiee

    Min mormor åt sushi för första gången när hon var 88. Den du! Med pinnar.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Harmagedon

    Min mormor var beredd att testa allt. Genuint matintresserad. Men lagade mest bara gamla rätter och helst strömming.

    Mina svärföräldrar (70+) vägrar "nymodigheter" och verkar tro att hamburgare är roten till allt ont. De kan inte laga mat överhuvudtaget. Jag vet faktiskt inte riktigt vad de lever på. Gröt kanske.

  • sextiotalist

    VA, 84 år, är det konstigt att de äter t.ex friterade kycklingvingar.
    Vad de äter, som oss andra, thai, sushi, vanlig husmanskost, pizza, även McDonalds etc.
    Mamma äter krabba, surströmming etc.
    När de var yngre, så var det många som hade tidningen Allt om Mat som bibel och där testades många, för den tiden, nya rätter, som idag är vardagsmat. Så jag tror det är många i den generationen som är vana vid att testa nya rätter
    Svärmor är nog lite mer skeptisk till nya matinflunser

    Vilka åldrar, mellan 80 och 90.

  • SupersurasunkSara

    En slags ingift släkting till mina barns far blev hitbjuden från Tyskland till sin 90 årsdag och fick välja restaurang. Hon valde Mc Donald´s!

  • Anonym (Gun)

    När min 84åriga pappa var på semester i Italien nyligen, Skypade han oss från sin ipad när han satt och åt stekt bläckfisk och drack en massa vin. Min stackars moster på 92 år har hemtjänsthjälp som lagar mat, och dom tror alla att hon vill ha okryddad, tråkig husmanskost. Hon älskar starka kryddor och exotisk mat. Måste man livnära sig på falukorv när man fyllt 65?

  • Anonym (Hepp)

    "Mina gamlingar" växlar mellan palt, bruna bönor med fläsk och tapas, lankesiskt och (nya favvon) desserter!!! De menar att om man passerat 8 får man "tamefaan" äta pannacotta till lunch och äppelpaj med äkta vaniljsås till middag. Dom äter alltså det dom vill och när dom vill. De kan dricka vin till lunch på måndag (och sova till fem på em) för att sen gotta sig med kaloristinna desserter hela kvällen istället för mat. Because they are Worth it!

    Längtar tills jag blir gammal och kan skita i hela hälsoköret.....=)

  • nr55

    Oldisar äter nog mer än vad än vad vi vet. Nya undersökningar visar även att människor har ett aktivt sexliv ända upp till 80+.

  • Anonym (Tant)

    Äldre tanter och farbröder växte säkert upp på landet där de varje dag nackade höns och det är klart att de tog reda på allt som fanns på en kyckling, även vingarna. De kanske inte åt dem friterade, men i magen hamnade de Skrattande

  • Afterlife

    Min kollega som nyss blivit änkling, och som därtill aldrig i sitt 80-åriga liv lagat mat, kom till jobbet en dag och var skitnöjd för att han "lagat" egen kvällsmat dagen innan. Han hade tagit potatissallad och skurit ner lite matjessill i, fint så långt, men han hade också tagit "en såndär vit korv" och tryckt ner i röran. Det var risgrynsgröt. Han hade toppat med hallonsylt. Allt i samma röra. Men han var jättenöjd och tyckte det var supergott.

    Hans nöjdhet liknade den som min systerdotter uppvisade när jag kom för att vara barnvakt. Syrran hade fått ett migränanfall och låg utslagen. Lilla stulkan på tre år hade känt sig hungrig och gått och fixat egen mat i köket. Hon hade tagit en brödskank, skivat en tjock skiva leverpastej (med smörkniv, tack och lov!) och sedan hällt filmjölk över den. På bordet. Det var filmjölk överallt när jag kom. Men flickan var så nöjd att jag inte kunde göra annat än berömma henne. ;)

  • manfrsthlm

    min farsa va 66 när han tuggade en big på donken och blev helt lyrisk


    KIK: KRILLESTHLM1
Svar på tråden Chockad över min gamla mormors mat...