• mammatillmelvin2014

    Ikeas barnmatstol antilop??

    Är Ikeas barnmatstol en bra början och tåliga nog?? Eller ska mat satts på någon dyrare?? Säkerhetssele eller inte??

  • Svar på tråden Ikeas barnmatstol antilop??
  • Margaux

    Vi har en antilop som är helt kanon. Nu ska vi dock snart byta bort den till en tripp trapp. Vi har haft den till två barn och den ser helt ny ut. Mycket tålig! Sele är ett måste!

  • Vickan I

    Den är super! Vi har Stokke också, men båda våra har suttit bättre i antilopen som små.

  • Skumbollen

    Som förstastol när det kladdas mycket är den perfekt. Lätt att flytta runt så barnet kan sitta med överallt när man tex lagar mat, hänger tvätt etc. bra lekyta och ätyta på brickan... Och när den är äcklig plockar man av benen och kör in den i diskmaskin... Underbart!

  • fannybk

    Säger som de andra, den är kanon! Det finns ju stödkudde att köpa till också som man kan ha i början så bebisen sitter lite stadigare.

  • Drottningen70

    Perfekt. Lätt att flytta omkring. Lätt att spola av och billig och funktionell.

  • Natulcien

    Vi hade också en sån. Jättebra stol. Lätt att torka/skölja av. Och lätt att plocka isär och ta med i bilen om man ska hälsa på någon som inte har barnstol.

  • Cornellia

    jag tycker att ikeas "leopard" är bätte än "antilop". Formen gör den mer stadig och man snubblar inte på den lika lätt.

  • Cornellia

    jag tycker att ikeas "leopard" är bätte än "antilop". Formen gör den mer stadig och man snubblar inte på den lika lätt.

  • Natulcien
    Cornellia skrev 2014-10-25 18:42:17 följande:

    ...och man snubblar inte på den lika lätt.


    Ja...det är väl det enda negativa med antilopen. Jag vet inte hur många gånger jag har snubblat och slagit tårna i de där spretande benen...
  • Cornellia
    Natulcien skrev 2014-10-25 18:48:31 följande:
    Ja...det är väl det enda negativa med antilopen. Jag vet inte hur många gånger jag har snubblat och slagit tårna i de där spretande benen...
    Och värre blir det när man ställer in en tripptrapp. Sjukt mycket i vägen hela tiden. 
Svar på tråden Ikeas barnmatstol antilop??