• Äldre 25 Oct 22:33
    466 visningar
    1 svar
    1
    466

    Någon snäll som vill lugna en orolig själ?

    Hej, 

    Jag hoppas att någon som har egna erfarenheter eller medicinska kunskaper som kan säga om jag kan lugna mina skrämmande tankar. 

    Jag ska dra hela historian och det började för några dagar sedan då jag hade feber och ont i halsen. Någon dag efter märkte jag att min visdomstand som har varit på gång att komma upp hade börjat komma fram. Då hade jag inte ont i halsen längre. 
    Imorse vaknade jag och hade fruktansvärt ont i halsen och jag är jättesvullen men jag har inte haft feber då jag tog tempen innan idag. Jag läste i andra forum att man kunde köpa bakteriedödande medel och gurgla då visdomständer kan skapa svullnad i halsen om infektionen/inflammationen från visdomstanden går ner till halsen istället. Har dock bara gurglat en gång i dag men nu börjar jag må illa, få ont i nacke och bakhuvud och händer och ben skakar och jag tänker att det kanske skulle kunna vara hjärnhinneinflammation. Jag hade tänkt att gå till doktorn imorgon men det skulle vara oerhört skönt om någon vänlig själ kanske har någon idé om vad det skulle kunna vara så jag inte oroar mig konstant. 

    Snälla snälla hjälp mig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-25 22:43
    Kan nu också säga att jag hade lite förhöjd feber.

  • Svar på tråden Någon snäll som vill lugna en orolig själ?
  • Äldre 26 Oct 13:04
    #1

    Har nu gått till doktorn och berättade allt och det enda som gjordes var ett halsprov för att doktorn ville konstatera att jag inte hade halsfluss. Nu fick jag gå hem och komma tillbaka om jag mår sämre. Ska jag bara vänta ut det och se vad som händer eller vad ska jag göra? 

Svar på tråden Någon snäll som vill lugna en orolig själ?