• Jenna1

    Vilken vecka är jag i? Och är lite orolig så hoppas på svar! :)

    Halloj! Tänkte om ni kanske kan hjälpa mig att lista ut det här, väntar just nu mitt tredje barn men har ingen aning om vilken vecka jag kan vara i, förmodligen inte så långt gången .. Men har gått på mini piller under hela sommaren och jag tog min sista tablett den 6 september p.g.a att kartan tog slut, i vanliga fall brukar jag börja blöda så fort jag slutat med dom men den här gången har jag inte hunnit få nån blödning = ägget måste blivit befruktat? Hade i alla fall oskyddat sex den 11 och 12 september så misstänker att jag borde blivit gravid där någonstans, alltså borde jag vara i vecka 5 - 6 då eller? Men när jag beräknar förlossningsdatum på internet så kommer den fram till att jag är i vecka 8 typ, vilket inte kan stämma? Eller? Haha, fattar ingenting .. Men tror ni att om jag ringer BM att man kan få göra ett VUL rätt så snart för att kolla upp det för jag håller på att spricka av nyfikenhet, vill även veta hur många det är och så att allt är okej m.m. Har haft extremt mycket växtvärk i livmodern till skillnad från mina andra graviditeter och ibland har det gjort så ont att jag fått gått in i duschen och spruta varmt vatten på magen och ibland huggit till i magen så undrar vad det kan vara .. :/

  • Svar på tråden Vilken vecka är jag i? Och är lite orolig så hoppas på svar! :)
  • Anonym (S)

    Men man "lägger" ju till 2 veckor på graviditeten, så det är inte så att du varit gravid i ca 6 veckor men är i vecka 8? (Tror man räknar dom 2 veckorna från ägglossningen). Förstår du hur jag menar?

  • Jenna1
    Anonym (S) skrev 2014-10-25 23:23:03 följande:

    Men man "lägger" ju till 2 veckor på graviditeten, så det är inte så att du varit gravid i ca 6 veckor men är i vecka 8? (Tror man räknar dom 2 veckorna från ägglossningen). Förstår du hur jag menar?


    Ja tack, det var så jag tänkte också men säger man att jag är i vecka 6 eller 8 då? :O haha
  • Anonym (S)

    Man säger att man är gravid i vecka 8 :)

    Jag är just nu gravid i vecka 14 (13+4).

    På mvc brukar dom tala om fullgångna veckor t.ex att man gör UL i vecka 20, dvs 19 fullgångna veckor.

    Jätte krångligt å skriva om, men man kommer in i det igen ;) Är 2:a barnet för mig och jag va också lite förvirrad i början innan man började komma ihåg.

    Men ring och be om ett VUL om du vill veta säkert vilken vecka du är i :)

  • Jenna1
    Anonym (S) skrev 2014-10-25 23:46:31 följande:

    Man säger att man är gravid i vecka 8 :)

    Jag är just nu gravid i vecka 14 (13+4).

    På mvc brukar dom tala om fullgångna veckor t.ex att man gör UL i vecka 20, dvs 19 fullgångna veckor.

    Jätte krångligt å skriva om, men man kommer in i det igen ;) Är 2:a barnet för mig och jag va också lite förvirrad i början innan man började komma ihåg.

    Men ring och be om ett VUL om du vill veta säkert vilken vecka du är i :)


    Okej haha :) jaha, grattis vad roligt! :D Ja juste, dom räknar lite annorlunda också :P ja, jätte förvirrande alltså :( har alltid haft sån stenkoll, vetat exakt vilken dag jag ska få mens, vetat exakt vilken dag jag haft ÄL och blivit gravid och allt har stämt men nu har jag inte haft nån mens och ingen koll på ÄL då och när jag blivit gravid så då blir det tokigt haha :/ men ja, får försöka få tummen ur och ringa dom på måndag och fixa det + vill och se varför jag har så ont nu ibland :/ har du ondare nu med andra barnet? Kan inte minnas att jag hade ondare med andra barnet än med första och det var inte sååå längesen jag var gravid, min dotter blir 2 år nu i januari och sonen är 4 år så borde komma ihåg sånt där :P men alla graviditeter är väl olika antar jag :)
  • Anonym (S)

    Tack! Å Grattis själv :)

    Ja, på veckorna hade jag koll på bra förra gången, nu är det sisådär, appen plingar till när jag går in i ny vecka, haha. Mens och ÄL har jag ingen koll på, de kom och gick som det ville typ. Gjorde Clear Blue Digital gravtest och det visade då 2-3 veckor och när jag senare va på KUB så bekräftade det att det stämde :) (+2 veckor då)

    Åh va jobbigt att ha ont! Nja, jag har inte haft så ont, haft lite växtvärk senaste veckan och det kan jag inte minnas att jag hade sist. Däremot har jag varit sjukt illamående och trött, och jag mådde inget illa alls sist. Men märker mycket skillnad på att det är andra graviditeten, förutom illamåendet så känns det mer som att kroppen "vet vad som händer" nu typ.

    Ja, ring imorgon! Både spännande, kul och bra att få kolla upp vecka och hur det står till med det lilla livet :)

Svar på tråden Vilken vecka är jag i? Och är lite orolig så hoppas på svar! :)