• LLL
    Äldre 26 Oct 00:23
    1446 visningar
    2 svar
    2
    1446

    mitt barn växer fort. är det normalt

    Hej. Mitt barn är nu 12år och är 165cm lång, har skostorlek 41, hår på kroppen och mustasch som syns väldigt tydligt. Hans hår växer väldigt snabbt och han växer ca, 10cm varje år. Han är väldigt duktig i skolan och kan mycket. Han har aldrig gilat sagoböcker och läste vetenskapsböcker när han var 8år och läser nyheter 3ggr varje dag. Han gilar framför allt naturvetenskap, samhälskunskap, teknik, fysik, kämi och ekonomi. Han läser om marknadsföring, ehandel och annat som har med företag att göra. Kan även extremt mycket om andra världskriget och tittar på dokumetärer varje dag och har iq på 120. Jag undrar är det normalt att växa så här fort och kunna så här mycket vid den här åldern.

  • Svar på tråden mitt barn växer fort. är det normalt
  • Äldre 26 Oct 00:45
    #1

    Ja, han är inte onormalt stor och med tanke på hur utvecklad han är fysiskt så slutar han snart växa, och lite mer än 165 cm önskar jag honom. Ett par år till växer han. Hans intressen är väl utmärkta!

  • sextio­talist
    Äldre 26 Oct 08:50
    #2

    Killar växer i skov och de växer under längre tid. Det är inte som hos flickor att de bara växer en tid efter de har gått in i puberteten, utan de kan växa tills de är uppåt 20 år.

    Intressen, det är inte helt ovanligt att man nördar in sig på något när killar närmar sig puberteten.

Svar på tråden mitt barn växer fort. är det normalt