• lemu

    orka med?

    Hur ska man orka fortsätta leva när man ständigt går omkring med en tomhet som inte går att beskriva? Klart man försöker leva för alla andras skull men vet ärligt inte hur man ska fixa det hela livet. Är 25 nu och haft återkommande depressioner ända sen tidiga tonår och äter medicin.

    Är bara så trött, orkar inte leva upp till samhällets krav och funderar ofta på hur jag skulle kunna dö utan att det verkar som självmord för folk ser ju det som en sån egoistisk handling. Känns fel att vilja dö när det finns folk som inget hellre vill än att få leva, men kan ändå inte motivera mig.

    Klarar att hålla mig över ytan just nu o sköta vardagen någelunda är så rädd bara att jag snart inte orkar upp ur sängen alls.

    Jag orkar inte. Har problem att äta också, konsant hungrig men svält ner mig igen till bmi 17,6 och det går bara neråt. Skulle vilja äta igen men får sån sjuk ångest och vill bara tappa mer och mer vikt. Gått ner ca 12 kg på ganska kort tid. Vet inte hur man ska bli fri från dem hjärnspökena.

    Gnälltråd och vet inte vad jag vill få ut av det egentligen. Känns så jävla hopplöst. Någon med ätstörningar/depression som också känt som mig men som faktiskt börjat må bättre?

  • Svar på tråden orka med?
  • Anonym (LA)

    Hej. Har inte ätstörningar men känner igen känslan i depressionen. Jag har själv haft depression i många år o äter medicin för det givetvis. Känslan av att aldrig kunna bli fri från den, aldrig kunna bli fri från mediciner ger mig panikkänslor.

    Men samtidigt så har jag oxå bra perioder, där jag kan skratta o må bra, vara lagom nöjd. Det gör att jag orkar mer. Och självklart mina barn o mitt barnbarn.

    Hoppas oxå att du orkar fortsätta o att du hittar dina dagar där du känner så.

Svar på tråden orka med?