• Äldre 26 Oct 01:30
    576 visningar
    2 svar
    2
    576

    abort eller behålla :/

    Har precis fått reda på att jag är gravid för första gången och orkar inte förklara hur situationen ligger till, men har en simpel fråga.

    Om man är osäker på om man borde behålla barnet och mer tänker det lutar mot abort, borde man ändå behålla då eller göra abort?

    Tänker samtidigt jag kommer ångra en abort så pass mycket efteråt och tror jag kommer må fruktansvärt dåligt efter det här men det rätta borde väl vara en abort då? Eller kan det vara att behålla? eftersom man inte alls är helt hundra på att göra abort heller. :/ helt rörigt för mig nu och vill bara ha en åsikt.. Mår riktigt dåligt och vet varken ut eller in..

    Tacksam för svar..

  • Svar på tråden abort eller behålla :/
  • Äldre 26 Oct 08:42
    #1

    Ett barn ångrar man vanligt vis aldrig (inte en normal människa ) men en abort ångrar dom flesta

  • Äldre 26 Oct 11:04
    #2
    +1

    Jag var i din sits för många år sen..man kan försöka tänka logiskt. För och nakdelar ens ålder, utbildning, ekonomi boende, pappans eventuella medverkan osv..

    Det jag tillslut fick göra var att låta hjärtat styra och det tror jag nånstans är det rätta.

    Oavsett vilket beslut du tar kommer det vara tufft. I mitt fall resulterade mitt val i min son som snart fyller 9 år.När han föddes var jag 23 år ensam med 2 hundar och arbetslös utan gymnasiekompetens. Idag är jag 32 utbildad förskollärare och förlovad med en underbar man. Sonen träffar tyvärr inte sin bio pappa alls men han är en lycklig och smart kille med ett tror hjärta..Det bästa i mitt liv.

    Med detta vill jag inte säga åt dig att behålla utan bara ge en bild av att saker kan utvecklas till nått fantastiskt.

    Valet är ditt och oavsett vilket valet blir kommer det vara rätt för DIG!!

    Stor kram

Svar på tråden abort eller behålla :/